Stillere uitlaat rmx250

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Hoi, ik heb een 2e hands suzuki RMX250 met naar ik vermoed standaard uitlaat. Dit is een open uitlaat (geperforeerde buis met glaswol rond).
Vermits ik nogal veel in veldwegen enzo rijdt vind ik toch dat hij nogal veel lawaai maakt. Bestaan er stillere uitlaten voor mijn 2 taktje zonder dat ik al te veel pk's verlies (enkele mag wel) en zonder dat ik al te diep in de geldbeugel moet tasten ?
Zijn er db killers of iets dergelijks voor 2 takten ?
Dank voor alle tips !!
RMX250 '98
Gast

zal wel een gewone open pijp zijn, maar probeer eerst eens nieuwe dempwol, als je oude dempwol is verbrand, er uit is gevlogen of onder de oliedrap zit scheelt dat al enorm veel.
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Nja, nieuwe dempwol heb ik al wel geprobeerd :-) Da scheelde idd al wel, maar 'k zou 't toch nog graag wa stiller hebben als da redelijk makkelijk kan. Ik denk dan bvb aan een soort db killer da ze hebben voor 4 takten. (geperforeerd kegelvormig geplooid plaatje da ze achter in de uitlaat steken, op 't crossparkoers van Hélécine gebruiken ze dat bvb)

Ik heb ook den indruk dat 't geluid vooral vanaan de uitlaatpoort van de cilinder komt + em spuwt daar ook een weinig olie.
RMX250 '98
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

je kunt zelf wel een soort van db killer maken, en dan met een schroef in je achter pijp vastmaken, zodat het makkelijk te verwijderen is. Dat scheelt natuurlijk pk's in het normale geval maar misschien bij jouw niet. Gewoon proberen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
honda cr80
Berichten: 97
Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
Locatie: Wijchen

een groot deel van het geluid komt gewoon van de uitlaat zelf, dat komt omdat die aardig dun zijn, dus de herrie komt van het expansie deel zelf. ik geloof niet dat daar een echte oplossing voor is.
geen honda cr80 meer
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

honda cr80 schreef:een groot deel van het geluid komt gewoon van de uitlaat zelf, dat komt omdat die aardig dun zijn, dus de herrie komt van het expansie deel zelf. ik geloof niet dat daar een echte oplossing voor is.
Bij de motocross speciaalzaak waren er altijd schalen te koop die men om het expansie gedeelte heen kan klemmen, waardoor het geluid sterk afneemt. :idea:
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

een kameraad van mij had hetzelfde probleem met zijn RMX om BMB's te rijden
de expansiepijpen (geen werkwoord...) op cross motoren zijn enkelwandig, terwijl die op endurofietsen dubbelwandig zijn
hij sneed een binnenband aan stukken en draaide die rond de expansiepijp
esthetisch was het niet, maar het werkte prima

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

dat heb ik ook al meer gehoort om een binnen ban om de uitlaat bocht te doen
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Gast

Je kunt idd met een binnenband werken, heb ik ook nog me gereden op mijn honda 250 van '82 , scheelt een paar dB's.
Maar beter is om een dubbelwandige uitlaat te maken.
De meeste Japanners hebben zo'n mooie naad op de uitlaat.daar kun je precies een helft van een andere uitlaat tegen aan lassen.
Je hebt ook maar 1 helft nodig, alleen voor de buitenkant.
Ik kan het weten, ik heb 't nl. live meegemaakt.
Je hebt alleen een andere uitlaat erbij nodig, mag ook van een ander merk zijn, als de diameter en lengte maar ongeveer kloppen.
Met een hamer en plaatschaar kun je heel veel aanpassen.
En het mooie ervan is, als je het goed doet, is het nog mooi en stevig ook.
Je kunt de uitlaat gemakkelijker van een kleurtje voorzien.
De uitlaat blijft koeler.
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Bedankt mannen, de herrie lijkt idd van het expansiestuk te komen. 'K zal eerst es voorlopig proberen met een stuk band te klooien en als dat helpt uitkijken voor schalen oid om derrond te doen.
RMX250 '98
Plaats reactie