As. zondag Lichtenvoorde. Helaas erg laat starten.
http://www.macl.nl
20 november OTR Lichtenvoorde
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Mwah... kan ik ook eens een beetje uitslapen. Sinds begin oktober geen zondag meer uitgeslapen
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Nieuwe ketting en tandwielen gestoken,scheelt weer in het vertrouwen.
Hij is er weer klaar voor. Ik had nog een ander achterband erop willen leggen. Volgens Ad mag je met banden rijden met een dot nummer en hoef je niet speciaal fim banden te hebben.Scheelt weer iets nop.
Helaas geld op en geen tijd meer.
Hij is er weer klaar voor. Ik had nog een ander achterband erop willen leggen. Volgens Ad mag je met banden rijden met een dot nummer en hoef je niet speciaal fim banden te hebben.Scheelt weer iets nop.
Helaas geld op en geen tijd meer.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Zo te lezen ook maar een ronde toegestaan!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Waar kun jij dat lezen.
Nee hoor,AdventureRider schreef:Zo te lezen ook maar een ronde toegestaan!
Ik neem aan dat je doelt op in 2 delen en na afloop naar de tent.
Maar je mag best nog meer rondedelen rijden.
Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Verf op je uitlaat? Wat is dat voor onzin? Als response krijgen ze dan mooi een blauwe vlek op hun oog.erwindob schreef:Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
Alleen na die blauwe vlek wordt er niet meer geredenspeedphreax schreef:Verf op je uitlaat? Wat is dat voor onzin? Als response krijgen ze dan mooi een blauwe vlek op hun oog.erwindob schreef:Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen.
De OTR van Lichtenvoorde bestaat uit 2 lussen van meestal ±40 en ±35 km. Deze lussen mag men net zo vaak rijden als men wil, alleen de laatste start is ws. 13.30 of 14.00 uurAdventureRider schreef:Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Da's duidelijk, als dat nu eens op de i-site had gestaan...Joop schreef:De OTR van Lichtenvoorde bestaat uit 2 lussen van meestal ±40 en ±35 km. Deze lussen mag men net zo vaak rijden als men wil, alleen de laatste start is ws. 13.30 of 14.00 uurAdventureRider schreef:Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen.
Kennelijk worden in Lichtenvoorde de uitlaten (visueel?) gecontroleerd en op de goeie (standaard?) pijpen komt een klein verfstipje, zodat tijdens de rit controleurs, ook langs de route, kunnen zien of iedereen nog steeds met de goeie uitlaat rijdt. Er zijn namelijk types die na de keuring of na de 1e ronde er nog even een andere pijp opzetten met meer herrie omdat ze dan denken dat ze harder gaan (terwijl het geeneens een wedstrijd is). Verfmerkje dus pas na de rit wegpoetsen. (NB. dit is de normale procedure bij enduro's; in ieder geval bij de Kampioensrit).
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Daar geloof ik niets van of in ieder geval werkt het niet echt. Mijn gele stip was na de eerste ronde mooi bruin gebrand en zag er exact hetzelfde uit als modder.henkzelf schreef:zodat tijdens de rit controleurs, ook langs de route, kunnen zien of iedereen nog steeds met de goeie uitlaat rijdt.
Na alle BMW rally avonturen, vandaag op de KTM mijn eerste off road rit in dit genre. Ik heb me prima vermaakt, ben alleen nog nooit zo vaak ingehaald Wat wil je, eerste keer op maisplakken.
Smaakt naar meer.
Smaakt naar meer.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Het was een hartstikke leuk rondje, goed uitgezet. Ik lag alleen al na 1 minuut flink op mijn bek. De tweede tafelberg zou ik wel eens springend vanaf gaan, fout hoog en stijl, landen op het voorwiel en er van voren afgaan. Mak aan..
Was heel plezierig, droog weer, afwisselend parcours.
Jammer alleen dat die boompjes in in het oosten nog niet weten dat ze niet moeten oversteken als er een brabantse motor aankomt.
En weer iets geleerd: ga bij een cross start niet te dicht bij het hek staan anders valt dat ding op je voorwiel
Al laatste weg en, in de woorden van Erwin, die plaats ook niet meer afgestaan
Ad, volgende keer proberen we echt met een noppenforum clubje te rijden.
Zal wel ardennen worden
Of Capella Stampers?
Jammer alleen dat die boompjes in in het oosten nog niet weten dat ze niet moeten oversteken als er een brabantse motor aankomt.
En weer iets geleerd: ga bij een cross start niet te dicht bij het hek staan anders valt dat ding op je voorwiel
Al laatste weg en, in de woorden van Erwin, die plaats ook niet meer afgestaan
Ad, volgende keer proberen we echt met een noppenforum clubje te rijden.
Zal wel ardennen worden
Of Capella Stampers?
smurf.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Een mooie rit.Lekker veel kruip-sluip .Dit onderdeel gaat steeds beter.Alleen mijn crosscapaciteit ,hier moet nog heel veel op geoefend worden.
Het eerst rondje van 60 KM achter Adje aan gefladderd ,duidelijk zichtbaar dat hij zich in hield. Tweede rondje was Ad er ineens van door, ik heb de eerste lus gereden en de tweede 32 km laten schieten. Het begint mij langzamer hand een beetje te veel te worden. Vanaf oktober elke offroad rit gereden,veel sporten,motoronderhoud en veel werken.Het is maar goed dat het eind in zicht is.
Maar het blijft mooi werk.
Het eerst rondje van 60 KM achter Adje aan gefladderd ,duidelijk zichtbaar dat hij zich in hield. Tweede rondje was Ad er ineens van door, ik heb de eerste lus gereden en de tweede 32 km laten schieten. Het begint mij langzamer hand een beetje te veel te worden. Vanaf oktober elke offroad rit gereden,veel sporten,motoronderhoud en veel werken.Het is maar goed dat het eind in zicht is.
Maar het blijft mooi werk.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Trouwens in het eerst rondje zijn wij vrij snel gestart.Gevolg dat de waterbak nog open was. Het resultaat een vloedgolf,niet plat in de plas maar wel zeiknat.Duurde ongeveer 20 km voordat ik een beetje warm werd.
Wij waren zo ongeveer bij de eerste 10-15 rijders bij de waterbak en zijn er toch maar niet doorgereden (er stond al iemand tot aan zijn knieen in het water zijn motor te starten ). Wij zijn vanuit de kuil de steile zijkant op geredenHouten Klaas schreef:Trouwens in het eerst rondje zijn wij vrij snel gestart.Gevolg dat de waterbak nog open was. Het resultaat een vloedgolf,niet plat in de plas maar wel zeiknat.Duurde ongeveer 20 km voordat ik een beetje warm werd.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Op zo'n crossbaan ben ik ook maar een lozer. Af en toe gaat het wel aardig maar meestal is het maar wat aankloten. Ik ben ook nog steeds bang met springen doordat ik een paar keer goed hard op mijn voorwiel ben geland.Houten Klaas schreef:Een mooie rit.Lekker veel kruip-sluip .Dit onderdeel gaat steeds beter.Alleen mijn crosscapaciteit ,hier moet nog heel veel op geoefend worden.
Het eerst rondje van 60 KM achter Adje aan gefladderd ,duidelijk zichtbaar dat hij zich in hield. Tweede rondje was Ad er ineens van door, ik heb de eerste lus gereden en de tweede 32 km laten schieten. Het begint mij langzamer hand een beetje te veel te worden. Vanaf oktober elke offroad rit gereden,veel sporten,motoronderhoud en veel werken.Het is maar goed dat het eind in zicht is.
Maar het blijft mooi werk.
Bij mij gaat het juist nog elke keer beter en gisteren had ik echt het idee dat mijn energie niet op kon. Ik heb nog nooit zoveel mensen ingehaald. Ook bereveel plezier van mijn Teraflex bandje nu het wat vochtiger wordt
O was jij dat steedsIk heb nog nooit zoveel mensen ingehaald.
Heb rustig aan m'n techniek gewerkt. Na 4 jaar off roaden op BMW's is zo'n KTM toch een heel andere rijtechniek. Het ging ook steeds makkelijker en de snelheidsverschillen werden steeds kleiner, met name op de maisplakken.
1 x lus één en 2 x lus twee gereden.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Gister ook meegereden ook als een van de eersten gestart (5de) . Wat een diep water gat op de crossbaan zag helemaal niets meer en was zeiknat.
De eerste ronde die ik gereden heb (richting Vragender) was heel slecht aan gegeven (op de maislanden) vond ik persoonlijk. Heb redelijk vaak zitten zoeken waar je heen moest. En misschien andere kleur pijlen wit ipv oranje en meer lint. Ging wel hard heb tot 2 kilometer voor het eind op kop gereden.
Tweede route in het begin hard gevallen op de crossbaan laaste bult voor dat gat verkeerd ingeschat over kop eraf en boven op de motor gevallen.
De tweede route was wel een zwaarder als de eerste.
Volgende week naar hengelo altijd gezellig met een mooie route.
http://motorsportruurlo.photos.us.com/
Gemaakt door een kennis van mij.
Mark
De eerste ronde die ik gereden heb (richting Vragender) was heel slecht aan gegeven (op de maislanden) vond ik persoonlijk. Heb redelijk vaak zitten zoeken waar je heen moest. En misschien andere kleur pijlen wit ipv oranje en meer lint. Ging wel hard heb tot 2 kilometer voor het eind op kop gereden.
Tweede route in het begin hard gevallen op de crossbaan laaste bult voor dat gat verkeerd ingeschat over kop eraf en boven op de motor gevallen.
De tweede route was wel een zwaarder als de eerste.
Volgende week naar hengelo altijd gezellig met een mooie route.
http://motorsportruurlo.photos.us.com/
Gemaakt door een kennis van mij.
Mark
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za okt 29, 2005 22:33
- Locatie: Biddinghuizen
Gisteren een prachtige rit inderdaad daar in Lichtenvoorde. Ik ben een beginner op een Honda XL 500 R, maar naar m'n gevoel ging het prima. Alleen op de kruip-sluip-routes gigantisch lamme linkerhand van de koppeling. Ook kennis gemaakt met een fijne schuine boomwortel die zo glad was dat ik voor m'n gevoel wel 10 minuten heb staan kloten voor dat ik er overheen was. Gelukkig geen snelle jongens achter me. Uiteindelijk eerst het voorwiel met veel gesteiger erop gezet en toen met het handje de rest van de motor.
De maisvelden waren weer fantastisch!!
De maisvelden waren weer fantastisch!!
Van asfalt slijten je noppen zo hard......
Ik heb na een pauze van ongeveer 4 weken de draad ook weer opgepakt
in Lichtenvoorde.In de tussen tijd moest ik wachten op onderdelen voor m'n xr omdat in Westerbork m´n ketting geknapt was en me het hele spul kapot is geslagen.Linker carter kapot,tandwielas krom,tandwiel set 2e vernelling kaput en nog wat kleiner spul.
Maar oke,Zaterdagavond alles weer inmekaar en Zondag op hoop van zegen rijden maar.Moet zeggen dat het ding weer liep als een speer.
Hij heeft er niets aan overgehouden.Dat is vind ik toch altijd spannend wanneer zo´n blok helemaal uit elkaar moet en dan hopelijk toch weer mooi en goed lopen nadertijd.Lijkt in dit geval weer priema gelukt.
Wat ook dichterbij begint te komen is de leverdatum van de nieuwe motor.Jan. 2006 komt ie als alles goed gaat.M´n stoute droom.De HP2 van BMW.
Ik wil er straks ook graag OTR´s mee rijden maar maak me wel een beetje zorgen of het een beetje te doen is,lees heel te houden is.
Ik heb afgelopen rit in Lichtenvoorde me af en toe voorgesteld zittende
op de Honda of dat kruip en sluip door ook te doen is met zo´n HP2.
Ik heb zo m´n twijfels, in ieder geval wanneer je het ding netjes wilt houden. Die maisvelden en de langere rechte stukken moet geen probleem zijn.Wier uberlegen noch mahl.
Tot in Hengelo komend weekend.
in Lichtenvoorde.In de tussen tijd moest ik wachten op onderdelen voor m'n xr omdat in Westerbork m´n ketting geknapt was en me het hele spul kapot is geslagen.Linker carter kapot,tandwielas krom,tandwiel set 2e vernelling kaput en nog wat kleiner spul.
Maar oke,Zaterdagavond alles weer inmekaar en Zondag op hoop van zegen rijden maar.Moet zeggen dat het ding weer liep als een speer.
Hij heeft er niets aan overgehouden.Dat is vind ik toch altijd spannend wanneer zo´n blok helemaal uit elkaar moet en dan hopelijk toch weer mooi en goed lopen nadertijd.Lijkt in dit geval weer priema gelukt.
Wat ook dichterbij begint te komen is de leverdatum van de nieuwe motor.Jan. 2006 komt ie als alles goed gaat.M´n stoute droom.De HP2 van BMW.
Ik wil er straks ook graag OTR´s mee rijden maar maak me wel een beetje zorgen of het een beetje te doen is,lees heel te houden is.
Ik heb afgelopen rit in Lichtenvoorde me af en toe voorgesteld zittende
op de Honda of dat kruip en sluip door ook te doen is met zo´n HP2.
Ik heb zo m´n twijfels, in ieder geval wanneer je het ding netjes wilt houden. Die maisvelden en de langere rechte stukken moet geen probleem zijn.Wier uberlegen noch mahl.
Tot in Hengelo komend weekend.
Loat goan