ktm 525 exc

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ODIE
Berichten: 20
Lid geworden op: do jun 06, 2002 13:16

hallo

dank voor jullie informatie,heb nu toch een ktm 525 gekocht,kan er mij nu nog iemand vertellen of er iets moet aan veranderd worden,afstellingen of dergelijke.
dank voor jullie reacties
odie
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Goede keuze, Odie !

vraag 1 : Is hij al helemaal ontdaan (door je vriendelijke dealer) van alle motorvermogen beperkende toestanden en van de juiste naald in de carburator ? En van de standaard tandwielen ?

dan :

tandwielverhouding : 14 x 48 voor all-round gebruik

duur van de acceleratiepomp instellen op ongeveer 1 seconde (staat standaard meestal veel te lang, nl. zo'n 3 seconden). De motor pakt anders niet goed op bij het gas opendraaien vanuit gas volledig toe.

monteer tussen voortandwiel en hydraulische koppeling een bescherming

opletten bij het instellen van de ketting (demonteer de PDS demper - zet achterbrug horizontaal - laat minimaal spel - dit is de juiste instelling !! )

wat carburatie betreft lees je ook veel op oa. http://offroadforen.de en www.thumpertalk.com en www.ktmtalk.com

kijk ook eens hier --> www.x1networks.com/rfs.htm
en hier --> www.casicool.de/

Succes met je aankoop.

Jo VdB
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Odie, ik ben jaloers hoor, nieuwe motor.
Ik ga morgen beginnen m'n motor weer in mekaar te zetten, een 5 jaar oude huskie 2takt, met nieuw !!!!! bigend, yahoooooo :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

huskie schreef:Odie, ik ben jaloers hoor, nieuwe motor.
Ik ga morgen beginnen m'n motor weer in mekaar te zetten, een 5 jaar oude huskie 2takt, met nieuw !!!!! bigend, yahoooooo :)
hehh zelfs mij kanonda is nieuwer :D
Arno
Berichten: 58
Lid geworden op: za nov 16, 2002 23:56
Locatie: Reuver

Geldt dat ook voor de Yamaha wr450f dat er nog vanalles an veranderd moet worden om hem fatsoenlijk te laten lopen, krijg namelijk in Feb. de WR450 in krat geleverd, wat zal daar nog aan moeten gebeuren ?
Sandman

Hmmm, ik dacht ook wel dat een WR een beetje teruggetuned is ten opzichte van een YZ ... Op welke manieren weet ik niet meer, mijn boekjes van MXA liggen even niet in de buurt, dacht voornamelijk in de airbox/carburatie.
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Arno,

Bij de wr staat de uitlaat nokken as één tand anders dan de cross uitvoering.
Dit is gewoon hetzelfde te zetten als de crosser.

Ook zit er een aanslag op de carburateur zodat het gas niet helenaal open kan (+/- 80%) kwestie van afvijlen.

Tenminste dit was altijd zo bij de 400 weet niet zeker of dit ook nog geld voor de 450,is vast wel iemand op dit forum die dit weet.
Arno
Berichten: 58
Lid geworden op: za nov 16, 2002 23:56
Locatie: Reuver

Sorrie Odie dat ik op jouw topic zat, ik heb effe een nieuw gestart, dus als iemand nog tips heeft voor de WR450, graag effe op het andere topic reageren.

Kees en Sandman bedankt voor de reakties
GTERS
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 19, 2002 21:38
Locatie: Kortenaken (Bij Tienen)

Kees schreef:Arno,

Bij de wr staat de uitlaat nokken as één tand anders dan de cross uitvoering.
Dit is gewoon hetzelfde te zetten als de crosser.

Ook zit er een aanslag op de carburateur zodat het gas niet helenaal open kan (+/- 80%) kwestie van afvijlen.

Tenminste dit was altijd zo bij de 400 weet niet zeker of dit ook nog geld voor de 450,is vast wel iemand op dit forum die dit weet.

OPGELET!! Dit was inderdaad zo voor de wr400 en wr426. Ik zou toch maar eerst navragen bij de dealer.
Of het even uitzoeken op thumpertalk.com je gaat het zeker vinden.

groeten,

Geert
Jeroen

De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450
gters (niet ingelogd)

rudy schreef:
Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450

heeft met de startmoter niets te maken want de nieuwe 450 heeft een
automatische decompressie (noodzakelijk met elek.start)

groeten,
Geert
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

gters (niet ingelogd) schreef:
rudy schreef:
Jeroen schreef:De nokkenas verzetten wordt afgeraden ivm het decompressie systeem. Zie de laatste Noppennieuws. Het waarom niet, begrijp ik niet helemaal. De YZ heeft toch ook een decompressie systeem, of niet??
heeft denk ik te make met electrische start van de 2003 wr450

heeft met de startmoter niets te maken want de nieuwe 450 heeft een
automatische decompressie (noodzakelijk met elek.start)

groeten,
Geert
heheh ik zeg niet :lol:
Plaats reactie