Tsja... Soms gaat het gewoon mis en heb je effe pech.
Reed ik gisteren lekker over een stukje gras aan de A12 bij de Ebag in Ede. Lekker hard, je kent dat wel: Beetje stoer wheelies maken enzo. Nu stond het gras daar af en toe behoorlijk hoog dus ik dacht dat ik het wel kon riskeren om daar volgas doorheen te rijden. Daardoor heb ik dus een klein stukje sloot over het hoofd gezien.
Afijn... 30 meter remspoor en vlak voor het water heb ik maar alles ingeknepen omdat het toch niet meer te redden was. Gevolg was dat het voorwiel ineens wel heel graag de sloot in wilde en dat resulteerde weer in een mooie salto waarbij mijn motor bovenop me belandde. Ik ben dus headfirst tegen de bodem van de sloot geklapt en daarna heb ik de motor nog even op me gekregen. Toch vreemd dat 30 meter ruim voldoende is om te accepteren dat je gaat crashen en dat je binnen 1 seconde na impact eigenlijk al weet dat je niks gebroken hebt omdat het niet eens zeer deed. Zal wel adrenaline zijn. Wel heb ik voor mijn gevoel nog ongeveer 1 minuut onder die motor liggen trappelen terwijl ik voelde dat ik in de richting van een duiker gezogen werd. In werkelijkheid zal dat 3 seconden zijn geweest maar het was wel even eng om niet te kunnen voelen wat boven en onder was terwijl de zuigende werking van het gat je probeert te vertellen dat de kant van het gat de onderkant is.
Nou ja, uiteindelijk dus toch boven gekomen en aan wal geklauterd. Toen snel mijn telefoon gepakt want ik was zo slim geweest om die in een afsluitbaar plastic zakje te doen. Gelukkig dus gewoon een kennis kunnen bellen zodat hij me kon ophalen. Tijdens het wachten de motor maar opgedoken (lag helemaal onder water) en naar de kant gesleept. Wel erg leuk om te zien dat het eerste wat vrienden doen is lachen en foto's maken en dan pas helpen.
In ieder geval is er met mij niets aan de hand en de motor rijdt ook alweer. Simpel de olie en benzine vervangen, schoon luchtfilter en de uitlaat een beetje leeggehaald en toen liep ie alweer. Er zat gelukkig ook amper water in het blok. Nadat ik de vloeistoffen had vervangen heb ik weer een km of 50 gereden om alles goed te laten verdampen. In het begin zag je dat het kijkglas de hele tijd was beslagen maar dat was op een gegeven moment ook weer over.
Goed afgelopen dus weer en een mooi verhaal voor later.
Oeps, plons!
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Laatst gewijzigd door speedphreax op di mei 17, 2005 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
wahahahahaha
Foto's werken niet trouwens
Foto's werken niet trouwens
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
en een duikbril kopen
Schitterend dat je het ZO kunt navertellen!
Ik ken het uit eigen ervaring, het moment dat het fout gaat is gewoon mooi om mee te maken.
Bij mij ging zonder dat ik er erg in had (zij standaard stond uit) mijn hersencel(len) registreerde binnen een luttele seconde: straat, licht, boom, gras en ik hoorde plons alleen snapte ik dat "plons"niet, ik lag dus in de sloot.
En ja , daar heb je vrienden voor.
Schitterend dat je het ZO kunt navertellen!
Ik ken het uit eigen ervaring, het moment dat het fout gaat is gewoon mooi om mee te maken.
Bij mij ging zonder dat ik er erg in had (zij standaard stond uit) mijn hersencel(len) registreerde binnen een luttele seconde: straat, licht, boom, gras en ik hoorde plons alleen snapte ik dat "plons"niet, ik lag dus in de sloot.
En ja , daar heb je vrienden voor.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo dec 22, 2004 18:15
- Locatie: Helvoirt
haha hoort dit verhaal niet bij rijtechniek
fuck the police
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Foto's zijn alweer gefixed. Was een bandbreedte probleempje dus ik heb ze even ergens anders geparkeerd.
Ik ben zelf niet zo treurig over de hele gebeurtenis. Ik vond het zelf ook nogal lachwekkend. Nou ja... zal wel komen doordat de afloop niet ernstig was.
Heb wel overal spierpijn nu maar dat is prima te verdragen als ik nadenk over wat er net zo goed had kunnen gebeuren.
Ik ben zelf niet zo treurig over de hele gebeurtenis. Ik vond het zelf ook nogal lachwekkend. Nou ja... zal wel komen doordat de afloop niet ernstig was.
Heb wel overal spierpijn nu maar dat is prima te verdragen als ik nadenk over wat er net zo goed had kunnen gebeuren.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Je mag het gerust een kleine rivier noemen waar je in terecht bent gekomen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Pff ook geen slootje die je over het hoofd ziet.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Nee, achteraf niet. Maar kijkend vanaf boompje 5 op de eerste foto (waar het remspoor begint) zie je de sloot toch in eens een stuk minder goed. Typisch gevalletje van veel te hoge snelheid dus.huskie schreef:en zo hoog stond dat gras ook weer niet
Gelukkig kan ik er zelf ook erg goed om lachen. Het heeft me nu alleen wat olie en benzine gekost en een goede wasbeurt van mens, kleding en machine. Ik ben me er zeer wel bewust van dat dit veel slechter had kunnen aflopen en ik ben dan ook blij dat ik dit lesje op deze manier heb kunnen leren.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Aj, aj, aj, wees toch voorzichtig!
Je moet ook volgende keer niet meer gaan zonder ons; zijn we d'r iets eerder bij voor de foto
Was dit het stukje bij de A12 waar wij ook samen gereden hadden?
Heb je die route nog eens een keer gedaan?
Hoop dat de smurrie goed uit je kleding gaat!
Noppy
Je moet ook volgende keer niet meer gaan zonder ons; zijn we d'r iets eerder bij voor de foto
Was dit het stukje bij de A12 waar wij ook samen gereden hadden?
Heb je die route nog eens een keer gedaan?
Hoop dat de smurrie goed uit je kleding gaat!
Noppy
Wat dacht je van dat zand dat met het water door je luchtfilter is gezogen ?
Als je al even aan het rijden was dan is de luchtfilter altijd wel een beetje vuil.
Geloof me maar als ik zeg dat er dan overal wel wat fijn stof en zand in is gekomen. ( ik kan het weten want ik heb al 2x PLONS gehoord en alles schoon moeten maken. 1x met een 2takt en 1x met een 4takt )
Als je al even aan het rijden was dan is de luchtfilter altijd wel een beetje vuil.
Geloof me maar als ik zeg dat er dan overal wel wat fijn stof en zand in is gekomen. ( ik kan het weten want ik heb al 2x PLONS gehoord en alles schoon moeten maken. 1x met een 2takt en 1x met een 4takt )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
dat zou knap lullig zijnWas dit het stukje bij de A12 waar wij ook samen gereden hadden?
Heb je die route nog eens een keer gedaan?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Nee, wij hebben toen in de richting van Utrecht gereden. Dit was in de richting van Arnhem bij dat nieuwe knooppunt Maanderbroek bij EdeNoppy schreef:Aj, aj, aj, wees toch voorzichtig!
Was dit het stukje bij de A12 waar wij ook samen gereden hadden?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik kies ervoor om dit stukje tekst te negeren Gelukkig zat er maar heel weinig water in het blok zelf. Inlaat en uitlaat zullen best wat water hebben gehad.adje schreef:Wat dacht je van dat zand dat met het water door je luchtfilter is gezogen ?
Als je al even aan het rijden was dan is de luchtfilter altijd wel een beetje vuil.
Geloof me maar als ik zeg dat er dan overal wel wat fijn stof en zand in is gekomen. ( ik kan het weten want ik heb al 2x PLONS gehoord en alles schoon moeten maken. 1x met een 2takt en 1x met een 4takt )
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Heb je de zeskant 17 dop onderaan de vlotterkamer er ook uit gehad ?
Zo ja , wat heb je gezien ?
Zo ja , wat heb je gezien ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik stond "gewoon" stil in een moddergat met water en de motor heeft "even" water getrokken... De uitlaat zat ook in het water...
Resultaat --> nicasil weg van cylinder, zuigerveren potvast, # lagers die "knarsetandend" hun werk wilden doen, drijfstang en big-end te vervangen, etc...
Ik hoop dat jij meer geluk hebt, want mij heeft dat toch wel veel geld gekost. Intussen loopt mijn 520 weer als nieuw (niet moeilijk als bijna al de ingewanden vernieuwd zijn ....)
Jo VdB
Resultaat --> nicasil weg van cylinder, zuigerveren potvast, # lagers die "knarsetandend" hun werk wilden doen, drijfstang en big-end te vervangen, etc...
Ik hoop dat jij meer geluk hebt, want mij heeft dat toch wel veel geld gekost. Intussen loopt mijn 520 weer als nieuw (niet moeilijk als bijna al de ingewanden vernieuwd zijn ....)
Jo VdB
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Water maar geen zand.adje schreef:Heb je de zeskant 17 dop onderaan de vlotterkamer er ook uit gehad ?
Zo ja , wat heb je gezien ?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik hoop inderdaad dat het bij mij niet zo erg is. In ieder geval loopt ie weer als vanouds en raar roken doet ie ook niet ofzo. Helaas zal alleen de tijd het kunnen gaan vertellen. Best kans dat ie toch een stuk sneller kapot gaat lopen. Nou ja... meteen een goede reden voor een lange slag krukas en een overmaat cylinder.Jo VdB schreef:Ik stond "gewoon" stil in een moddergat met water en de motor heeft "even" water getrokken... De uitlaat zat ook in het water...
Resultaat --> nicasil weg van cylinder, zuigerveren potvast, # lagers die "knarsetandend" hun werk wilden doen, drijfstang en big-end te vervangen, etc...
Ik hoop dat jij meer geluk hebt, want mij heeft dat toch wel veel geld gekost. Intussen loopt mijn 520 weer als nieuw (niet moeilijk als bijna al de ingewanden vernieuwd zijn ....)
Jo VdB
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ben er vorige week ook hard afgegaan en in een sloot gepleurd (diep maar gelukkig met weinig water) er lagen 2 lange plassen achter elkaar op een zandpad, ik trok m'n voorwiel omhoog, tussenlanding tussen de plassen daarna weer voorwiel omhoog voor de tweede plas, terwijl m'n voorwiel nog airborn was zag ik plots dat er een bocht in 't zandpad zat (had me teveel op de plassen geconcentreerd, ja ik weet 't altijd ver vooruit kijken.......) rechtdoor was de sloot maar ik had zowat geen remweg omdat eerst m'n voorwiel nog naar beneden moest, vol de sloot in gedoken en met m'n harses tegen 't talud geklapt, gelukkig zowel lichamelijk als motorschadetecnisch geen noemenswaardig leed (voorkuipje afgebroken / voorvering krom maar plopte gelukkig weer recht / aantal zaken rechtgebogen en hij is weer als nieuw). ik beschouw 't maar weer als een "oeps" momentje.
Lijkt me een aardig drukke weg waarlangs je reed...
Was er dan geen enkel koekenblik dat even stopte om te kijken of je ok was? ('k kan me voorstellen dat die best zaten te kijken naar zo'n wheelieënd stuk motorvandaal ..)
Gelukkig heb je niks!
Stijn
Was er dan geen enkel koekenblik dat even stopte om te kijken of je ok was? ('k kan me voorstellen dat die best zaten te kijken naar zo'n wheelieënd stuk motorvandaal ..)
Gelukkig heb je niks!
Stijn
Montesa Cota 315R
Gezien de volkomen verziekte relatie tussen enduristen en de rest van de bevolking in Nederland kan ik me hoogstens voorstellen dat enkele automobilisten goed in hun vuistje gelachen hebben toen "die stomme crosser op zijn snufferd ging"Estivie schreef:Was er dan geen enkel koekenblik dat even stopte om te kijken of je ok was? ('k kan me voorstellen dat die best zaten te kijken naar zo'n wheelieënd stuk motorvandaal ..)
(Héhé, ik ben al goed in Ollands hé! )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Het is Hollands, Helen
Eigenlijk liever Nederlands, Hollands wordt boven de rivieren (waar je dus niet moet proberen over de bodem te rijden) gesproken.
En persoonlijk doe ik liever Brabants wauwelen (of is dit geen goed Nederlands)
Eigenlijk liever Nederlands, Hollands wordt boven de rivieren (waar je dus niet moet proberen over de bodem te rijden) gesproken.
En persoonlijk doe ik liever Brabants wauwelen (of is dit geen goed Nederlands)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Nee hoor. Voor ons, Belgen, zijn "Ollanders" gewoon Nederlanders. Het is een verzamelnaam. We blazen de "H" niet aan. "Ollanders" is dus niet hetzelfde als "Hollanders".Sjokske schreef:Het is Hollands, Helen
Eigenlijk liever Nederlands, Hollands wordt boven de rivieren (waar je dus niet moet proberen over de bodem te rijden) gesproken.
En persoonlijk doe ik liever Brabants wauwelen (of is dit geen goed Nederlands)
Het subtiele onderscheid dat de Nederlanders zelf maken tussen Hollands, Brabants, etc. is hetzelfde als wij, Vlamingen, maken tussen Limburgs, Antwerps, West-Vlaams etc. Niks op tegen, maar meestal niet relevant voor buitenlanders. M.a.w. het zal ons, Belgen, worst wezen of je nu boven of onder de rivieren woont!
Zo. Genoeg geëmmerd voor vandaag
Beter een slecht karakter dan geen karakter