off the road rit ruurlo is verzet
Moderator: ghulst
Zal wel tactiek zijn van de organisatoren van Ruurlo, Handel trekt ook wel wat volk (stuk of 1100 of zo ?), kunnen ze nu samen delenmech schreef:Goed bezig, zaterdag Ruurlo en dan zondag gassen in Handel
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Zo van middag even de route (48 KM) voor gereden met een paar man. Het Stuift op de meeste plaatsen. De route is wel wel gewijzigd ivm met de herindeling van de gemeenten bij ons uit de buurt.
Nu hebben we een heel stuk asfalt maar het is niet anders mogelijk. Maar na dat asfalt komt het enigste natte stuk in de route. ALs het vannacht regent wordt dit stuk eruit gehaald.
Voor de rest is het makkelijke te doen met een aantal nieuwe bosjes en zandwegen.
Kijk uit als je net gestart bent na de vlakke zand langs de beek op komt er een heel slecht stuk met echt vieze gaten.
Mark
Nu hebben we een heel stuk asfalt maar het is niet anders mogelijk. Maar na dat asfalt komt het enigste natte stuk in de route. ALs het vannacht regent wordt dit stuk eruit gehaald.
Voor de rest is het makkelijke te doen met een aantal nieuwe bosjes en zandwegen.
Kijk uit als je net gestart bent na de vlakke zand langs de beek op komt er een heel slecht stuk met echt vieze gaten.
Mark
Mooie OTR in Ruurlo, met veel kruip door sluip door in het eerste gedeelte , dat is weer eens wat anders dan met 120 km/u over een maisland branden . Dat was vandaag weer echt genieten, helemaal toen het weer vandaag ook super werd. De thuisblijvers hebben dus echt iets moois gemist .
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Yep ik heb weer genoten, het was een hele mooie route.
1 vraag, in de de laatste ronde kwamen er aardige remknippen, tot 3 keer toe dat ik hem bijnaaaaa kwijt was. Je komt aardige hard aan en op gegeven moment komt er een onbelans in de motor en begint het stuur te slaan,dit wordt steed erger tot je bijna op je plaat gaat.Is dit een veringprobleem.
1 vraag, in de de laatste ronde kwamen er aardige remknippen, tot 3 keer toe dat ik hem bijnaaaaa kwijt was. Je komt aardige hard aan en op gegeven moment komt er een onbelans in de motor en begint het stuur te slaan,dit wordt steed erger tot je bijna op je plaat gaat.Is dit een veringprobleem.
In de meeste gevallen betekent dit dat de voorvering te zacht is. Ik had het zelf ook een keer, maar de afstelling van de voorvork is meestal een combinatie van comfort en snelheid.Houten Klaas schreef:Yep ik heb weer genoten, het was een hele mooie route.
1 vraag, in de de laatste ronde kwamen er aardige remknippen, tot 3 keer toe dat ik hem bijnaaaaa kwijt was. Je komt aardige hard aan en op gegeven moment komt er een onbelans in de motor en begint het stuur te slaan,dit wordt steed erger tot je bijna op je plaat gaat.Is dit een veringprobleem.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik neem aan dat je "een compromis tussen" bedoelt?Joop schreef:In de meeste gevallen betekent dit dat de voorvering te zacht is. Ik had het zelf ook een keer, maar de afstelling van de voorvork is meestal een combinatie van comfort en snelheid.Houten Klaas schreef:Yep ik heb weer genoten, het was een hele mooie route.
1 vraag, in de de laatste ronde kwamen er aardige remknippen, tot 3 keer toe dat ik hem bijnaaaaa kwijt was. Je komt aardige hard aan en op gegeven moment komt er een onbelans in de motor en begint het stuur te slaan,dit wordt steed erger tot je bijna op je plaat gaat.Is dit een veringprobleem.
Ik had dat slaan overigens nou juist als ik met mijn op SM aangepaste voorvork ging offroaden.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Een maand geleden mijn voorpoten aan laten passen bij Reiger.Zij hebben
deze afgesteld op mijn gewicht en op het feit dat ik hobbyrijder ben.Wellicht maak ik teveel progressie na de laatste ritten en staat hij idd te zacht.
deze afgesteld op mijn gewicht en op het feit dat ik hobbyrijder ben.Wellicht maak ik teveel progressie na de laatste ritten en staat hij idd te zacht.
Ook 1 vraag: gebeurt dat met het rijden over die knippen of bij het remmen?
Zet je ingaande demping eens wat lichter. Dat zijn nou net de verschillen tussen een zandbak en een maisplak ; hoe zachter de ondergrond des te harder de vering/demping moet zijn (tot een bepaalde hoogte natuurlijk).
En als deze veel te zacht staat dan staat deze natuurlijk "op zijn kop" en slaat dan ook door als je remt en dan krijg je ook weer die klappen naar links en recht;ja, de krachten moeten ergens naar toe!
Zet je ingaande demping eens wat lichter. Dat zijn nou net de verschillen tussen een zandbak en een maisplak ; hoe zachter de ondergrond des te harder de vering/demping moet zijn (tot een bepaalde hoogte natuurlijk).
En als deze veel te zacht staat dan staat deze natuurlijk "op zijn kop" en slaat dan ook door als je remt en dan krijg je ook weer die klappen naar links en recht;ja, de krachten moeten ergens naar toe!
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Bij het remmen net voor het eind van de knippen. Er over heen rijden is geen probleem.
Zo gisteren hebben we de route weer opgeruimt. De landen los getrokken de bosjes een beetje bij geharkt enz.
Volgend jaar willen we proberen om het laatste stuk van de route te laten vervallen (te veel asfalt en ruilverkaveling) en om er in ander gebied nieuwe stukken bij te krijgen. Maar daar gaan we in mei al mee bezig kijken of de grondeigenaren het goed vinden en wat de mogelijk heden zijn.
Heeft er niemand vast gezeten tussen de 2 zandbulten bij het loonbedrijf?
Mark
Volgend jaar willen we proberen om het laatste stuk van de route te laten vervallen (te veel asfalt en ruilverkaveling) en om er in ander gebied nieuwe stukken bij te krijgen. Maar daar gaan we in mei al mee bezig kijken of de grondeigenaren het goed vinden en wat de mogelijk heden zijn.
Heeft er niemand vast gezeten tussen de 2 zandbulten bij het loonbedrijf?
Mark
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ja ik.
De eerste ronde vast gezeten,de tweede ronde teveel wachten voor me ,dus doorgereden en de derde ronde was het al laat.Ik had toen haast.Wou de laatste lus laten voor wat hij was.Toch nog gereden.
Wat nou de beste techniek was om die berg te bedwingen weet ik nog steeds niet, en dat knaagt de hele dag.Ik denk staand naar beneden en dan naar boven kijken beetje links hoog blijven en dan gas erop.Helaas zat ik zo vast als een huis.
In dat laatste stuk zat idd te veel asfalt.
De eerste ronde vast gezeten,de tweede ronde teveel wachten voor me ,dus doorgereden en de derde ronde was het al laat.Ik had toen haast.Wou de laatste lus laten voor wat hij was.Toch nog gereden.
Wat nou de beste techniek was om die berg te bedwingen weet ik nog steeds niet, en dat knaagt de hele dag.Ik denk staand naar beneden en dan naar boven kijken beetje links hoog blijven en dan gas erop.Helaas zat ik zo vast als een huis.
In dat laatste stuk zat idd te veel asfalt.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Daar heb je je antwoord dus al. Ik had het met mijn op SM aangepaste vork ook heel erg (en die is ook een stuk stugger dan een standaard vork)Houten Klaas schreef:Een maand geleden mijn voorpoten aan laten passen bij Reiger.Zij hebben
deze afgesteld op mijn gewicht en op het feit dat ik hobbyrijder ben.Wellicht maak ik teveel progressie na de laatste ritten en staat hij idd te zacht.