Hallo mensen.
Ik heb onlangs een 2e hands yz-je aangeschaft, uit 2000.
Hij had een tijdje stil gestaan, en ik ben eerst begonnen met het uit elkaar halen en grondig reinigen van elk onderdeel. carburateur, uitlaat luchtfilter, etc. Waar ik af ben gebleven, is de cilinder en de zuiger, omdat mij verteld werd dat het nog wel snor zit als hij naar een keer trappen aanslaat. En dat gebeurt. Sinds vandaag heb ik heb weer aan het lopen. Met nieuwe motorolie, schoon luchtfilter, nieuw luchtfilterhuis, spik&span schone carburateur, en een nieuwe bougie. Hij loopt aardig, maar ik ben tegen wat kleine dingen aangelopen, (heb 'm nog niet goed warm gereden by the way).
Als hij in de vrij staat, draait het achterwiel.
Hij slaat af als hij stationair loopt, (draaien aan het choke-wieltje?)
Wie kan deze beginneling wat tips geven zodat hij straks weer mooi regelmatig loopt, en ook blijft lopen?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank!!
Groetjes
In 't startblok met yz 125, maar... (HELP)
Moderator: ghulst
als ie in z'n vrij staat en je hebt de koppeling los, zitten normaal gesproken de platen tegen elkaar. Platen gaan alleen los als je knijpt
Het moet dus in de bak zitten.
Misschien is een glijlagertje naar de klote waardoor een asje een beetje meedraait.
Kan je het wiel tegen houden of slaat ie dan af ?
Als ie af slaat, zit dat tandewieltje goed vast.
Of hij staat niet in z'n vrij, ondanks dat je dat denkt.
Had je die bak ook uit elkaar ?
Goeie olie gebruikt ?
Het moet dus in de bak zitten.
Misschien is een glijlagertje naar de klote waardoor een asje een beetje meedraait.
Kan je het wiel tegen houden of slaat ie dan af ?
Als ie af slaat, zit dat tandewieltje goed vast.
Of hij staat niet in z'n vrij, ondanks dat je dat denkt.
Had je die bak ook uit elkaar ?
Goeie olie gebruikt ?
als hij op de bok staat is het normaal dat het wiel wat meedraait vooral als alles soepel loopt, maar je moet het kunnen tegenhouden zonder problemen. dat afslaan is vrij normaal voor een YZ125 en 250 maar je zou het desnoods moeten kunnen regelen met de ralentivijs.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
wat een hoop geblaat weer
achterwiel is normaal, moet je idd zo kunnen tegen houden
heeft niets maar dan ook niets met afstelling van koppeling te maken
Ik zou trouwens je uitlaat er eens afnemen en je zuigertje inspecteren, desnoods preventief vervangen, kost niets in vergelijking met de schade dat het kan aanrichten als het stuk loopt.
stationair stel je af bij warme motor
sommige stellen hem opzettelijk te laag af zodat de motor stil valt bij een val partij... ff bijstellen dus eventueel
achterwiel is normaal, moet je idd zo kunnen tegen houden
heeft niets maar dan ook niets met afstelling van koppeling te maken
Ik zou trouwens je uitlaat er eens afnemen en je zuigertje inspecteren, desnoods preventief vervangen, kost niets in vergelijking met de schade dat het kan aanrichten als het stuk loopt.
stationair stel je af bij warme motor
sommige stellen hem opzettelijk te laag af zodat de motor stil valt bij een val partij... ff bijstellen dus eventueel
joe pilar schreef:wat een hoop geblaat weer
achterwiel is normaal, moet je idd zo kunnen tegen houden
heeft niets maar dan ook niets met afstelling van koppeling te maken
Ik zou trouwens je uitlaat er eens afnemen en je zuigertje inspecteren, desnoods preventief vervangen, kost niets in vergelijking met de schade dat het kan aanrichten als het stuk loopt.
stationair stel je af bij warme motor
sommige stellen hem opzettelijk te laag af zodat de motor stil valt bij een val partij... ff bijstellen dus eventueel
ben ik compleet mee eens
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300