te koop :
kawasaki kx 125
bouwjaar 11 1999
pas nieuw:
*zuiger
*kopelingsplaten
*remblokken voor en achter
*ketting en tandwielen
is goed onderhouden
voor vragen mail je maar of voeg me toe op msn :timmeke72@hotmail.com
kawasaki kx 125
Moderator: ghulst
Je hebt hem toch nog maar pas een week
Jo VdB
... of wil je je onderschrift niet aanpassen??stimpie schreef:ik wil een 250 kopen
125 te licht dus? Een Honda 250 is een hele fijne motor met flink wat power (60 PK)
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Nogal kort door de bocht al je geen ervaring met andere 250's hebt .JBassie schreef:125 te licht dus? Een Honda 250 is een hele fijne motor met flink wat power (60 PK)
Waarom wil je eigelijk zonodig een 250? , meeste 15 jarige hebben hun handen wel vol aan een 125je op een crossbaan . Ik ken er zoveel die van een 125 naar een 250 zijn gegaan en binnen een paar maanden weer een 125 hadden .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
een 250 2-takt is leuk, zolang je er maar geen wedstrijden mee moet rijden, dan is de pret er snel af...
hoezo?mxrider#28 schreef:een 250 2-takt is leuk, zolang je er maar geen wedstrijden mee moet rijden, dan is de pret er snel af...
Stimpie, als je verstandig bent ga je eerst eens een tijdje op die 125 rijden, daar kun je echt goed mee leren crossen. Ik denk dat een 250 ook te sterk is voor een beginnende 15 jarige crosser. Of ben groter dan 1.90 m en weeg je bijv. 100 kg.
Maar waar wil je nou eigelijk de motor voor gebruiken?
Als je nu elk weekend de crossbaan gaat bezoeken, zal ik als ik jou was de 125 houden. (want ik dacht ook dat ik ergens gelezen had dat je ook maar een klein manneke bent ) dus dan is een 125 voor de crossbaan echt meer dan zat!!
Maar rij je een beetje door weilanden en bosjes dan kun je best een 250 hebben, lijkt me zo.
En waarom doe je hem weg? vind je hem te langzaam, te ''brommerachtig''. Je bent immers een 4takt gewend..
Als je nu elk weekend de crossbaan gaat bezoeken, zal ik als ik jou was de 125 houden. (want ik dacht ook dat ik ergens gelezen had dat je ook maar een klein manneke bent ) dus dan is een 125 voor de crossbaan echt meer dan zat!!
Maar rij je een beetje door weilanden en bosjes dan kun je best een 250 hebben, lijkt me zo.
En waarom doe je hem weg? vind je hem te langzaam, te ''brommerachtig''. Je bent immers een 4takt gewend..
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo dec 22, 2004 18:15
- Locatie: Helvoirt
125 trekt nog geen pakske boter van tafel doe maar een 250 da schiet lekker op.
en perfect voor de fmx dag he tim
en perfect voor de fmx dag he tim
fuck the police
ik ga vooral gebruiken voor wieland,bosjes en soms crossbaanJBassie schreef:Maar waar wil je nou eigelijk de motor voor gebruiken?
Als je nu elk weekend de crossbaan gaat bezoeken, zal ik als ik jou was de 125 houden. (want ik dacht ook dat ik ergens gelezen had dat je ook maar een klein manneke bent ) dus dan is een 125 voor de crossbaan echt meer dan zat!!
Maar rij je een beetje door weilanden en bosjes dan kun je best een 250 hebben, lijkt me zo.
En waarom doe je hem weg? vind je hem te langzaam, te ''brommerachtig''. Je bent immers een 4takt gewend..
en ik ben idd maar een klein maneke ne meter 58 klein maar dapper hoe groter hoe slaper
ja ik vind hem ook een beetje te brommer achtig tegen over een honda'tje 250 en ben wel wat gewoon hoor
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Als je en goede 125 hebt, dan kun je echt wel leuk leren crossen, maar op langere wegen en door bossen kom je gewoon te kort.
Maar je gaat er dus niet mee crossen, maar mee rijden.
Ik denk dat als je met een goede 125 de baan op gaat, je gewoon na 15 minuten van je motr rolt, met je tong op het tweede knoopsgat. Maar in dit geval is een 250 verstandig.
Je zou die 125 te snel aan gort helpen, als je een 250 wilt bijhouden in weiland enz.
Maar je gaat er dus niet mee crossen, maar mee rijden.
Ik denk dat als je met een goede 125 de baan op gaat, je gewoon na 15 minuten van je motr rolt, met je tong op het tweede knoopsgat. Maar in dit geval is een 250 verstandig.
Je zou die 125 te snel aan gort helpen, als je een 250 wilt bijhouden in weiland enz.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
heb zelf nadat ik ooit een cr125 heb verkocht een tijdje op een xr250 gereden.(dus vergelijkbaar met je oude tt350) en daarna precies eenz4elfde motor (kx125 van 99) gekocht en veel op gereden zoals je al wel weet.
en kan het wel begrijpen dat je toch liever wat zwaarders wilt ik moest na een tijd op de xr250 gerden te hebben ook weer even wennen aan de 125cc tweetakt.Met name als het geregend had en de baan er modderig bij lag of tijdens het rijden in mul los zand etc.Telkens weer de koppeling er bij pakken etc. dus toen heb ik er ook even over gedacht een 250 te kopen.Maar toch maar niet gedaan en eigenlijk wel blij om ook.Ik denk dat je op een 125 gewoon een stuk sneller en beter kunt leren rijden omdat je de motor gewoon een stuk beter onder controle kunt houden en daardoor sneller aan de motor gewend bent.Want ook een 125 heeft in weze genoeg power op de baan.Enkel vond ik ook het nadeel dat de power onderin echt totaal weg is.Heb er zelf ook even flink aan terug moeten wennen na de toch behoorlijk koppelrijkere xr250 maar als je echt enkel over weilanden gata raggen etc moet het best kunnen.Maar voor op de baan zou ik het toch niet meteen aanraden.Want bij mij was het precies hetzelfde als jou, enkel was het bij mij slecht een tijdje wennen aan de 125.Later was ik blij dat ik toch een 125 had gekocht, lekker hoog in de toeren houden en veel schakelen en proberen het uiterste er uit te halen(voor zover mijn rijkunsten het toelaten)want op een 250 is het toch heel wat lastiger op de grens van zijn vermogen te rijden.maarja voor in weilanden te rijden etc is het natuurlijk weer iets anders.maar het is in ieder geval een feit dat het weer wat wennen is om van een viertakt naar een 125cc tweetakt te stappen.
en kan het wel begrijpen dat je toch liever wat zwaarders wilt ik moest na een tijd op de xr250 gerden te hebben ook weer even wennen aan de 125cc tweetakt.Met name als het geregend had en de baan er modderig bij lag of tijdens het rijden in mul los zand etc.Telkens weer de koppeling er bij pakken etc. dus toen heb ik er ook even over gedacht een 250 te kopen.Maar toch maar niet gedaan en eigenlijk wel blij om ook.Ik denk dat je op een 125 gewoon een stuk sneller en beter kunt leren rijden omdat je de motor gewoon een stuk beter onder controle kunt houden en daardoor sneller aan de motor gewend bent.Want ook een 125 heeft in weze genoeg power op de baan.Enkel vond ik ook het nadeel dat de power onderin echt totaal weg is.Heb er zelf ook even flink aan terug moeten wennen na de toch behoorlijk koppelrijkere xr250 maar als je echt enkel over weilanden gata raggen etc moet het best kunnen.Maar voor op de baan zou ik het toch niet meteen aanraden.Want bij mij was het precies hetzelfde als jou, enkel was het bij mij slecht een tijdje wennen aan de 125.Later was ik blij dat ik toch een 125 had gekocht, lekker hoog in de toeren houden en veel schakelen en proberen het uiterste er uit te halen(voor zover mijn rijkunsten het toelaten)want op een 250 is het toch heel wat lastiger op de grens van zijn vermogen te rijden.maarja voor in weilanden te rijden etc is het natuurlijk weer iets anders.maar het is in ieder geval een feit dat het weer wat wennen is om van een viertakt naar een 125cc tweetakt te stappen.
res off topic e , vraagske , ik ben 17en 8maand ,
hebt van mijn 16 en 8maand met dt50r gereden , gebrakt , dan 17en 4maand koop kx125 , maand later verkocht te veel kosten aan , koop kdx 200 , kan er nu al redelijk me "crossen" , whielie , stoppie enz , whielie rechtstaan op het zadel enz , maar was die een goede keuze die 200 kopen , of better iets langer met 125 gereden , kx was wel veel nerveuzer t.o. die kdx , loger enz ....
hebt van mijn 16 en 8maand met dt50r gereden , gebrakt , dan 17en 4maand koop kx125 , maand later verkocht te veel kosten aan , koop kdx 200 , kan er nu al redelijk me "crossen" , whielie , stoppie enz , whielie rechtstaan op het zadel enz , maar was die een goede keuze die 200 kopen , of better iets langer met 125 gereden , kx was wel veel nerveuzer t.o. die kdx , loger enz ....
klx 300 rulezzzz , ja pinkers , en stoplicht en koso klm/u teller en toeren en temp meter gemonteer , nu mijn doma chap en 46 t tandwiel nog ze en vliegen
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
Ik denk dat je met de KDX beter af bent. Nu leer je rijden, straks verkoop je m weer, koop je een 125/250 crosser en dan leer je hard gaan. Het is misschien minder heftig, maar juist daardoor hou je de lol erinmagin-one schreef:res off topic e , vraagske , ik ben 17en 8maand ,
hebt van mijn 16 en 8maand met dt50r gereden , gebrakt , dan 17en 4maand koop kx125 , maand later verkocht te veel kosten aan , koop kdx 200 , kan er nu al redelijk me "crossen" , whielie , stoppie enz , whielie rechtstaan op het zadel enz , maar was die een goede keuze die 200 kopen , of better iets langer met 125 gereden , kx was wel veel nerveuzer t.o. die kdx , loger enz ....
Wheelies en stoppies kunnen maken vind ik niet echt het ultime bewijs van rijvaardigheid, maar dat is weer wat anders...
ja ok ma da bedoel ik ni met "crossen" e
srr daar voor ik bedoelde dak al redelijk kan crossen , bochtenwerk enz , jumps enz als ge mij toevoegd op msn zal ik is een filmke doorsturen van jumpkes in een beek ni ver van mij , magin_one@hotmail.com , zit momenteel op smallband e ....
en dan , stoppies lukken int droog gras , zand asfalt gaat niet echt goed schuif weg , whielie kan ik ongeveer nen meter of 50 a 60 in 2de vites 3de gaat ni goed kan heb ni op da balans punt krijgen
ben nog dik aant oefenen voor de 100meter
ma ik zou er monobike velgen voor willen , en dan in de week me op de baan enz en als ik goesting em agou anders velgen der onder en gaan crossen , er is een "cross parcour " ni ver van mij nen kilometer of 4
in hamme
me die racer velgen , onroad banden gaan mijn stoppies veeel beter lukken ma stuntje hou ik voor op het gras enz asfalt komt te hard aan ...
srr daar voor ik bedoelde dak al redelijk kan crossen , bochtenwerk enz , jumps enz als ge mij toevoegd op msn zal ik is een filmke doorsturen van jumpkes in een beek ni ver van mij , magin_one@hotmail.com , zit momenteel op smallband e ....
en dan , stoppies lukken int droog gras , zand asfalt gaat niet echt goed schuif weg , whielie kan ik ongeveer nen meter of 50 a 60 in 2de vites 3de gaat ni goed kan heb ni op da balans punt krijgen
ben nog dik aant oefenen voor de 100meter
ma ik zou er monobike velgen voor willen , en dan in de week me op de baan enz en als ik goesting em agou anders velgen der onder en gaan crossen , er is een "cross parcour " ni ver van mij nen kilometer of 4
in hamme
me die racer velgen , onroad banden gaan mijn stoppies veeel beter lukken ma stuntje hou ik voor op het gras enz asfalt komt te hard aan ...
klx 300 rulezzzz , ja pinkers , en stoplicht en koso klm/u teller en toeren en temp meter gemonteer , nu mijn doma chap en 46 t tandwiel nog ze en vliegen
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€