ik heb olie van het merk eurol, en nou wil mijn motor niet meer starten,kan het door zijn dat de olie zo slecht is dat hij daardoor niet start??
ik mix 1 op 40 met euro 98 erbij!
mag dat ook euro 95 zijn?
niet starten door slechte olie???
Moderator: ghulst
Sorry.. had een post gezet maar vermits ik niks ken van 2-takt (en dat pas na m'n antwoord had gezien) heb ik het maar aangepast
(antwoord was: voor 4-takt heeft de olie niks te maken met starten...)
(antwoord was: voor 4-takt heeft de olie niks te maken met starten...)
Montesa Cota 315R
bougie heeft de kleur..splinternieuw croom..hij loopt er niet een mee.
maar hij is wel zeiknat als ik hem eruit haal..maar dan met benzine en olie.
maar ik heb even naar het nummer op de bougie gekeken en ik heb er nu een ngk b9egv in zitten, dat is er dus een zonder een resistor!!maar toen ik hem kocht zat er een ngk-r bR8eg in..en die is dus met resistor!!!!
welke moet ik nou gebruiken??? met of zonder resistor?????
ik heb dus een honda cr 125cc uit '90.
maar hij is wel zeiknat als ik hem eruit haal..maar dan met benzine en olie.
maar ik heb even naar het nummer op de bougie gekeken en ik heb er nu een ngk b9egv in zitten, dat is er dus een zonder een resistor!!maar toen ik hem kocht zat er een ngk-r bR8eg in..en die is dus met resistor!!!!
welke moet ik nou gebruiken??? met of zonder resistor?????
ik heb dus een honda cr 125cc uit '90.
honda cr -- 125cc -- '91.
blijft eendert, heb je al gechekt of je wel nog ontsteking hebt? want ploffen of dompen moet ie. kapotte bougiekop of ergens kabeltje af of water in je elektrischiteit en kan nu toeval zijn met die olie.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Wat je kunt doen is ff met Start Pilot of remreiniger ff in de luchtfilter te spuiten en dan proberen te starten.
Vaak wil ie daar sneller mee starten, maar gebruik deze methode niet te vaak anders start ie nooit meer zonder.
Succes!
Vaak wil ie daar sneller mee starten, maar gebruik deze methode niet te vaak anders start ie nooit meer zonder.
Succes!
gisteren starte hij wel maar naar 1 min ging hij toch weer uit,misschien toch de bougie???
ik heb nu een b9es ngk zonder resistor want dat is alleen als je een radio op de motor hebt...zeiden ze bij de brommerboer (goois scooter centrum in naarden)!!
klopt dat wel??
ik heb nu een b9es ngk zonder resistor want dat is alleen als je een radio op de motor hebt...zeiden ze bij de brommerboer (goois scooter centrum in naarden)!!
klopt dat wel??
honda cr -- 125cc -- '91.
membraam is goed! en de bobine zou goed moeten zijn want hij vonkt wel lekker,en als ik hem een dag heb laten staan dan start hij meestal wel even,maar gaat dan snel weer uit!
ik weet het echt niet meer,maar ga wel nog even een andere bougie proberen.
ik weet het echt niet meer,maar ga wel nog even een andere bougie proberen.
honda cr -- 125cc -- '91.
Hij staat stationair veel te rijk. Absoluut.
Dus die choke knop om naar rechts en luchtschroef iets verder open?
Dus die choke knop om naar rechts en luchtschroef iets verder open?
vandaag de nieuwe bougie erin,1 keertje trappen en lopen.....ik nog een paar rondjes gereden en toen naar een lege plek om wat langer te rijden,daar aangekomen en 1 keertje trappen en lopen,toen rijden 1e,2e,3e en ja hoor bleeeeeeeeee uit en nooit meer aangekregen!!!
hoe kan dat nou?? ik wordt echt gekkk!!!!! hij loopt dus nog wel maar hij vreet bougies!
iemand nog een idee?
hoe kan dat nou?? ik wordt echt gekkk!!!!! hij loopt dus nog wel maar hij vreet bougies!
iemand nog een idee?
honda cr -- 125cc -- '91.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Schud je de tank voor je start?
Doorslaan van bougies/ dan wel, niet starten geeft vaak aan dat de spoelen slecht zijn
Doorslaan van bougies/ dan wel, niet starten geeft vaak aan dat de spoelen slecht zijn
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Membraam goed controleren op ruimte. Die zwarte troep is onverwerkte olie.
Hoeveel smeer je? 1:40?
En ik denk dat de stationair sproeier te groot is.
Standaard 6 slagen open, maar heb hier een 250 staan die staat dicht en start direct.
Als hij loopt, pakt hij dan wel goed op in de versnellingen, of pruttelt hij eerst een beetje?
Hoeveel smeer je? 1:40?
En ik denk dat de stationair sproeier te groot is.
Standaard 6 slagen open, maar heb hier een 250 staan die staat dicht en start direct.
Als hij loopt, pakt hij dan wel goed op in de versnellingen, of pruttelt hij eerst een beetje?
membraam is wel ok, ik smeer inderdaad 1 op 40, en toen hij het deed pakte hij wel goed op maar omdat hij nog koud was liep het dus nog niet heel lekker,maar ik kon dit keer zelfs tot in zijn 3e versnelling komen!!! haha....
ik geef het nog niet op,het moet en zal mij lukken,ik heb de hele winter nog!!!!!
wel raar dat hij met een verse bougie wel starte!
stationair sproeier zal ik op 3 zetten!
ik geef het nog niet op,het moet en zal mij lukken,ik heb de hele winter nog!!!!!
wel raar dat hij met een verse bougie wel starte!
stationair sproeier zal ik op 3 zetten!
honda cr -- 125cc -- '91.
Probeer er eens een B8ES in, dit is een wat warmer type .
En als je daar een paar rondjes volgas mee hebt gereden stap dan weer over naar de 9 of 10 maar controleer wel de kleur even.
Lijkt me toch een membraan of ander een ontsteking probleem.
Krukaskeerring (koppelingszijde) er niet uit?
En als je daar een paar rondjes volgas mee hebt gereden stap dan weer over naar de 9 of 10 maar controleer wel de kleur even.
Lijkt me toch een membraan of ander een ontsteking probleem.
Krukaskeerring (koppelingszijde) er niet uit?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
zou toch eens een andere bobine proberen hoor ,heb ook ooit een ktm gehad met kapote bobine en hij liep wel net zoals bij jouw maar na even ridje viel hij uit en dan was het gedaan, als hij wer afgekoeld was stazrt hij weer tot hij beetje warm werd en viel ie weer uit .