Monteren van klepgeleider in cilnderkop?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
xr250_1988
Berichten: 87
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
Locatie: Omg. Arnhem

Doordat mijn distributieketting is geknapt heb ik een kromme klep en een gescheurde klepgeleider. Hoe monteer ik een nieuwe klepgeleider in een aluminium cilnderkop van een XR250.
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Op een elektrisch kookplaatje leggen en als ie echt heet is, de geleider eruit tikken. De nieuwe kun je er zo in steken. Die is koud terwijl het blok heet is.
Afbeelding
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

inderdaad,alles moet perfect centrisch zitten is diet niet het geval slagen je kleppen stuk,of draait de boel gewoon niet en als het werkt zie je je oliepijl zo dalen.
Beter laten doen in rivisiebedrijf dus.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

inderdaad,alles moet perfect centrisch zitten is diet niet het geval slagen je kleppen stuk,of draait de boel gewoon niet en als het werkt zie je je oliepijl zo dalen.
Beter laten doen in rivisiebedrijf dus.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Jullie zijn ook niet leuk. Laat die jongen het nou lekker zelf doen. Veel spannender. 8)
Afbeelding
xr250_1988
Berichten: 87
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
Locatie: Omg. Arnhem

speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

xr250_1988 schreef:Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?
Geen idee... Is jaren terug dat ik zoiets heb laten doen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

heb tlaatst eentje laden doen,maar daar was ook wat aanopassing bij van de poorten en de kleppen en kwam op iets van 70€ was wel kompleet geregeld enzo. ook gevlakt
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
xr250_1988
Berichten: 87
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
Locatie: Omg. Arnhem

xr250_1988 schreef:
speedphreax schreef:
xr-manu schreef:Demontage gebeurd door verhitting ,best een revisiebedrijf laten doen.
Inderdaad kun je dit het beste laten doen door een revisiebedrijf. De geleider zelf krijg je meestal wel in de kop, dat is het probleem niet. Met een goede drevel met een kraag tik je ze er meestal zo uit en ook weer in. Ook zonder verwarming.

Het probleem is de klepzitting. De klepzitting moet ook opnieuw gefreesd en geslepen worden met de nieuwe klepgeleider reeds in de kop zodat de klep goed kan afdichten. Soms moet je ook de geleiders nog op maat ruimen als ze in de kop zitten.

Wat denk je dat dit ongeveer zal kosten bij een revisiebedrijf (klepgeleider plaatsen + klepzitting freezen)?
Ik heb de kop heb naar Klein-Gunnink Motorenrevisie in Groenlo gebracht voor het monteren van een nieuwe klepgeleider. Het kostte 20 euro excl. btw voor het monteren van de geleider en het ruimen hiervan en 15 euro excl. btw voor het freezen van de klepzitting.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Mooi.
Morgen naar Handel?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Plaats reactie