hallo
dank voor jullie informatie,heb nu toch een ktm 525 gekocht,kan er mij nu nog iemand vertellen of er iets moet aan veranderd worden,afstellingen of dergelijke.
dank voor jullie reacties
odie
ktm 525 exc
Moderator: ghulst
Goede keuze, Odie !
vraag 1 : Is hij al helemaal ontdaan (door je vriendelijke dealer) van alle motorvermogen beperkende toestanden en van de juiste naald in de carburator ? En van de standaard tandwielen ?
dan :
tandwielverhouding : 14 x 48 voor all-round gebruik
duur van de acceleratiepomp instellen op ongeveer 1 seconde (staat standaard meestal veel te lang, nl. zo'n 3 seconden). De motor pakt anders niet goed op bij het gas opendraaien vanuit gas volledig toe.
monteer tussen voortandwiel en hydraulische koppeling een bescherming
opletten bij het instellen van de ketting (demonteer de PDS demper - zet achterbrug horizontaal - laat minimaal spel - dit is de juiste instelling !! )
wat carburatie betreft lees je ook veel op oa. http://offroadforen.de en www.thumpertalk.com en www.ktmtalk.com
kijk ook eens hier --> www.x1networks.com/rfs.htm
en hier --> www.casicool.de/
Succes met je aankoop.
Jo VdB
vraag 1 : Is hij al helemaal ontdaan (door je vriendelijke dealer) van alle motorvermogen beperkende toestanden en van de juiste naald in de carburator ? En van de standaard tandwielen ?
dan :
tandwielverhouding : 14 x 48 voor all-round gebruik
duur van de acceleratiepomp instellen op ongeveer 1 seconde (staat standaard meestal veel te lang, nl. zo'n 3 seconden). De motor pakt anders niet goed op bij het gas opendraaien vanuit gas volledig toe.
monteer tussen voortandwiel en hydraulische koppeling een bescherming
opletten bij het instellen van de ketting (demonteer de PDS demper - zet achterbrug horizontaal - laat minimaal spel - dit is de juiste instelling !! )
wat carburatie betreft lees je ook veel op oa. http://offroadforen.de en www.thumpertalk.com en www.ktmtalk.com
kijk ook eens hier --> www.x1networks.com/rfs.htm
en hier --> www.casicool.de/
Succes met je aankoop.
Jo VdB
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
hehh zelfs mij kanonda is nieuwerhuskie schreef:Odie, ik ben jaloers hoor, nieuwe motor.
Ik ga morgen beginnen m'n motor weer in mekaar te zetten, een 5 jaar oude huskie 2takt, met nieuw !!!!! bigend, yahoooooo
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Hmmm, ik dacht ook wel dat een WR een beetje teruggetuned is ten opzichte van een YZ ... Op welke manieren weet ik niet meer, mijn boekjes van MXA liggen even niet in de buurt, dacht voornamelijk in de airbox/carburatie.
Arno,
Bij de wr staat de uitlaat nokken as één tand anders dan de cross uitvoering.
Dit is gewoon hetzelfde te zetten als de crosser.
Ook zit er een aanslag op de carburateur zodat het gas niet helenaal open kan (+/- 80%) kwestie van afvijlen.
Tenminste dit was altijd zo bij de 400 weet niet zeker of dit ook nog geld voor de 450,is vast wel iemand op dit forum die dit weet.
Bij de wr staat de uitlaat nokken as één tand anders dan de cross uitvoering.
Dit is gewoon hetzelfde te zetten als de crosser.
Ook zit er een aanslag op de carburateur zodat het gas niet helenaal open kan (+/- 80%) kwestie van afvijlen.
Tenminste dit was altijd zo bij de 400 weet niet zeker of dit ook nog geld voor de 450,is vast wel iemand op dit forum die dit weet.
Kees schreef:Arno,
Bij de wr staat de uitlaat nokken as één tand anders dan de cross uitvoering.
Dit is gewoon hetzelfde te zetten als de crosser.
Ook zit er een aanslag op de carburateur zodat het gas niet helenaal open kan (+/- 80%) kwestie van afvijlen.
Tenminste dit was altijd zo bij de 400 weet niet zeker of dit ook nog geld voor de 450,is vast wel iemand op dit forum die dit weet.
OPGELET!! Dit was inderdaad zo voor de wr400 en wr426. Ik zou toch maar eerst navragen bij de dealer.
Of het even uitzoeken op thumpertalk.com je gaat het zeker vinden.
groeten,
Geert
De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
rudy schreef:heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft met de startmoter niets te maken want de nieuwe 450 heeft een
automatische decompressie (noodzakelijk met elek.start)
groeten,
Geert
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
heheh ik zeg nietgters (niet ingelogd) schreef:rudy schreef:heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft met de startmoter niets te maken want de nieuwe 450 heeft een
automatische decompressie (noodzakelijk met elek.start)
groeten,
Geert
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300