20 november OTR Lichtenvoorde

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

As. zondag Lichtenvoorde. Helaas erg laat starten.

http://www.macl.nl
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Houten Klaas schreef:As. zondag Lichtenvoorde. Helaas erg laat starten.

http://www.macl.nl
Mwah... kan ik ook eens een beetje uitslapen. Sinds begin oktober geen zondag meer uitgeslapen ;-)
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Nieuwe ketting en tandwielen gestoken,scheelt weer in het vertrouwen.

Hij is er weer klaar voor. Ik had nog een ander achterband erop willen leggen. Volgens Ad mag je met banden rijden met een dot nummer en hoef je niet speciaal fim banden te hebben.Scheelt weer iets nop.

Helaas geld op en geen tijd meer.
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Zo te lezen ook maar een ronde toegestaan!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Waar kun jij dat lezen. :shock:
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

AdventureRider schreef:Zo te lezen ook maar een ronde toegestaan!
Nee hoor,

Ik neem aan dat je doelt op in 2 delen en na afloop naar de tent.

Maar je mag best nog meer rondedelen rijden.

Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

erwindob schreef:Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
Verf op je uitlaat? Wat is dat voor onzin? Als response krijgen ze dan mooi een blauwe vlek op hun oog.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Dat vind ik ook een hele gepaste reaktie.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

speedphreax schreef:
erwindob schreef:Neem wel allemaal een flesje Thinner mee om de smerige verfvlek die ze daar zo nodig op je uitlaat moeten maken weg te halen voordat ie inbrandt.
Verf op je uitlaat? Wat is dat voor onzin? Als response krijgen ze dan mooi een blauwe vlek op hun oog.
Alleen na die blauwe vlek wordt er niet meer gereden :(
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen. :shock:
Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

AdventureRider schreef:
Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen. :shock:
Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.
De OTR van Lichtenvoorde bestaat uit 2 lussen van meestal ±40 en ±35 km. Deze lussen mag men net zo vaak rijden als men wil, alleen de laatste start is ws. 13.30 of 14.00 uur :idea:
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Joop schreef:
AdventureRider schreef:
Houten Klaas schreef:Waar kun jij dat lezen. :shock:
Nou ja, starten pas vanaf 10:30. Er staat geen tijd vermeld tot waarneer er aan een nieuwe ronde begonnen kan worden. Algemeen bevat de tekst veel verwijzingen naar het rijden van 1 ronde, en nergens staat een vermelding dat er meerdere ronden gereden kan worden.
De OTR van Lichtenvoorde bestaat uit 2 lussen van meestal ±40 en ±35 km. Deze lussen mag men net zo vaak rijden als men wil, alleen de laatste start is ws. 13.30 of 14.00 uur :idea:
Da's duidelijk, als dat nu eens op de i-site had gestaan...
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Kennelijk worden in Lichtenvoorde de uitlaten (visueel?) gecontroleerd en op de goeie (standaard?) pijpen komt een klein verfstipje, zodat tijdens de rit controleurs, ook langs de route, kunnen zien of iedereen nog steeds met de goeie uitlaat rijdt. Er zijn namelijk types die na de keuring of na de 1e ronde er nog even een andere pijp opzetten met meer herrie omdat ze dan denken dat ze harder gaan (terwijl het geeneens een wedstrijd is). Verfmerkje dus pas na de rit wegpoetsen. (NB. dit is de normale procedure bij enduro's; in ieder geval bij de Kampioensrit).
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

henkzelf schreef:zodat tijdens de rit controleurs, ook langs de route, kunnen zien of iedereen nog steeds met de goeie uitlaat rijdt.
Daar geloof ik niets van of in ieder geval werkt het niet echt. Mijn gele stip was na de eerste ronde mooi bruin gebrand en zag er exact hetzelfde uit als modder.
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Na alle BMW rally avonturen, vandaag op de KTM mijn eerste off road rit in dit genre. Ik heb me prima vermaakt, ben alleen nog nooit zo vaak ingehaald :? Wat wil je, eerste keer op maisplakken.

Smaakt naar meer. :P
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Het was een hartstikke leuk rondje, goed uitgezet. Ik lag alleen al na 1 minuut flink op mijn bek. De tweede tafelberg zou ik wel eens springend vanaf gaan, fout hoog en stijl, landen op het voorwiel en er van voren afgaan. Mak aan..
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Was heel plezierig, droog weer, afwisselend parcours.

Jammer alleen dat die boompjes in in het oosten nog niet weten dat ze niet moeten oversteken als er een brabantse motor aankomt. :oops:

En weer iets geleerd: ga bij een cross start niet te dicht bij het hek staan anders valt dat ding op je voorwiel :oops: :oops:
Al laatste weg en, in de woorden van Erwin, die plaats ook niet meer afgestaan :lol:

Ad, volgende keer proberen we echt met een noppenforum clubje te rijden.
Zal wel ardennen worden :D
Of Capella Stampers?
smurf.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Een mooie rit.Lekker veel kruip-sluip :D .Dit onderdeel gaat steeds beter.Alleen mijn crosscapaciteit :cry: ,hier moet nog heel veel op geoefend worden.

Het eerst rondje van 60 KM achter Adje aan gefladderd ,duidelijk zichtbaar dat hij zich in hield. :oops: Tweede rondje was Ad er ineens van door, ik heb de eerste lus gereden en de tweede 32 km laten schieten. Het begint mij langzamer hand een beetje te veel te worden. Vanaf oktober elke offroad rit gereden,veel sporten,motoronderhoud en veel werken.Het is maar goed dat het eind in zicht is.

Maar het blijft mooi werk. :wink:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Trouwens in het eerst rondje zijn wij vrij snel gestart.Gevolg dat de waterbak nog open was. Het resultaat een vloedgolf,niet plat in de plas maar wel zeiknat.Duurde ongeveer 20 km voordat ik een beetje warm werd.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Houten Klaas schreef:Trouwens in het eerst rondje zijn wij vrij snel gestart.Gevolg dat de waterbak nog open was. Het resultaat een vloedgolf,niet plat in de plas maar wel zeiknat.Duurde ongeveer 20 km voordat ik een beetje warm werd.
Wij waren zo ongeveer bij de eerste 10-15 rijders bij de waterbak en zijn er toch maar niet doorgereden (er stond al iemand tot aan zijn knieen in het water zijn motor te starten :) ). Wij zijn vanuit de kuil de steile zijkant op gereden :D
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Houten Klaas schreef:Een mooie rit.Lekker veel kruip-sluip :D .Dit onderdeel gaat steeds beter.Alleen mijn crosscapaciteit :cry: ,hier moet nog heel veel op geoefend worden.

Het eerst rondje van 60 KM achter Adje aan gefladderd ,duidelijk zichtbaar dat hij zich in hield. :oops: Tweede rondje was Ad er ineens van door, ik heb de eerste lus gereden en de tweede 32 km laten schieten. Het begint mij langzamer hand een beetje te veel te worden. Vanaf oktober elke offroad rit gereden,veel sporten,motoronderhoud en veel werken.Het is maar goed dat het eind in zicht is.

Maar het blijft mooi werk. :wink:
Op zo'n crossbaan ben ik ook maar een lozer. Af en toe gaat het wel aardig maar meestal is het maar wat aankloten. Ik ben ook nog steeds bang met springen doordat ik een paar keer goed hard op mijn voorwiel ben geland.

Bij mij gaat het juist nog elke keer beter en gisteren had ik echt het idee dat mijn energie niet op kon. Ik heb nog nooit zoveel mensen ingehaald. Ook bereveel plezier van mijn Teraflex bandje nu het wat vochtiger wordt
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Ik heb nog nooit zoveel mensen ingehaald.
O was jij dat steeds :wink:

Heb rustig aan m'n techniek gewerkt. Na 4 jaar off roaden op BMW's is zo'n KTM toch een heel andere rijtechniek. Het ging ook steeds makkelijker en de snelheidsverschillen werden steeds kleiner, met name op de maisplakken.

1 x lus één en 2 x lus twee gereden.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Gister ook meegereden ook als een van de eersten gestart (5de) . Wat een diep water gat op de crossbaan zag helemaal niets meer en was zeiknat.
De eerste ronde die ik gereden heb (richting Vragender) was heel slecht aan gegeven (op de maislanden) vond ik persoonlijk. Heb redelijk vaak zitten zoeken waar je heen moest. En misschien andere kleur pijlen wit ipv oranje en meer lint. Ging wel hard heb tot 2 kilometer voor het eind op kop gereden.
Tweede route in het begin hard gevallen op de crossbaan laaste bult voor dat gat verkeerd ingeschat over kop eraf en boven op de motor gevallen.
De tweede route was wel een zwaarder als de eerste.
Volgende week naar hengelo altijd gezellig met een mooie route.

http://motorsportruurlo.photos.us.com/

Gemaakt door een kennis van mij.
Mark
Poldernoppen
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 29, 2005 22:33
Locatie: Biddinghuizen

Gisteren een prachtige rit inderdaad daar in Lichtenvoorde. Ik ben een beginner op een Honda XL 500 R, maar naar m'n gevoel ging het prima. Alleen op de kruip-sluip-routes gigantisch lamme linkerhand van de koppeling. Ook kennis gemaakt met een fijne schuine boomwortel die zo glad was dat ik voor m'n gevoel wel 10 minuten heb staan kloten voor dat ik er overheen was. Gelukkig geen snelle jongens achter me. Uiteindelijk eerst het voorwiel met veel gesteiger erop gezet en toen met het handje de rest van de motor.
De maisvelden waren weer fantastisch!!
Van asfalt slijten je noppen zo hard......
mies
Berichten: 6
Lid geworden op: di nov 15, 2005 18:51
Locatie: Hengelo o

Ik heb na een pauze van ongeveer 4 weken de draad ook weer opgepakt
in Lichtenvoorde.In de tussen tijd moest ik wachten op onderdelen voor m'n xr omdat in Westerbork m´n ketting geknapt was en me het hele spul kapot is geslagen.Linker carter kapot,tandwielas krom,tandwiel set 2e vernelling kaput en nog wat kleiner spul.
Maar oke,Zaterdagavond alles weer inmekaar en Zondag op hoop van zegen rijden maar.Moet zeggen dat het ding weer liep als een speer.
Hij heeft er niets aan overgehouden.Dat is vind ik toch altijd spannend wanneer zo´n blok helemaal uit elkaar moet en dan hopelijk toch weer mooi en goed lopen nadertijd.Lijkt in dit geval weer priema gelukt.
Wat ook dichterbij begint te komen is de leverdatum van de nieuwe motor.Jan. 2006 komt ie als alles goed gaat.M´n stoute droom.De HP2 van BMW.
Ik wil er straks ook graag OTR´s mee rijden maar maak me wel een beetje zorgen of het een beetje te doen is,lees heel te houden is.
Ik heb afgelopen rit in Lichtenvoorde me af en toe voorgesteld zittende
op de Honda of dat kruip en sluip door ook te doen is met zo´n HP2.
Ik heb zo m´n twijfels, in ieder geval wanneer je het ding netjes wilt houden. Die maisvelden en de langere rechte stukken moet geen probleem zijn.Wier uberlegen noch mahl.

Tot in Hengelo komend weekend.
Loat goan
Plaats reactie