lawaai hinder

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

wie van jullie rijd er met een open uitlaat enduro vroeg ik me af
bij ons in de groep rijden we allemaal met een open uitlaat
zouw je minder probleemen hebben als je met een standaard uitlaat zouw rijden of kan men gewoon geen crossers(zoals ze ons noemen :twisted: ) zien
husqvarna te570
Sandman

hmmm zelf rij ik enkel cross, maar ik zou enduro rijden met een mer gedemte demper, je stoort de andere mensen een pak minder en ok je hebt wel wat minder vermogen, maar toch meer zat als genoeg om je te amuseren, niet?

Ik denk als we met zn allen zoveel mogelijk ons best doen de medemenns ni te hinderen , deze er ook niet zo een problem van gaat maken vandat wij ofroad rijden...
zelfde wat betreft de bandjes trouwens :)
Airhead
Berichten: 153
Lid geworden op: di jun 11, 2002 15:21

Hoe stiller hoe beter!
Het is misschien wel leuk om lekker te knallen met een open pijp, maar ik weet zeker dat je minder problemen en sowieso minder overlast veroozaakt met een stille uitlaat.
Je valt sowieso minder op en dat is alleen maar goed.
Als we onze hobby tenminste nog een tijdje willen uitoefenen...
#12 huskyfreak
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
Locatie: Geel

Bij ons in de groep zit ook zo een kieke met een open RINO demper(#9) :D :D :D :D waar wij heel veel problemen mee hebben.

De mensen van tegenwoordig kunnen nu een maal niet veel meer verdragen ... Bij ons (motorijders, ...) klinkt zo een viertakt als muziek in de oren maar niet bij iedereen :D

Hoe minder lawaai hoe beter (he koekie)

See you

Husky 450 is f*cking great!!!
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Airhead schreef:Hoe stiller hoe beter!
Het is misschien wel leuk om lekker te knallen met een open pijp, maar ik weet zeker dat je minder problemen en sowieso minder overlast veroozaakt met een stille uitlaat.
Je valt sowieso minder op en dat is alleen maar goed.
Als we onze hobby tenminste nog een tijdje willen uitoefenen...
helemaal mee eens
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

loud pipes saves lifes 8)
maar het mag niet jammer genoeg
het valt me wel op dat tegenwoordig mensen overal last van hebben en erg egocentrisch en hypocriet zijn want als je op je motor voorbij rijdt bellen ze gelijk de politie want ze hebben last en de kinderen slapen en de cavia is aande schijterij etc. :evil:
maar als dees of genen een feessie hebben of een of andere vage voetbalclub eens een keer niet verloren heeft dan moet het dak eraf en
o wee als je er iets van durft te zeggen want dan gun je ze niks en moet dat toch mogelijk zo vaak als hun dat dan willen :evil:
life and let life
doe wat je niet laten kunt
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

john b schreef:loud pipes saves lifes 8)
maar het mag niet jammer genoeg
het valt me wel op dat tegenwoordig mensen overal last van hebben en erg egocentrisch en hypocriet zijn want als je op je motor voorbij rijdt bellen ze gelijk de politie want ze hebben last en de kinderen slapen en de cavia is aande schijterij etc. :evil:
maar als dees of genen een feessie hebben of een of andere vage voetbalclub eens een keer niet verloren heeft dan moet het dak eraf en
o wee als je er iets van durft te zeggen want dan gun je ze niks en moet dat toch mogelijk zo vaak als hun dat dan willen :evil:
life and let life
ik vind beetje geluid zelf ook erg lekker maar ik kan me goed voorstellen dat je als niet motorfan redelijk gek word als er b.v. een enduro is georganiseerd die langs je huis komt en er komen weet ik veel hoeveel mensen voorbij met crossuitlaten je de volgende keer er niet mee instem dat ze lang je huis komen.
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

dat zal bij een enduro niet gebeuren.

Geluidskeuring.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

rudy schreef:
john b schreef:loud pipes saves lifes 8)
maar het mag niet jammer genoeg
het valt me wel op dat tegenwoordig mensen overal last van hebben en erg egocentrisch en hypocriet zijn want als je op je motor voorbij rijdt bellen ze gelijk de politie want ze hebben last en de kinderen slapen en de cavia is aande schijterij etc. :evil:
maar als dees of genen een feessie hebben of een of andere vage voetbalclub eens een keer niet verloren heeft dan moet het dak eraf en
o wee als je er iets van durft te zeggen want dan gun je ze niks en moet dat toch mogelijk zo vaak als hun dat dan willen :evil:
life and let life
ik vind beetje geluid zelf ook erg lekker maar ik kan me goed voorstellen dat je als niet motorfan redelijk gek word als er b.v. een enduro is georganiseerd die langs je huis komt en er komen weet ik veel hoeveel mensen voorbij met crossuitlaten je de volgende keer er niet mee instem dat ze lang je huis komen.
dat is ook niet het probleemals je een hele rit langs je huis krijg kan ik daar in komen of met regelmaat van de klok iemaand aan het hobbyen isop obscure tijd stippen
maar ik moet zeggen dat ze in het oosten en zuiden een stuk gemoedelijker zijn dan hier hier lopen ze wel heel gauw te mekkeren
laatst een zuiger verv van een 125 en liet m ff lopen en reed echt echt stapvoets en stationairen iets hoger binne 5min. politie ze hadden gehoord dat er mensenover de weg aan het crossen waren ik had geluk dat het niet mijn motor was anders zouden ze m in beslag nemen :evil:
doe wat je niet laten kunt
4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

husky- freak 8) kijk ook is naar u eigen als je niet met u uurwerk weg zijt
en mijn brommertje maak toch zoveel mooie muziek :lol: zalig gewoon
braaaaaaaaaaaaaap
mischien in de toekomst toch wat minder muziek poduseeren
vermogen is er genoeg in ieder geval
husqvarna te570
Gast

mannen met porsches en open uitlaten hebben potentie-problemen
4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

en jannetten die zoon onzin uitkramen als een onbekende gast zijn mannen die in hun broekje piepie doen als ze de boswachter zien. :evil:
husqvarna te570
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

4t huskie schreef:en jannetten die zoon onzin uitkramen als een onbekende gast zijn mannen die in hun broekje piepie doen als ze de boswachter zien. :evil:
daarom loggen ze niet in bang dat ze pers. wat tegengas krijgen en daar zijn ze wat bangachtig voor :lol:
doe wat je niet laten kunt
Gebruikersavatar
alan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 21:00
Locatie: grobbendonk

4T HUSKIE, janetten da kenne ze nie in Holland.
Daar noemen ze da soort, "NICHTEN". En nichten
da zijn venten zonder ballen. Die onbekende zal ook
wel motorijden. Een tomos met hoog stuur en een
puntzadel.
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

Hier in Andalucía kun je gerust met een open pijp rijden. Ook met een crosser, dus zonder kenteken, zelfs een off-roadrit. Bij Enduros is alleen een geluidkeuring op het gehoor en de overduidelijk geheel ongedempt rijdende deelnemers krijgen een waarschuwing voor de 'volgende keer'. Die volgende keer weer.

Toch rijdt hier nauwelijks iemand met een echt luide pot:
1. loopt eerder slechter dan beter
2. valt meer op
3. is bar oncomfortabel

Op straat rij ik bewust met een wat luidere (niet luide) demper onder het motto; 'storen' = opmerken. Om die reden heb ik ook de 55/60W pitjes door 90/100 vervangen en gedraag me 'assertief' in het verkeer. Allemaal 'veiligheidsbevorderend' en dus in het kader van zelfverdediging ;-)
Off-road echter ligt het wat anders. Zelf rij ik graag in de schitterende omgeving hier en hoewel mijn 90dB (referentiewaarde) demper bepaald niet luid is, zou ik een fluisterstil ding prettiger vinden. Kijk, een dikke viertakt kan heerlijke klappen geven en een hoogtoerig ding prachtig 'zingen' en de 120 dB van de GP500 viertakten als muziek in je oren zijn, maar naar muziek luister je toch ook niet op een ongerepte berghelling tussen de steenbokken?!
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

ik heb laatst een 426 zien rijden en die had me een demper zodra dat ding enkele meters verwijdert was hoorde je m al bijna niet meer en niet zo'n geknepen gaatje maar gewoon een open pijp en visueel ook een schitterende pijp heb alleen niet kunnen vragen hoe wat waar want deze jongen was echt snel 8)
doe wat je niet laten kunt
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

mijn motto: LOUD IS OUT!!!!!!!!!
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

en ik dacht dat je van metal hield :wink:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

'loud is out' is zo'n generalisering waar Nederland modaal van geworden is. Alles op zijn plek Ad. Té stil kan ook, zelfs in de 'natuur', want met een DR125je of zo, komt het regelmatig voor dat een geit zich op het allerlaatste moment te pletter schrikt en een kamikaze-aktie voor je langs uitvoert.
Overigens stoort de wilde fauna zich nauwelijks aan het geluid van gemotoriseerd vervoer, hoe luid ook. Rij je op een wild dier af, of er achter aan, dan ontstaat er een vluchtreactie, met welke pijp je ook rijdt. Rij je er langs of vandaan, ben je geen bedreiging, dus...
Tis meer een punt van jezelf en de menselijke omgeving.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

In nederland stoort niet het wild zich eraan maar dat wild dat zich zondags mensen noemt. Rust rust rust
zzzzzzzzzzzzzzzzz ik slaap
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

jullie hebben gelijk, nobele doch eenzame noppenridders op jullie stalen rossen!!! (kun je het nog volgen).
Wat ik merk is dat jullie het constant over een of enkele noppenridders hebben. Onze club bestaat uit 17 leden waarvan het grootste deel een omgebouwde crosser bezit. Hoewel we regelmatig opsplitsen, zijn we toch met een grote groep onderweg. In het verleden werd regelmatig aan dempers gesleuteld zowel bij de twee-als bij de viertakten. Dit in combinatie met een agressief uiterlijk van offroadrijders, is geen reclame in een doodstil bos. Niet voor de beestjes. De natuur past zich razendsnel aan. En ik schrik ook wel eens ergens van, dus mag die ree ook wel eens schrikken. Maar het gaat om die halfzachte "vogels" zoals huskie ze omschrijft. Die massaal lid van een of andere natuurclub (met veel geld) zijn. En zoals je weet, geldt meestal het recht van de sterktste. Op dat moment zijn wij de sterksten van het bos maar daarna.....????????
Goeie opmerking trouwens Freek, je verliest je scherpte niet tijdens deze duffe dagen.
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

Zoals ik opmerkte: 'de menselijke omgeving'.

Overigens is de groene lobby geenszins halfzacht. Het gevaar van deze lui is hetzelfde als met alle groeperingen die van zichzelf vinden dat ze een hogere moraal hebben of nastreven dan een ander. Het doel heiligt in hun ogen dan de middelen en waar zij van 'de ander' eisen dat deze zich aan regels en democratische grondbeginselen houdt, hoeven zij dat niet. Tenzij je zelf ook continue aan Macchiavelli denkt, kun je niet met hen in overleg omdat er geen wil is om tot een overeenkomst te komen: zij willen gewoon dat je volledig naar hun pijpen danst.

Het trieste is dat de groene lobby blijft ontkennen dat Nederland volledig cultuurlandschap is en de 'natuur' feitelijk een park.... Wil je werkelijk de natuur weer terug, dan wonen er minimaal 10 miljoen teveel mensen in Nederland. Ondanks de klare logica van dit argument kreeg ik echter geen enkele reactie op mijn verzoek aan een bijdrage van de groene belangengroepen aan mijn vertrek uit Nederland :-(
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

het is ook een gegeven feit dat "linkse rakkers"gevaaarlijker zijn dan rechts en in hun ogen alles gerchtvaardigd is (je kan ze ook extremisten noemen) als het maar in hun democratie past en wie daar onder lijdt intereseerd ze niet want als ze beessies bevrijden is dat goed maar dat de meeste sterven omdat er in de omgeving geen eten is voor de hoeveelheid die ze "bevrijden"en de huidige beessies in de omgeving ook doodgaan dat willen ze niet zien :evil:
doe wat je niet laten kunt
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Dus Heurtacilla, jij vroeg geld omdat je nederland niet langer teisterde met je husa. Nn ze kwamen niet over de brug?? :lol:

Ga ik ook proberen, bij natuurmonumenten. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

ken ook bij de gemeente vragen omdat je al jaren her en der het onkruid omploeg dat bespaard ze toch en hoop werk en in de bossen houd je de paden vrij en breng toch zuurstof in de grond :lol:
doe wat je niet laten kunt
Plaats reactie