rij techniek filmpjes...

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

smurf.
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

volgens mij doet hij dat met een TTR 125 4takt Yamaha.

prachtig wat een controle :shock:
Hein van Buuren
Berichten: 460
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
Locatie: Tussen de olde wieven !

Inderdaad hele leuke filmpjes, bedankt !
Kijk altijd een beetje jaloers er naar hoe deze jongens dat doen en dat nog wel op ijs (zo te zien).
Optimale controle
barry!!

vraagje van mij kant. aangezien in dit topic toch niet echt meer gereageer wordt en mijn vraag wel betrekking heeft op rijtechniek :)

ik hoor altijd de mensen zeggen dat als ze de bocht induiken dat je dan zo ver mogelijk naar voren moet gaan zitten. en eventueel (vaak) de poot uit moet steken...

nu vind ik het zelf persoonlijk fijner door gewoon midden op de buddyseat te blijven zitten en dan de poot uit te steken. ik schuif dus niet maar voren.

zit hier nog nadelen aan dat ik gewoon normaal blijf zitten? voor mijn gevoel ben ik zo sneller en heb ik de motor meer onder controle dan als ik helemaal naar voren schuif in een bocht....
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

barry!! schreef:ik hoor altijd de mensen zeggen dat als ze de bocht induiken dat je dan zo ver mogelijk naar voren moet gaan zitten. en eventueel (vaak) de poot uit moet steken...
nu vind ik het zelf persoonlijk fijner door gewoon midden op de buddyseat te blijven zitten en dan de poot uit te steken. ik schuif dus niet maar voren.
zit hier nog nadelen aan dat ik gewoon normaal blijf zitten? voor mijn gevoel ben ik zo sneller en heb ik de motor meer onder controle dan als ik helemaal naar voren schuif in een bocht....
Als je gewoon blijft zitten zul je in de meeste gevallen langzamer zijn :( , en dat kan een nadeel zijn :D
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

waarom zou je langzamer zijn? mijn gevoel zegt me juist andersom. omdat ik dan het gevoel heb dat ik mijn achterkant meer onder controle heb mocht deze uitbreken
verstand op nul en nadenken
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

omdat een (gecontroleerd) uitbrekende achterkant dikwijls de bedoeling is, maar een voorwiel dat wegglijdt niet...

Doordat je voor op je tank gaat zitten heb je meer gewicht & dus grip op je voorwiel.

Da's de theorie... uittesten wat voor jou het snelste is, kan je best op een (cross) parcours doen. Dan weet je het ineens...

Suc6

Stijn
Montesa Cota 315R
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Gokje: Barry, jij bent waarschijnlijk een lange vent.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Hansie
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 13:09
Locatie: Almelo

Leg eens uit fox-kid.
ik ben zelf 1.92mtr :P
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

ik ben inderdaad een lange vent. 1.96/1.97m
verstand op nul en nadenken
Plaats reactie