Beschadiging binnenpoot
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Vanochtend mijn brommertje bekeken,verrek een olievlek onder het wiel,kering lek.Bij nadere inspectie blijkt er een beschadiging op mijn binnenpoot te zitten. Iemand ervaring met het laten behandelen van de poot. Vercromen,polijsten etc. of gewoon een nieuwe poot,185 euri.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Je ziet weinig enduro's met een hoes,ik was het wel van plan,wel eentje die je er snel af kunt halen zonder de complete poot te moeten demonteren.Eerst reparatie.
Waarom moet je ze snel kunnen demonteren?? Af en toe de tie-wrap losmaken om de keerring eens te controleren en that's it!!Houten Klaas schreef:Je ziet weinig enduro's met een hoes,ik was het wel van plan,wel eentje die je er snel af kunt halen zonder de complete poot te moeten demonteren.Eerst reparatie.
ALLE enduro's moesten die hebben!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Kun je ze met schoonmaken van de motor laten zitten.
Liever niet, ik heb ze erop gehad en had nog vaker lekke keeringen dan van tevoren omdat binnenin de kousen vuil achterbleef (werken als een soort van voorvoork-Sponge Bob).hornet911 schreef: ALLE enduro's moesten die hebben!!
Iedere keer na het rijden helemaal schoonmaken werkt ook niet, dingen zitten verrekte strak, en onder het rijden kan het vuil dat in de kousen is achtergebleven weinig kanten uit en droogt lekker op, met als gevolg dat het aankoekt op de binnenpoten en bij het inveren lekker door de keeringen wordt gestuurd.
Keerringen regelmatig goed schoonmaken (stofring laten zakken en met voelermaatje van 0,1 mm. tussen daadwerkelijke keerring en binnenpoot de bende zuiver trekken over de gehele omtrek) werkt bij mij veel beter (vorig jaar twee keer keerringen vernieuwd - met kousen - dit jaar nul maal - zonder kousen).
Maar de meningen hieromtrent blijven verdeeld.................
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Daar dacht ik ook aan. Ik heb gewoon de pech gehad dat ik op iets hards terecht ben gekomen.Er zitten forse krassen op de beschermer,precies op de hoogte van de beschadiging van de binnenpoot.Krijg je als beginner, wanneer je nog wel eens onderuit gaat.Waarschijnlijk gebeurd tijdens die trainingsweek. Op ebay staan een paar nieuwe poten wanneer ik deze redelijk in mijn vingers kan krijgen.Een nieuwe binnenpoot kost 185 euri,een behandeling bij reiger kost ook al gauw een 150 euro,schat ik zo in.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Sjips achter het net gevist,nieuwe poten voor een 525 gingen weg voor 451 euri. Het ging de goeie kant op,ik dacht een koopje, helaas in de laatste seconden iemand die nog helemaal niet had geboden.
We gaan voor herstellen bij reiger.
We gaan voor herstellen bij reiger.
klaas ik heb nog een voorvork , komt wel uit een yz dus zal wel niet passen ,als je mij die diameters van jouw voorvork eens geeft kan ik eens meten hoe dik deze is en ook de adstand tussen de gaten voor de remklauw .
is een technoflex voorvork dus geen originele die afgeveert is door technoflex .
is een technoflex voorvork dus geen originele die afgeveert is door technoflex .
Houten Klaas, ik zou eerst de voorvork keerringen eens schoonmaken met de bekende plakband manier, misschien is dan het lekken al wel over. Ik had vroeger ook eens een paar deuken in mijn voorvork (Marzochi), echter ik had geen lekkage!!
Wat bij mij weleens geholpen heeft is keerring vervangen, en een met een heel fijn wetsteentje de kras bewerken. Dan zijn de scherpe randjes van de kras af en blijft de nieuwe keerring dicht.
(soms werkt bovenstaande zelfs zonder de keerring te vervangen. Het lekken houdt dan op als de kras weg "gewet" is.)
Suc6!
(soms werkt bovenstaande zelfs zonder de keerring te vervangen. Het lekken houdt dan op als de kras weg "gewet" is.)
Suc6!
nadat ik op de transardenaisse (charleville) 2 lekke keerringen kreeg, en nadat ik zag dat minstens 80% van de motoren van die hoezen heeft, heb ik ze er ook maar omgedaan.
Van KTM, helemaal van boven naar beneden.
Maar... ik denk ook dat je ze alleen nodig hebt als je door van die fijne klei rijdt. Van dat spul dat op je binnenpoot opdroogt en dan net cement is.
En aangezien ik regelmatig in de ardennen rij....
Hier in Brabant is de grond veel grover en plakt niet zo erg aan je poot vast.
Van KTM, helemaal van boven naar beneden.
Maar... ik denk ook dat je ze alleen nodig hebt als je door van die fijne klei rijdt. Van dat spul dat op je binnenpoot opdroogt en dan net cement is.
En aangezien ik regelmatig in de ardennen rij....
Hier in Brabant is de grond veel grover en plakt niet zo erg aan je poot vast.
smurf.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Joop heb ik al gedaan,poot is echt ruw geworden en daardoor kering kapot.Joop schreef:Houten Klaas, ik zou eerst de voorvork keerringen eens schoonmaken met de bekende plakband manier, misschien is dan het lekken al wel over. Ik had vroeger ook eens een paar deuken in mijn voorvork (Marzochi), echter ik had geen lekkage!!
Zij.. kunnen Uw voorvorkpoten opnieuw voor U verchromen. Alle putjes, krasjes, lichte deukjes en/of event. lekkage verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Prijs geldt per poot, tot 1 mm chroom. Meer dan 1 mm slijtage/aantasting is geen probleem, echter dan moet er een nikkellaag onder. Enige kromheid geen probleem, is wel meerprijs.
Bij binnenkomst worden de poten ontchroomd, dan geslepen, dan krijgen ze hun nieuwe hardchroomlaag en daarna worden ze teruggeslepen naar de originele/gewenste maat.
Daarna heeft U tussen de 200/300 micron op Uw poten, terwijl origineel misschien nog niet eens 10 micron is.
Tevens kunnen wij ook big-ends voor U opnieuw verchromen. Prijs op aanvraag.
Tel. 0650624488 (bellen na 1800 uur of in het weekend, of via de mail).
ene RP Weerts uit Zwolle.
Ook kunnen wij Uw onderdelen opnieuw sierverchromen. Goede kwaliteit met koperen en nikkel onderlaag. Prijs op aanvraag, indien mogelijk met foto of anders in ieder geval globale afmetingen en omschrijving van de staat waarin een onderdeel verkeert.
Dit komt van marktplaats.nl af
succes
Prijs geldt per poot, tot 1 mm chroom. Meer dan 1 mm slijtage/aantasting is geen probleem, echter dan moet er een nikkellaag onder. Enige kromheid geen probleem, is wel meerprijs.
Bij binnenkomst worden de poten ontchroomd, dan geslepen, dan krijgen ze hun nieuwe hardchroomlaag en daarna worden ze teruggeslepen naar de originele/gewenste maat.
Daarna heeft U tussen de 200/300 micron op Uw poten, terwijl origineel misschien nog niet eens 10 micron is.
Tevens kunnen wij ook big-ends voor U opnieuw verchromen. Prijs op aanvraag.
Tel. 0650624488 (bellen na 1800 uur of in het weekend, of via de mail).
ene RP Weerts uit Zwolle.
Ook kunnen wij Uw onderdelen opnieuw sierverchromen. Goede kwaliteit met koperen en nikkel onderlaag. Prijs op aanvraag, indien mogelijk met foto of anders in ieder geval globale afmetingen en omschrijving van de staat waarin een onderdeel verkeert.
Dit komt van marktplaats.nl af
succes
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Gassen dit gaat vast meer kosten dan een nieuwe binnenpoot.Vandaag naar Reiger gebracht.Vrijdag of maandag weer klaar.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Valt mee 55 euro per poot.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Vandaag de poten weer opgehaald bij Reiger.
Van de beschadiging is niets meer te zien.Tevens de poten laten afstellen en modificeren.
Van de beschadiging is niets meer te zien.Tevens de poten laten afstellen en modificeren.