Hallo brildragers,
Is er iemand die een tip heeft om het beslaan van mijn bril te voorkomen.
Ik bedoel mijn dagelijkse bril die ik onder mijn crossbril gebruik.
Ik heb er al twee geprobeerd, een bril van Progrip en Smith.
Het zijn speciale brillen voor brildragers.
Maar de crossbril beslaat niet maar als ik stil sta beslaat mijn gewone bril direct.
Al geprobeerd doekjes van SCOTT, druppelstjes van de opticien, dreft.
Wat nu wat wel helpt, de mannen in Parijs Dakar heb ik niet met beslagen bril gezien.
Bedankt voor de gouden tip.
Groeten Dirk Jan.
Beslaan van mijn Bril.
Moderator: ghulst
LENZEN !!!!!Dirk Jan schreef:Hallo brildragers,
Is er iemand die een tip heeft om het beslaan van mijn bril te voorkomen.
Ik bedoel mijn dagelijkse bril die ik onder mijn crossbril gebruik.
Ik heb er al twee geprobeerd, een bril van Progrip en Smith.
Het zijn speciale brillen voor brildragers.
Maar de crossbril beslaat niet maar als ik stil sta beslaat mijn gewone bril direct.
Al geprobeerd doekjes van SCOTT, druppelstjes van de opticien, dreft.
Wat nu wat wel helpt, de mannen in Parijs Dakar heb ik niet met beslagen bril gezien.
Bedankt voor de gouden tip.
Groeten Dirk Jan.
Inderdaad. Daglenzen waren voor mij DE oplossing (en het kostenplaatje is minimaal)
Jo VdB
Jo VdB
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 09:48
- Contacteer:
Beslaat je gewone bril ook als je een crossbril met dubbel glas hebt? 

Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Lenzen is niet zo een goed plan voor een rit van 3000 km in Marokko.
Heb je al eens woestijnzand onder je lenzen gehad?
Heb je al eens woestijnzand onder je lenzen gehad?
Nou, valt bij mij wel mee. Ik heb wel van die lichte kunstof glazen, die beslaan sowieso niet zo snel omdat je snel de omgevings temperatuur aannemen.Joop schreef:jaAd Ketelaars schreef:Beslaat je gewone bril ook als je een crossbril met dubbel glas hebt?
Mij echte bezwaar is dat gefriemel met bril, helm en crossbril iedere keer.
smurf.
Ik heb ook een brilletje, en met dubbel glas in de crossbril dat een beetje bewerkt is met anti-mist spul is het wel te doen. Ik heb van die QuickStrapjes gevonden, zodat ik, als ik lang stil sta, ik de bril met 1 hand kan afzetten. Gewriemel blijft het toch wel, en mijn harde lenzen (zacht kan niet) rammelden er nogal eens uit, dus die gebruik ik niet meer.
Ik ken iemand die het schuim aan de bovenkant van zijn crossbril heeft verwijderd en daar weer goede ervaringen meet heeft.
Ik ken iemand die het schuim aan de bovenkant van zijn crossbril heeft verwijderd en daar weer goede ervaringen meet heeft.
Kom met een off the road rit nat bezweet maar eens stil te staan in een bos of een helling op met een aantal andere OTR rijders voor je, dan zul je wel merken dat je bril wel beslaatTTT schreef:Nou, valt bij mij wel mee. Ik heb wel van die lichte kunstof glazen, die beslaan sowieso niet zo snel omdat je snel de omgevings temperatuur aannemen.Joop schreef:jaAd Ketelaars schreef:Beslaat je gewone bril ook als je een crossbril met dubbel glas hebt?
Mij echte bezwaar is dat gefriemel met bril, helm en crossbril iedere keer.

Wat ik ook al jaren doe is het boren van een aantal kleine gaatjes onderaan in het glas van de crossbril en dit helpt ok wel iets, alleen hier kun je weer niet altijd meerijden.
Wat ik al eens gezien heb is een helm waar opzij van de gezichtsopening velcrostrips geplakt zijn. De crossbrill is gekortwiekt, dus zit niet meer rond de helm, maar alleen met velcrostrips bevestigd op de strips van de helm. Als je moet stoppen kun je zo heel snel je crossbril aan 1 kant losmaken zodat die aan de andere kant gewoon langs je helm bungelt. Als je opnieuw vertrekt bevestig je de strip weer op de helm en rijden maar.
ik heb ook dit probleem maar gebruik zo'n antidamp doekjes van Smith, ze gaan een hele tijd mee, weet wel niet hoe het werkt , het legt een soort film op je crossbril binnenkant alsook op je gewone bril.
Ik moet dit wel enkele keren herhalen op een rit van 3 - 4 uur.
Ik moet dit wel enkele keren herhalen op een rit van 3 - 4 uur.
Dat gebeurt mij nooit ....Joop schreef:Kom met een off the road rit nat bezweet maar eens stil te staan in een bos of een helling op met een aantal andere OTR rijders voor je, dan zul je wel merken dat je bril wel beslaatTTT schreef:Nou, valt bij mij wel mee. Ik heb wel van die lichte kunstof glazen, die beslaan sowieso niet zo snel omdat je snel de omgevings temperatuur aannemen.Joop schreef: ja
Mij echte bezwaar is dat gefriemel met bril, helm en crossbril iedere keer.. Het enigste wat dan nog werkt is je cossbril afzetten. Soms kan ik het redden door met 1 hand de bril een stukje van de helm af te houden en zo een stuk door te rijden, maar ideaal is dit niet.
Wat ik ook al jaren doe is het boren van een aantal kleine gaatjes onderaan in het glas van de crossbril en dit helpt ok wel iets, alleen hier kun je weer niet altijd meerijden.

Zonder gekheid, tuurlijk beslaat mijn bril dan, maar na een stukje rijden is dat weer weg.
Ik gebruik wel een Pro-Grip met dubbel glas. Bij gewoon glas beslaat de hele zooi ook rijdend bij lagere snelheden.
smurf.
Dat systeempje heet QUICKSTRAPErik V schreef:Wat ik al eens gezien heb is een helm waar opzij van de gezichtsopening velcrostrips geplakt zijn. De crossbrill is gekortwiekt, dus zit niet meer rond de helm, maar alleen met velcrostrips bevestigd op de strips van de helm. Als je moet stoppen kun je zo heel snel je crossbril aan 1 kant losmaken zodat die aan de andere kant gewoon langs je helm bungelt. Als je opnieuw vertrekt bevestig je de strip weer op de helm en rijden maar.
En zo'n glas wat direct in de crossbril geplaatst wordt met ingeslepen lenzen (staat ook als artikel met foto in de laatste Noppen Nieuws)
Persoonlijk gebruik ik zachte lenzen met een duurdere crossbril (Smith Top Fuel met extra fleece op het schuimrubber, dicht stukken beter af tegen fijn stof als een El Cheapo)



Persoonlijk gebruik ik zachte lenzen met een duurdere crossbril (Smith Top Fuel met extra fleece op het schuimrubber, dicht stukken beter af tegen fijn stof als een El Cheapo)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
dat systeem van in de laatste noppen nieuws heet "pro vue"Sjokske schreef:En zo'n glas wat direct in de crossbril geplaatst wordt met ingeslepen lenzen (staat ook als artikel met foto in de laatste Noppen Nieuws)![]()
![]()
![]()
Persoonlijk gebruik ik zachte lenzen met een duurdere crossbril (Smith Top Fuel met extra fleece op het schuimrubber, dicht stukken beter af tegen fijn stof als een El Cheapo)
dat zijn speciale bril gelazen die je in je smith of scoot bril kan zetten
er staat nog een site bi jvoor meer advies :www.motocrossadvies.com
groetjes
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering