Ik heb een uitdaging met mijn voorrem. Hoe goed ik hem ook ontlucht en nieuwe blokken gemonteerd heb; de handle blijft sponsig.
Iemand een idee?
Krijg 'm niet hard!
Moderator: ghulst
Zet je remhandle minstens 24 uur onder hoge spanning met een grote tiewrap.
De druk zal er voor zorgen dat de microluchtbelletjes uit je slang verdreven worden naar je reservoir.
Heeft bij mij ook goed geholpen!
Noppy
De druk zal er voor zorgen dat de microluchtbelletjes uit je slang verdreven worden naar je reservoir.
Heeft bij mij ook goed geholpen!
Noppy
Slechts tijdelijk: de belletjes gaan niet naar je reservoir. Door de verhoogde druk lost er meer lucht op in de remvloeistof (eigenlijk in het water in je remvloeistof) en daardoor lijkt ie te zijn verdwenen en voelt je rem weer hard. Als je gewoon zou gaan rijden wordt ie ook wel weer wat harder. Laat je 'm weer staan, vooral met koud weer, dan komt het er weer uit.Noppy schreef:Zet je remhandle minstens 24 uur onder hoge spanning met een grote tiewrap.
De druk zal er voor zorgen dat de microluchtbelletjes uit je slang verdreven worden naar je reservoir.
Heeft bij mij ook goed geholpen!
Noppy
Tijdelijke tip dus, je hebt nieuwe remvloeistof nodig.
wat ook al eens durft helpen:
duw met jouw knie tegen de remklauw zodat de zuigers volledig ingedrukt zijn (wiel nog gemonteerd).
vergeet vervolgens voor je gaat rijden niet de blokjes opnieuw tot tegen de schijf te drukken....
Gery
duw met jouw knie tegen de remklauw zodat de zuigers volledig ingedrukt zijn (wiel nog gemonteerd).
vergeet vervolgens voor je gaat rijden niet de blokjes opnieuw tot tegen de schijf te drukken....
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Gery,
Die procedure lijkt sterk op de remhandle tiewrappen.
Folie,
Ik heb er nog eens over nagedacht, over dat vocht in de remvloeistof. Mijn systeem is helemaal leeg gemaakt, omdat ik de leiding ging vervangen. Toen heb ik er hagelnieuwe vloeistof in gekieperd. Hier kan dus nooit vocht bij gekomen zijn. De handle voelde toch soft aan. Vermoedelijk toch door kleine hoeveelheden lucht die gevangen zaten.
Na de 48u wachten voelde hij keihard aan en daarna is hij ook nooit meer zachter geworden.
Het lijkt erop dat deze procedure toch ook wel erg goed werkt om de lucht uit het systeem te krijgen
Noppy
Die procedure lijkt sterk op de remhandle tiewrappen.
Folie,
Ik heb er nog eens over nagedacht, over dat vocht in de remvloeistof. Mijn systeem is helemaal leeg gemaakt, omdat ik de leiding ging vervangen. Toen heb ik er hagelnieuwe vloeistof in gekieperd. Hier kan dus nooit vocht bij gekomen zijn. De handle voelde toch soft aan. Vermoedelijk toch door kleine hoeveelheden lucht die gevangen zaten.
Na de 48u wachten voelde hij keihard aan en daarna is hij ook nooit meer zachter geworden.
Het lijkt erop dat deze procedure toch ook wel erg goed werkt om de lucht uit het systeem te krijgen
Noppy
Ik heb pas een rem ontluchtings vacuum setje gekocht en ik heb nu in nog geen 5 minuten tijd de voorrem van mijn motor ontlucht daar waar ik in het verleden wel eens uren mee bezig was.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
helpt ook wel om de remklauw los van de motor te ontluchten,
wel de slang eraan natuurlijk
plankje ertussen gelijke dik aan de schijf en blokken....
dan de remklauw gewoon ronddraaien,
een beetje alle kanten op,
en eindigen met het ontluchtingsgaatje boven....
en dan even weer ontluchten....
is ook een bekend probleem bij onder andere peugeot auto's,
zelfs met een ontluchtingsapparaat kun je die niet ontluchten door een luchtkamer in de klauw zelf.....
wel de slang eraan natuurlijk
plankje ertussen gelijke dik aan de schijf en blokken....
dan de remklauw gewoon ronddraaien,
een beetje alle kanten op,
en eindigen met het ontluchtingsgaatje boven....
en dan even weer ontluchten....
is ook een bekend probleem bij onder andere peugeot auto's,
zelfs met een ontluchtingsapparaat kun je die niet ontluchten door een luchtkamer in de klauw zelf.....
Wat is dat voor setje?adje schreef:Ik heb pas een rem ontluchtings vacuum setje gekocht en ik heb nu in nog geen 5 minuten tijd de voorrem van mijn motor ontlucht daar waar ik in het verleden wel eens uren mee bezig was.
Als ik mijn remmen moet ontluchten doe ik dat van onder af, daarbij zorg ik dat de handel met pomp op het hoogste punt zit en spuit de nieuwe vloeistof naar boven toe met een grote injectiespuit maar dat wil nogal eens troep geven en kost toch wel veel tijd..
Overigens helpt het ook wel eens om een extra gaatje in de onderste banjo te boren kruislings op het bestaande gaatje zodat lucht niet in de banjo gevangen kan blijven..
Dus als er iets bestaat wat de boel op een simpele manier kan vacuum trekken ofzo hou ik me aanbevolen...
Mij is eens verteld met een soort ziekenhuisspuitje heel eenvoudig en snel je rem ontluchten.
Nee,
Dat spuitje gaat je niet volledig helpen Bassie: dat is om remvloeistof door de leiding te forceren als het pompje het op eigen kracht niet kan. Daarnaast gebruik je het spuitje om vloeistof uit het reservoir te halen indien je er te veel ingedaan hebt.
Er zit dus wel een kern van waarheid in je verhaal, maar het is niet het HELE verhaal;-)
Ik gebruik wél van motozoom.nl zo'n simpel 'ventiel aan een slangetje' om mijn remmen te ontluchten. Mijn achterrem is binnenkort aan de beurt, dus kunnen we 'm weer mooi gebruiken.
Nop
Dat spuitje gaat je niet volledig helpen Bassie: dat is om remvloeistof door de leiding te forceren als het pompje het op eigen kracht niet kan. Daarnaast gebruik je het spuitje om vloeistof uit het reservoir te halen indien je er te veel ingedaan hebt.
Er zit dus wel een kern van waarheid in je verhaal, maar het is niet het HELE verhaal;-)
Ik gebruik wél van motozoom.nl zo'n simpel 'ventiel aan een slangetje' om mijn remmen te ontluchten. Mijn achterrem is binnenkort aan de beurt, dus kunnen we 'm weer mooi gebruiken.
Nop
Blokken zijn nieuw; is de schijf ook vlak?
Is het niet dat de blokken op de randen van de schijf aangrijpen en dan pas of de schijf (scheef dus)?
Enne zou een fietsventiel aan het eind van een (ontluchtings) slang ook werken als terugslag kleppie?
Is het niet dat de blokken op de randen van de schijf aangrijpen en dan pas of de schijf (scheef dus)?
Enne zou een fietsventiel aan het eind van een (ontluchtings) slang ook werken als terugslag kleppie?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Slim gedacht! Een Belg zou zeggen "Amai, da's nou weer een echt Hollandse oplossing, zunne".gassen schreef: Enne zou een fietsventiel aan het eind van een (ontluchtings) slang ook werken als terugslag kleppie?
Ik vind 'm leuk gevonden
Noppy
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
maar werk niet,
dat ding is gemaakt voor lucht,
niet voor vloeistof...
dat ding is gemaakt voor lucht,
niet voor vloeistof...
Of zwartmxyves schreef:Eerst maar even de makkelijke oplossing; met een sjorband de ....... op spanning gezet.
Over 48 uur haal ik 'm eraf en kijk of ie hard is.
Never Underestimate The Power Of Viagra !
(Ik kon het niet laten , Mea Culpa)
Laatst gewijzigd door Ger op wo jan 18, 2006 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Ik wou het niet zeggen maar zoiets dacht ik in eerste instantie ook toen ik voor het eerst het onderwerp zagGer schreef:Of zwartmxyves schreef:Eerst maar even de makkelijke oplossing; met een sjorband de ....... op spanning gezet.
Over 48 uur haal ik 'm eraf en kijk of ie hard is.
Never Underestimate The Power Of Viagra !
(Ik kon het niet laten , Mea Culpa)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Zwart zeker niet, ben net geen mx-leekadje schreef:Ik wou het niet zeggen maar zoiets dacht ik in eerste instantie ook toen ik voor het eerst het onderwerp zagGer schreef:Of zwartmxyves schreef:Eerst maar even de makkelijke oplossing; met een sjorband de ....... op spanning gezet.
Over 48 uur haal ik 'm eraf en kijk of ie hard is.
Never Underestimate The Power Of Viagra !
(Ik kon het niet laten , Mea Culpa)
Good thinking! Maar wat is vlak, is 1 mm verschil veel/genoeg om dit probleem te hebben?gassen schreef:Blokken zijn nieuw; is de schijf ook vlak?
Is het niet dat de blokken op de randen van de schijf aangrijpen en dan pas of de schijf (scheef dus)?
1mm is al heel veel
heb hier voor een yz250 anders nog een splinternieuwe schijf liggen voor 50€
groetjes
heb hier voor een yz250 anders nog een splinternieuwe schijf liggen voor 50€
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:07
- Locatie: Grobbendonk
Spuitje is idd handig wanneer de remvloeistof er volledig uit is geweest.Je spuit dan remvloeistof van onder aan de ontluchtingsnippel naar boven tot je potje gevuld is.Gaat veel sneller dan andersom.Je moet dan wel daarna nog even gewoon ontluchten omdat je er altijd een beetje lucht mee inspuit.
Bij het ontluchten van je remmen ook niet vergeten om vanboven aan je rempomp een paar keer te ontluchten.D.w.z. druk opbouwen,vasthouden,bevestigingsbout v/d remleiding lichtjes losdraaien tot de vloeistof en eventueel lucht er tussenuit komt,terug dichtdraaien,remhendel lossen,terug druk opbouwen en eventueel herhalen indien nodig.'t is dikwijls dat daar ergens lucht blijft hangen.
Bij het ontluchten van je remmen ook niet vergeten om vanboven aan je rempomp een paar keer te ontluchten.D.w.z. druk opbouwen,vasthouden,bevestigingsbout v/d remleiding lichtjes losdraaien tot de vloeistof en eventueel lucht er tussenuit komt,terug dichtdraaien,remhendel lossen,terug druk opbouwen en eventueel herhalen indien nodig.'t is dikwijls dat daar ergens lucht blijft hangen.
gaas ambriage