Het big-end ligt er in elk geval uit, en de cylinder + piston zijn behoorlijk toegetakeld door het zand. Alhouwel de meeste mensen die de cylinder/piston bekijken niet echt denken dat er zo veel olieverbruik langs daar kan komen, zal de combinatie van de vele scherpe & diepe (maar smalle) krassen daar toch wel voor zorgen denk ik.
Het blok gaat maandag naar het revisiebedrijf waar ze hem hebben geboord, en dan weet ik definitief meer over de toekoms van die cylinder/zuiger.
Wat me nu vooral bezig houdt:
Krijg ik _met absolute zekerheid_ dat zand uit m'n kader. Ik heb snel een tekeningetje gemaakt van m'n kader, zodat er iets meer duidelijkheid is over de locatie van de olie in het frame (alles wat grijs is, zit olie)
Vooral het rode plekje op de tekening baart me zorgen, want dat loopt een stukje af, en is heel erg moeilijk bereikbaar. Het is als het waren een hoekje waar het zand zich ideaal kan opgehopen (wat ook in het verleden is gebeurd waarschijnlijk). De moment dat je een steile helling naar beneden rijdt, sluis je op dat moment wellicht zand mee in je motor...
Een foto, want m'n tekenkunsten zijn eerder beperkt:

De groene rondjes zijn plaatsen waar je in het frame kan, het rode vierkant is het "zandpunt".
Tips & tricks om deze kader absoluut brandschoon te krijgen vanbinnen, zijn van harte welkom!
Als er mensen zijn die hun bedenkingen hebben over het reinigen van deze kader (zoals m'n Suzuki dealer), hoor ik het ook graag!
Estivie