lichter vliegwiel op de 525
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het kan mij niet aggressief genoeg zijn... waar bestel ik dat ding online en wat kost ie? Kon hem op de site can Chaparrel niet echt vinden. Alleen iets zonder motormerk of type.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
www.trailtech.netspeedphreax schreef:Het kan mij niet aggressief genoeg zijn... waar bestel ik dat ding online en wat kost ie? Kon hem op de site can Chaparrel niet echt vinden. Alleen iets zonder motormerk of type.
Of je kan ze ook in Nederland kopen bij www.xtreme-import.nl
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Het SX vliegwiel, crosser dus, is nog veel lichter.
Het is een kwestie van smaak.
Ik rij pas sinds oktober op de 525 en het is mijn eerste enduro. Ondanks mijn beperkte ervaring en mijn "bedaagde" rijstijl kan ik met het lichte vliegwieltje heel goed rijden, dus erg extreem is het niet.
In rotsachtig gebied met klimmen is dat agressieve wel lekker, af een toe een blipje om over een rotsje te butsen gaat echt beter.
(ik heb er alleen in Bilstain nog mee gereden)
Op de bospaadjes of blubber is het zwaardere vliegwiel wellicht beter maar dat weet ik volgende week wel te melden.
Het vliegwieltje is in 1 kwartier te verwisselen dus...
Ik heb ik er $119 bij trailtech voor betaald.
Het is een kwestie van smaak.
Ik rij pas sinds oktober op de 525 en het is mijn eerste enduro. Ondanks mijn beperkte ervaring en mijn "bedaagde" rijstijl kan ik met het lichte vliegwieltje heel goed rijden, dus erg extreem is het niet.
In rotsachtig gebied met klimmen is dat agressieve wel lekker, af een toe een blipje om over een rotsje te butsen gaat echt beter.
(ik heb er alleen in Bilstain nog mee gereden)
Op de bospaadjes of blubber is het zwaardere vliegwiel wellicht beter maar dat weet ik volgende week wel te melden.
Het vliegwieltje is in 1 kwartier te verwisselen dus...
Ik heb ik er $119 bij trailtech voor betaald.
smurf.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik denk het niet. Of ik er ook harder mee rij is voor mij eigenlijk een beetje bijzaak. Ik rij ook helemaal geen wedstrijden ofzo. De Funfactor is voor mij het belangrijkste.Joop schreef:Wat denk je rij je ook harder met een agressieve motorspeedphreax schreef:Het kan mij niet aggressief genoeg zijn... .
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
In de meeste gevallen zul je met een zul je met een minder aggressieve motor harder kunnen rijden, vooral op rotsachtig terrein , hier heb ik wel een mooi voorbeeld van. Gerard Jimmink vertelde me eens dat hij op de KTM 250 tweetakt van veelvoudig wereldkampioen Giovanni Sala had gereden (op dat moment reed Gerard Kawa 250). En zijn kommentaar was dat die KTM 250 wel een brommer leek vergeleken met zijn Kawa 250, alleen op alle enduro WK wedstrijden was Sala altijd minuten sneller dan Jimmink.speedphreax schreef:Ik denk het niet. Of ik er ook harder mee rij is voor mij eigenlijk een beetje bijzaak. Ik rij ook helemaal geen wedstrijden ofzo. De Funfactor is voor mij het belangrijkste.Joop schreef:Wat denk je rij je ook harder met een agressieve motorspeedphreax schreef:Het kan mij niet aggressief genoeg zijn... .
Goed verwoordt, Joop.
Mijn topicje met als onderwerp de verzwaring van mijn vliegwiel is ook helemaal met dat idee gemaakt. Ik rij in Zuid-Frankrijk met een 125cc crosser(wel met endurobak) rond, die teveel ging spinnen op de steile rotsachtige paadjes. En dat wil je echt niet hebben, met zo'n afgrondje naast je. Zie verslag van Stteve.
Mijn vliegwiel heb ik met 280gram verzwaard, standaard was hij 350gram.
Hier wordt hij dus wat tammer van. Heerlijk zo'n luie motor met power.
Mijn topicje met als onderwerp de verzwaring van mijn vliegwiel is ook helemaal met dat idee gemaakt. Ik rij in Zuid-Frankrijk met een 125cc crosser(wel met endurobak) rond, die teveel ging spinnen op de steile rotsachtige paadjes. En dat wil je echt niet hebben, met zo'n afgrondje naast je. Zie verslag van Stteve.
Mijn vliegwiel heb ik met 280gram verzwaard, standaard was hij 350gram.
Hier wordt hij dus wat tammer van. Heerlijk zo'n luie motor met power.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Volgens mij kan jet het karakter van een 125 cc 2 takt met z'n aan/uit gashendel niet helemaal vergelijken met een 525 4 takt.
In Bilstain kon ik met de KTM op een steile rotshelling vanuit stilstand wegrijden. Wielspin had ik nauwelijks last van. Gewoon de gashendel goed doseren.
In Bilstain kon ik met de KTM op een steile rotshelling vanuit stilstand wegrijden. Wielspin had ik nauwelijks last van. Gewoon de gashendel goed doseren.
smurf.
TTT, je hebt helemaal gelijk. Een 525 is een traktor in mijn belevingswereld.
Ik weet nog dat ik op een 400 van yamaha reed. niet vooruit te branden, totdat je de gashendel goed open draait .
Die 4takten geven alleen maar bruikbaar vermogen. En dat jij een lichter vliegwiel probeert kan ik persoonlijk toejuichen. Je moet je eigen motor gewoon customizen en dan vooral technisch. Met customizen bedoel ik niet franjes aan de stuureinden, hoor
Dat vliegwieltje zie je niet, maar je voelt het wel.
Ik weet nog dat ik op een 400 van yamaha reed. niet vooruit te branden, totdat je de gashendel goed open draait .
Die 4takten geven alleen maar bruikbaar vermogen. En dat jij een lichter vliegwiel probeert kan ik persoonlijk toejuichen. Je moet je eigen motor gewoon customizen en dan vooral technisch. Met customizen bedoel ik niet franjes aan de stuureinden, hoor
Dat vliegwieltje zie je niet, maar je voelt het wel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?