Hoi, ik heb een 2e hands suzuki RMX250 met naar ik vermoed standaard uitlaat. Dit is een open uitlaat (geperforeerde buis met glaswol rond).
Vermits ik nogal veel in veldwegen enzo rijdt vind ik toch dat hij nogal veel lawaai maakt. Bestaan er stillere uitlaten voor mijn 2 taktje zonder dat ik al te veel pk's verlies (enkele mag wel) en zonder dat ik al te diep in de geldbeugel moet tasten ?
Zijn er db killers of iets dergelijks voor 2 takten ?
Dank voor alle tips !!
Stillere uitlaat rmx250
Moderator: ghulst
zal wel een gewone open pijp zijn, maar probeer eerst eens nieuwe dempwol, als je oude dempwol is verbrand, er uit is gevlogen of onder de oliedrap zit scheelt dat al enorm veel.
Nja, nieuwe dempwol heb ik al wel geprobeerd Da scheelde idd al wel, maar 'k zou 't toch nog graag wa stiller hebben als da redelijk makkelijk kan. Ik denk dan bvb aan een soort db killer da ze hebben voor 4 takten. (geperforeerd kegelvormig geplooid plaatje da ze achter in de uitlaat steken, op 't crossparkoers van Hélécine gebruiken ze dat bvb)
Ik heb ook den indruk dat 't geluid vooral vanaan de uitlaatpoort van de cilinder komt + em spuwt daar ook een weinig olie.
Ik heb ook den indruk dat 't geluid vooral vanaan de uitlaatpoort van de cilinder komt + em spuwt daar ook een weinig olie.
RMX250 '98
je kunt zelf wel een soort van db killer maken, en dan met een schroef in je achter pijp vastmaken, zodat het makkelijk te verwijderen is. Dat scheelt natuurlijk pk's in het normale geval maar misschien bij jouw niet. Gewoon proberen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
een groot deel van het geluid komt gewoon van de uitlaat zelf, dat komt omdat die aardig dun zijn, dus de herrie komt van het expansie deel zelf. ik geloof niet dat daar een echte oplossing voor is.
geen honda cr80 meer
Bij de motocross speciaalzaak waren er altijd schalen te koop die men om het expansie gedeelte heen kan klemmen, waardoor het geluid sterk afneemt.honda cr80 schreef:een groot deel van het geluid komt gewoon van de uitlaat zelf, dat komt omdat die aardig dun zijn, dus de herrie komt van het expansie deel zelf. ik geloof niet dat daar een echte oplossing voor is.
een kameraad van mij had hetzelfde probleem met zijn RMX om BMB's te rijden
de expansiepijpen (geen werkwoord...) op cross motoren zijn enkelwandig, terwijl die op endurofietsen dubbelwandig zijn
hij sneed een binnenband aan stukken en draaide die rond de expansiepijp
esthetisch was het niet, maar het werkte prima
Gery
de expansiepijpen (geen werkwoord...) op cross motoren zijn enkelwandig, terwijl die op endurofietsen dubbelwandig zijn
hij sneed een binnenband aan stukken en draaide die rond de expansiepijp
esthetisch was het niet, maar het werkte prima
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Je kunt idd met een binnenband werken, heb ik ook nog me gereden op mijn honda 250 van '82 , scheelt een paar dB's.
Maar beter is om een dubbelwandige uitlaat te maken.
De meeste Japanners hebben zo'n mooie naad op de uitlaat.daar kun je precies een helft van een andere uitlaat tegen aan lassen.
Je hebt ook maar 1 helft nodig, alleen voor de buitenkant.
Ik kan het weten, ik heb 't nl. live meegemaakt.
Je hebt alleen een andere uitlaat erbij nodig, mag ook van een ander merk zijn, als de diameter en lengte maar ongeveer kloppen.
Met een hamer en plaatschaar kun je heel veel aanpassen.
En het mooie ervan is, als je het goed doet, is het nog mooi en stevig ook.
Je kunt de uitlaat gemakkelijker van een kleurtje voorzien.
De uitlaat blijft koeler.
Maar beter is om een dubbelwandige uitlaat te maken.
De meeste Japanners hebben zo'n mooie naad op de uitlaat.daar kun je precies een helft van een andere uitlaat tegen aan lassen.
Je hebt ook maar 1 helft nodig, alleen voor de buitenkant.
Ik kan het weten, ik heb 't nl. live meegemaakt.
Je hebt alleen een andere uitlaat erbij nodig, mag ook van een ander merk zijn, als de diameter en lengte maar ongeveer kloppen.
Met een hamer en plaatschaar kun je heel veel aanpassen.
En het mooie ervan is, als je het goed doet, is het nog mooi en stevig ook.
Je kunt de uitlaat gemakkelijker van een kleurtje voorzien.
De uitlaat blijft koeler.