niet starten door slechte olie???

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

ik heb olie van het merk eurol, en nou wil mijn motor niet meer starten,kan het door zijn dat de olie zo slecht is dat hij daardoor niet start??
ik mix 1 op 40 met euro 98 erbij!
mag dat ook euro 95 zijn?
honda cr -- 125cc -- '91.
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

mpisschien wat teveel in gedaan? welke kleur heeft je bougie en staat die erg vettig?
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

98 of 95 maakt niet echt uit.
0X
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Sorry.. had een post gezet maar vermits ik niks ken van 2-takt (en dat pas na m'n antwoord had gezien) heb ik het maar aangepast :D

(antwoord was: voor 4-takt heeft de olie niks te maken met starten...)
Montesa Cota 315R
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

bougie heeft de kleur..splinternieuw croom..hij loopt er niet een mee.
maar hij is wel zeiknat als ik hem eruit haal..maar dan met benzine en olie.
maar ik heb even naar het nummer op de bougie gekeken en ik heb er nu een ngk b9egv in zitten, dat is er dus een zonder een resistor!!maar toen ik hem kocht zat er een ngk-r bR8eg in..en die is dus met resistor!!!!
welke moet ik nou gebruiken??? met of zonder resistor?????
ik heb dus een honda cr 125cc uit '90.
honda cr -- 125cc -- '91.
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

blijft eendert, heb je al gechekt of je wel nog ontsteking hebt? want ploffen of dompen moet ie. kapotte bougiekop of ergens kabeltje af of water in je elektrischiteit en kan nu toeval zijn met die olie.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

ja hij vonkt wel, die br8 bougie vonkt iets beter dan die b9!
geen water en geen kortsluiting
honda cr -- 125cc -- '91.
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Wat je kunt doen is ff met Start Pilot of remreiniger ff in de luchtfilter te spuiten en dan proberen te starten.

Vaak wil ie daar sneller mee starten, maar gebruik deze methode niet te vaak anders start ie nooit meer zonder.

Succes!
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

gisteren starte hij wel maar naar 1 min ging hij toch weer uit,misschien toch de bougie???
ik heb nu een b9es ngk zonder resistor want dat is alleen als je een radio op de motor hebt...zeiden ze bij de brommerboer (goois scooter centrum in naarden)!!
klopt dat wel??
honda cr -- 125cc -- '91.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

misschien is je bobine wel moe.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Inlaatmembraan al bekeken ? Hoekie er uit toevallig ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

membraam is goed! en de bobine zou goed moeten zijn want hij vonkt wel lekker,en als ik hem een dag heb laten staan dan start hij meestal wel even,maar gaat dan snel weer uit!
ik weet het echt niet meer,maar ga wel nog even een andere bougie proberen.
honda cr -- 125cc -- '91.
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Hij staat stationair veel te rijk. Absoluut.
Dus die choke knop om naar rechts en luchtschroef iets verder open?
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

ok,dat probeer ik ook wel even.
stationair staat op 6 slagen open en de lucht staat op 2,5.
dat zou toch goed moeten zijn?
honda cr -- 125cc -- '91.
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

vandaag de nieuwe bougie erin,1 keertje trappen en lopen.....ik nog een paar rondjes gereden en toen naar een lege plek om wat langer te rijden,daar aangekomen en 1 keertje trappen en lopen,toen rijden 1e,2e,3e en ja hoor bleeeeeeeeee uit en nooit meer aangekregen!!!
hoe kan dat nou?? ik wordt echt gekkk!!!!! hij loopt dus nog wel maar hij vreet bougies!
iemand nog een idee?
honda cr -- 125cc -- '91.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Schud je de tank voor je start?

Doorslaan van bougies/ dan wel, niet starten geeft vaak aan dat de spoelen slecht zijn
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

ok,en hoe kan je dat controleren?
er kwam ook nadat hij ermee stopte zwarte olie achtige troep op de bougie terecht.
zou hij dan toch verzopen zijn en olie in het blok zitten??
honda cr -- 125cc -- '91.
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Membraam goed controleren op ruimte. Die zwarte troep is onverwerkte olie.

Hoeveel smeer je? 1:40?

En ik denk dat de stationair sproeier te groot is.

Standaard 6 slagen open, maar heb hier een 250 staan die staat dicht en start direct.

Als hij loopt, pakt hij dan wel goed op in de versnellingen, of pruttelt hij eerst een beetje?
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

membraam is wel ok, ik smeer inderdaad 1 op 40, en toen hij het deed pakte hij wel goed op maar omdat hij nog koud was liep het dus nog niet heel lekker,maar ik kon dit keer zelfs tot in zijn 3e versnelling komen!!! haha....
ik geef het nog niet op,het moet en zal mij lukken,ik heb de hele winter nog!!!!!
wel raar dat hij met een verse bougie wel starte!
stationair sproeier zal ik op 3 zetten!
honda cr -- 125cc -- '91.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Je hebt de hele winter nog? :?

Buitenspeelseizoen is toch net begonnen?
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Probeer er eens een B8ES in, dit is een wat warmer type .
En als je daar een paar rondjes volgas mee hebt gereden stap dan weer over naar de 9 of 10 maar controleer wel de kleur even.

Lijkt me toch een membraan of ander een ontsteking probleem.

Krukaskeerring (koppelingszijde) er niet uit?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

zou toch eens een andere bobine proberen hoor ,heb ook ooit een ktm gehad met kapote bobine en hij liep wel net zoals bij jouw maar na even ridje viel hij uit en dan was het gedaan, als hij wer afgekoeld was stazrt hij weer tot hij beetje warm werd en viel ie weer uit .
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

ok,een b8 kan ik wel even halen, en een andere bobine zou ook nog kunnen!
ik kan dus weer even aan sleutelen.
honda cr -- 125cc -- '91.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

in principe met moderne ontsteking altijd een resistor bougie
ietsje duurder maar veel goedkoper als een cdi
have BIG fun

D.F.M.T.
dynamike
Berichten: 64
Lid geworden op: do sep 15, 2005 18:55
Locatie: vlakbij hilversum

mijn honda komt uit '90 dus is best oud,heb ik dan wel een moderne ontstekeing??
dus ik zou eigenlijk wel eentje met resistor moeten kopen?
want anders gaat de cdi stuk??
honda cr -- 125cc -- '91.
Plaats reactie