Reed ik gisteren lekker over een stukje gras aan de A12 bij de Ebag in Ede. Lekker hard, je kent dat wel: Beetje stoer wheelies maken enzo. Nu stond het gras daar af en toe behoorlijk hoog dus ik dacht dat ik het wel kon riskeren om daar volgas doorheen te rijden. Daardoor heb ik dus een klein stukje sloot over het hoofd gezien.
Afijn... 30 meter remspoor en vlak voor het water heb ik maar alles ingeknepen omdat het toch niet meer te redden was. Gevolg was dat het voorwiel ineens wel heel graag de sloot in wilde en dat resulteerde weer in een mooie salto waarbij mijn motor bovenop me belandde. Ik ben dus headfirst tegen de bodem van de sloot geklapt en daarna heb ik de motor nog even op me gekregen. Toch vreemd dat 30 meter ruim voldoende is om te accepteren dat je gaat crashen en dat je binnen 1 seconde na impact eigenlijk al weet dat je niks gebroken hebt omdat het niet eens zeer deed. Zal wel adrenaline zijn. Wel heb ik voor mijn gevoel nog ongeveer 1 minuut onder die motor liggen trappelen terwijl ik voelde dat ik in de richting van een duiker gezogen werd. In werkelijkheid zal dat 3 seconden zijn geweest maar het was wel even eng om niet te kunnen voelen wat boven en onder was terwijl de zuigende werking van het gat je probeert te vertellen dat de kant van het gat de onderkant is.
Nou ja, uiteindelijk dus toch boven gekomen en aan wal geklauterd. Toen snel mijn telefoon gepakt want ik was zo slim geweest om die in een afsluitbaar plastic zakje te doen. Gelukkig dus gewoon een kennis kunnen bellen zodat hij me kon ophalen. Tijdens het wachten de motor maar opgedoken (lag helemaal onder water) en naar de kant gesleept. Wel erg leuk om te zien dat het eerste wat vrienden doen is lachen en foto's maken en dan pas helpen.
In ieder geval is er met mij niets aan de hand en de motor rijdt ook alweer. Simpel de olie en benzine vervangen, schoon luchtfilter en de uitlaat een beetje leeggehaald en toen liep ie alweer. Er zat gelukkig ook amper water in het blok. Nadat ik de vloeistoffen had vervangen heb ik weer een km of 50 gereden om alles goed te laten verdampen. In het begin zag je dat het kijkglas de hele tijd was beslagen maar dat was op een gegeven moment ook weer over.
Goed afgelopen dus weer en een mooi verhaal voor later.
![Afbeelding](http://www.supermoto.nl/temp/Afb013.jpg)
![Afbeelding](http://www.supermoto.nl/temp/Afb019.jpg)
![Afbeelding](http://www.supermoto.nl/temp/Afb026.jpg)