lichter vliegwiel op de 525

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
TTT

kan ik van harte aanbevelen na een middagje in Bilstain.
smurf.
Sjokske

Is nogal wat, -200 gram :!:
Wat weegt de standaard-versie dan :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT

600 gram
smurf.
Joop

TTT schreef:600 gram
volgens mij verander je het vermogen van een echte enduro motor met een lichter vliegwiel in het vermogen van een agressieve crosser, dan rij ik toch liever met een een enduro motor :idea: .
speedphreax

Het kan mij niet aggressief genoeg zijn... waar bestel ik dat ding online en wat kost ie? Kon hem op de site can Chaparrel niet echt vinden. Alleen iets zonder motormerk of type.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
adje

speedphreax schreef:Het kan mij niet aggressief genoeg zijn... waar bestel ik dat ding online en wat kost ie? Kon hem op de site can Chaparrel niet echt vinden. Alleen iets zonder motormerk of type.
www.trailtech.net

Of je kan ze ook in Nederland kopen bij www.xtreme-import.nl
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Joop

speedphreax schreef:Het kan mij niet aggressief genoeg zijn... .
Wat denk je rij je ook harder met een agressieve motor :?: :?:
TTT

Het SX vliegwiel, crosser dus, is nog veel lichter.

Het is een kwestie van smaak.
Ik rij pas sinds oktober op de 525 en het is mijn eerste enduro. Ondanks mijn beperkte ervaring en mijn "bedaagde" rijstijl kan ik met het lichte vliegwieltje heel goed rijden, dus erg extreem is het niet.

In rotsachtig gebied met klimmen is dat agressieve wel lekker, af een toe een blipje om over een rotsje te butsen gaat echt beter.
(ik heb er alleen in Bilstain nog mee gereden)
Op de bospaadjes of blubber is het zwaardere vliegwiel wellicht beter maar dat weet ik volgende week wel te melden.
Het vliegwieltje is in 1 kwartier te verwisselen dus...

Ik heb ik er $119 bij trailtech voor betaald.
smurf.
speedphreax

Joop schreef:
Ik denk het niet. Of ik er ook harder mee rij is voor mij eigenlijk een beetje bijzaak. Ik rij ook helemaal geen wedstrijden ofzo. De Funfactor is voor mij het belangrijkste.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Joop

speedphreax schreef:
Joop schreef:
Ik denk het niet. Of ik er ook harder mee rij is voor mij eigenlijk een beetje bijzaak. Ik rij ook helemaal geen wedstrijden ofzo. De Funfactor is voor mij het belangrijkste.
In de meeste gevallen zul je met een zul je met een minder aggressieve motor harder kunnen rijden, vooral op rotsachtig terrein :idea: , hier heb ik wel een mooi voorbeeld van. Gerard Jimmink vertelde me eens dat hij op de KTM 250 tweetakt van veelvoudig wereldkampioen Giovanni Sala had gereden (op dat moment reed Gerard Kawa 250). En zijn kommentaar was dat die KTM 250 wel een brommer leek vergeleken met zijn Kawa 250, alleen op alle enduro WK wedstrijden was Sala altijd minuten sneller dan Jimmink. :!:
huskie

Goed verwoordt, Joop.
Mijn topicje met als onderwerp de verzwaring van mijn vliegwiel is ook helemaal met dat idee gemaakt. Ik rij in Zuid-Frankrijk met een 125cc crosser(wel met endurobak) rond, die teveel ging spinnen op de steile rotsachtige paadjes. En dat wil je echt niet hebben, met zo'n afgrondje naast je. Zie verslag van Stteve.
Mijn vliegwiel heb ik met 280gram verzwaard, standaard was hij 350gram.
Hier wordt hij dus wat tammer van. Heerlijk zo'n luie motor met power.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
TTT

Volgens mij kan jet het karakter van een 125 cc 2 takt met z'n aan/uit gashendel niet helemaal vergelijken met een 525 4 takt.

In Bilstain kon ik met de KTM op een steile rotshelling vanuit stilstand wegrijden. Wielspin had ik nauwelijks last van. Gewoon de gashendel goed doseren.
smurf.
Noppy

@Husky: dat is waarschijnlijk ook de reden dat die 'tamme' Suzuki's DRZ een enduro (seizoen) kunnen winnen?

Noppy
:toost:
Joop

Heel veel recreatieve otr/endurorijders zoeken naar aggressief vermogen terwij de echte snelle mannen naar bruikbaar niet aggressief vermogen zoeken. :idea:
TTT

agge mar lol het :)
smurf.
huskie

TTT, je hebt helemaal gelijk. Een 525 is een traktor in mijn belevingswereld.
Ik weet nog dat ik op een 400 van yamaha reed. niet vooruit te branden, totdat je de gashendel goed open draait :D .
Die 4takten geven alleen maar bruikbaar vermogen. En dat jij een lichter vliegwiel probeert kan ik persoonlijk toejuichen. Je moet je eigen motor gewoon customizen en dan vooral technisch. Met customizen bedoel ik niet franjes aan de stuureinden, hoor :lol:
Dat vliegwieltje zie je niet, maar je voelt het wel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie