Monteren van klepgeleider in cilnderkop?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Doordat mijn distributieketting is geknapt heb ik een kromme klep en een gescheurde klepgeleider. Hoe monteer ik een nieuwe klepgeleider in een aluminium cilnderkop van een XR250.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
speedphreax schreef:Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.
inderdaad,alles moet perfect centrisch zitten is diet niet het geval slagen je kleppen stuk,of draait de boel gewoon niet en als het werkt zie je je oliepijl zo dalen.
Beter laten doen in rivisiebedrijf dus.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
speedphreax schreef:Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.
inderdaad,alles moet perfect centrisch zitten is diet niet het geval slagen je kleppen stuk,of draait de boel gewoon niet en als het werkt zie je je oliepijl zo dalen.
Beter laten doen in rivisiebedrijf dus.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
speedphreax schreef:Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.
Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Geen idee... Is jaren terug dat ik zoiets heb laten doen.xr250_1988 schreef:Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
heb tlaatst eentje laden doen,maar daar was ook wat aanopassing bij van de poorten en de kleppen en kwam op iets van 70€ was wel kompleet geregeld enzo. ook gevlakt
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Ik heb de kop heb naar Klein-Gunnink Motorenrevisie in Groenlo gebracht voor het monteren van een nieuwe klepgeleider. Het kostte 20 euro excl. btw voor het monteren van de geleider en het ruimen hiervan en 15 euro excl. btw voor het freezen van de klepzitting.xr250_1988 schreef:speedphreax schreef:Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.
Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?