Dit heeft te maken met naverbranding en teveel benzine krijgen geloof ik toch???
Of is dit normaal bij een 4 takt?

Moderator: ghulst
Dat is het probleem ook niet want ik vervang na elke training mn luchtfilter en ik had met deze luchtfilter maar 4 rondjes getraind.Joop schreef:Ik zou maar eens een schoon luchtfilter monteren en ik denk dat de problemen dan wel over zijn
Dat weet ik niet ik heb die motor sinds pas een maand.xr-manu schreef:Heb je dit bij warmer weer ook ?
Goed opgelet: moet zijn koolwaterstoffen.Joop schreef:Onverbrande kooldioxidesAdventureRider schreef:onverbrande kooldioxides![]()
![]()
![]()
, dat ken ik niet
Dus met andere woorden gewoon laten zo en niks aan doen dusAdventureRider schreef:Mengselschroef iets uitdraaien help inderdaad. Maar op zich is knallen in de uitlaat helemaal niet schadelijk. Het komt doordat bij gasdicht onverbrande brandstof in de uitlaat terecht komt, vervolgens wordt zuurstof aangezogen via de uitlaat waardoor een brandbaar mengsel in de uitlaat ontstaat, en dat verbrand met een knal en vlam.
Daarom zitten de uitlaatbochten met veren aan elkaar, kunnen ze iets uit elkaar zodat het expanderende gas ruimte heeft. Als de uitlaat vast gebout zou zitten, zou je de demper er vanaf blazen.
Nu zou je denken, als ik de mengselschroef uitdraai komt er juist meer brandstof bij, dus meer knallen, niet dus. Het mengsel in de uitlaat wordt dan te rijk om nog te ontbranden. Ben je dus onverbrande kooldioxides aan het blazen, foei!