Beschadiging binnenpoot

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Vanochtend mijn brommertje bekeken,verrek een olievlek onder het wiel,kering lek.Bij nadere inspectie blijkt er een beschadiging op mijn binnenpoot te zitten. Iemand ervaring met het laten behandelen van de poot. Vercromen,polijsten etc. of gewoon een nieuwe poot,185 euri.
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Plaats na de reparatie/vervanging neopreen kousen!!
0X
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Je ziet weinig enduro's met een hoes,ik was het wel van plan,wel eentje die je er snel af kunt halen zonder de complete poot te moeten demonteren.Eerst reparatie.
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Houten Klaas schreef:Je ziet weinig enduro's met een hoes,ik was het wel van plan,wel eentje die je er snel af kunt halen zonder de complete poot te moeten demonteren.Eerst reparatie.
Waarom moet je ze snel kunnen demonteren?? Af en toe de tie-wrap losmaken om de keerring eens te controleren en that's it!!

ALLE enduro's moesten die hebben!!
0X
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Kun je ze met schoonmaken van de motor laten zitten.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

hornet911 schreef: ALLE enduro's moesten die hebben!!
Liever niet, ik heb ze erop gehad en had nog vaker lekke keeringen dan van tevoren omdat binnenin de kousen vuil achterbleef (werken als een soort van voorvoork-Sponge Bob).
Iedere keer na het rijden helemaal schoonmaken werkt ook niet, dingen zitten verrekte strak, en onder het rijden kan het vuil dat in de kousen is achtergebleven weinig kanten uit en droogt lekker op, met als gevolg dat het aankoekt op de binnenpoten en bij het inveren lekker door de keeringen wordt gestuurd.
Keerringen regelmatig goed schoonmaken (stofring laten zakken en met voelermaatje van 0,1 mm. tussen daadwerkelijke keerring en binnenpoot de bende zuiver trekken over de gehele omtrek) werkt bij mij veel beter (vorig jaar twee keer keerringen vernieuwd - met kousen - dit jaar nul maal - zonder kousen).
Maar de meningen hieromtrent blijven verdeeld.................
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Daar dacht ik ook aan. Ik heb gewoon de pech gehad dat ik op iets hards terecht ben gekomen.Er zitten forse krassen op de beschermer,precies op de hoogte van de beschadiging van de binnenpoot.Krijg je als beginner, wanneer je nog wel eens onderuit gaat.Waarschijnlijk gebeurd tijdens die trainingsweek. Op ebay staan een paar nieuwe poten wanneer ik deze redelijk in mijn vingers kan krijgen.Een nieuwe binnenpoot kost 185 euri,een behandeling bij reiger kost ook al gauw een 150 euro,schat ik zo in.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Sjips achter het net gevist,nieuwe poten voor een 525 gingen weg voor 451 euri. Het ging de goeie kant op,ik dacht een koopje, helaas in de laatste seconden iemand die nog helemaal niet had geboden.

We gaan voor herstellen bij reiger.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

klaas ik heb nog een voorvork , komt wel uit een yz dus zal wel niet passen ,als je mij die diameters van jouw voorvork eens geeft kan ik eens meten hoe dik deze is en ook de adstand tussen de gaten voor de remklauw .
is een technoflex voorvork dus geen originele die afgeveert is door technoflex .
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Sjokske schreef:
hornet911 schreef: ALLE enduro's moesten die hebben!!

Maar de meningen hieromtrent blijven verdeeld.................
inderdaad!! :lol: :wink:
0X
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Houten Klaas, ik zou eerst de voorvork keerringen eens schoonmaken met de bekende plakband manier, misschien is dan het lekken al wel over. Ik had vroeger ook eens een paar deuken in mijn voorvork (Marzochi), echter ik had geen lekkage!!
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Wat bij mij weleens geholpen heeft is keerring vervangen, en een met een heel fijn wetsteentje de kras bewerken. Dan zijn de scherpe randjes van de kras af en blijft de nieuwe keerring dicht.

(soms werkt bovenstaande zelfs zonder de keerring te vervangen. Het lekken houdt dan op als de kras weg "gewet" is.)

Suc6!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

nadat ik op de transardenaisse (charleville) 2 lekke keerringen kreeg, en nadat ik zag dat minstens 80% van de motoren van die hoezen heeft, heb ik ze er ook maar omgedaan.
Van KTM, helemaal van boven naar beneden.

Maar... ik denk ook dat je ze alleen nodig hebt als je door van die fijne klei rijdt. Van dat spul dat op je binnenpoot opdroogt en dan net cement is.
En aangezien ik regelmatig in de ardennen rij....

Hier in Brabant is de grond veel grover en plakt niet zo erg aan je poot vast.
smurf.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Joop schreef:Houten Klaas, ik zou eerst de voorvork keerringen eens schoonmaken met de bekende plakband manier, misschien is dan het lekken al wel over. Ik had vroeger ook eens een paar deuken in mijn voorvork (Marzochi), echter ik had geen lekkage!!
Joop heb ik al gedaan,poot is echt ruw geworden en daardoor kering kapot.
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Zij.. kunnen Uw voorvorkpoten opnieuw voor U verchromen. Alle putjes, krasjes, lichte deukjes en/of event. lekkage verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Prijs geldt per poot, tot 1 mm chroom. Meer dan 1 mm slijtage/aantasting is geen probleem, echter dan moet er een nikkellaag onder. Enige kromheid geen probleem, is wel meerprijs.
Bij binnenkomst worden de poten ontchroomd, dan geslepen, dan krijgen ze hun nieuwe hardchroomlaag en daarna worden ze teruggeslepen naar de originele/gewenste maat.
Daarna heeft U tussen de 200/300 micron op Uw poten, terwijl origineel misschien nog niet eens 10 micron is.

Tevens kunnen wij ook big-ends voor U opnieuw verchromen. Prijs op aanvraag.

Tel. 0650624488 (bellen na 1800 uur of in het weekend, of via de mail).

ene RP Weerts uit Zwolle.

Ook kunnen wij Uw onderdelen opnieuw sierverchromen. Goede kwaliteit met koperen en nikkel onderlaag. Prijs op aanvraag, indien mogelijk met foto of anders in ieder geval globale afmetingen en omschrijving van de staat waarin een onderdeel verkeert.


Dit komt van marktplaats.nl af

succes
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Gassen dit gaat vast meer kosten dan een nieuwe binnenpoot.Vandaag naar Reiger gebracht.Vrijdag of maandag weer klaar.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Valt mee 55 euro per poot.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Vandaag de poten weer opgehaald bij Reiger.
Van de beschadiging is niets meer te zien.Tevens de poten laten afstellen en modificeren.
Plaats reactie