Beslaan van mijn Bril.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Dirk Jan
Contacteer:

Hallo brildragers,

Is er iemand die een tip heeft om het beslaan van mijn bril te voorkomen.
Ik bedoel mijn dagelijkse bril die ik onder mijn crossbril gebruik.
Ik heb er al twee geprobeerd, een bril van Progrip en Smith.
Het zijn speciale brillen voor brildragers.
Maar de crossbril beslaat niet maar als ik stil sta beslaat mijn gewone bril direct.

Al geprobeerd doekjes van SCOTT, druppelstjes van de opticien, dreft.

Wat nu wat wel helpt, de mannen in Parijs Dakar heb ik niet met beslagen bril gezien.

Bedankt voor de gouden tip.

Groeten Dirk Jan.
Gast

Dirk Jan schreef:Hallo brildragers,

Is er iemand die een tip heeft om het beslaan van mijn bril te voorkomen.
Ik bedoel mijn dagelijkse bril die ik onder mijn crossbril gebruik.
Ik heb er al twee geprobeerd, een bril van Progrip en Smith.
Het zijn speciale brillen voor brildragers.
Maar de crossbril beslaat niet maar als ik stil sta beslaat mijn gewone bril direct.

Al geprobeerd doekjes van SCOTT, druppelstjes van de opticien, dreft.

Wat nu wat wel helpt, de mannen in Parijs Dakar heb ik niet met beslagen bril gezien.

Bedankt voor de gouden tip.

Groeten Dirk Jan.
LENZEN !!!!!
Jo VdB

Inderdaad. Daglenzen waren voor mij DE oplossing (en het kostenplaatje is minimaal)

Jo VdB
Joop

Ik heb alles al geprobeerd wat er te vinden is, maar niets werkt echt goed, mijn bril blijft altijd wel beslaan als je stil komt te staan :cry: :cry:
Ad Ketelaars
Contacteer:

Beslaat je gewone bril ook als je een crossbril met dubbel glas hebt? :idea:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Joop

Ad Ketelaars schreef:Beslaat je gewone bril ook als je een crossbril met dubbel glas hebt? :idea:
ja
Dirk Jan
Contacteer:

Lenzen is niet zo een goed plan voor een rit van 3000 km in Marokko.

Heb je al eens woestijnzand onder je lenzen gehad?
erwindob

Maar daar (Marokko) zal je bril strakjes toch niet beslaan?
TTT

Joop schreef:
Ad Ketelaars schreef:Beslaat je gewone bril ook als je een crossbril met dubbel glas hebt? :idea:
ja
Nou, valt bij mij wel mee. Ik heb wel van die lichte kunstof glazen, die beslaan sowieso niet zo snel omdat je snel de omgevings temperatuur aannemen.

Mij echte bezwaar is dat gefriemel met bril, helm en crossbril iedere keer.
smurf.
STTEVE
Contacteer:

Ik heb ook een brilletje, en met dubbel glas in de crossbril dat een beetje bewerkt is met anti-mist spul is het wel te doen. Ik heb van die QuickStrapjes gevonden, zodat ik, als ik lang stil sta, ik de bril met 1 hand kan afzetten. Gewriemel blijft het toch wel, en mijn harde lenzen (zacht kan niet) rammelden er nogal eens uit, dus die gebruik ik niet meer.
Ik ken iemand die het schuim aan de bovenkant van zijn crossbril heeft verwijderd en daar weer goede ervaringen meet heeft.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Joop

TTT schreef:
Joop schreef:
ja
Nou, valt bij mij wel mee. Ik heb wel van die lichte kunstof glazen, die beslaan sowieso niet zo snel omdat je snel de omgevings temperatuur aannemen.

Kom met een off the road rit nat bezweet maar eens stil te staan in een bos of een helling op met een aantal andere OTR rijders voor je, dan zul je wel merken dat je bril wel beslaat :cry: . Het enigste wat dan nog werkt is je cossbril afzetten. Soms kan ik het redden door met 1 hand de bril een stukje van de helm af te houden en zo een stuk door te rijden, maar ideaal is dit niet.

Wat ik ook al jaren doe is het boren van een aantal kleine gaatjes onderaan in het glas van de crossbril en dit helpt ok wel iets, alleen hier kun je weer niet altijd meerijden.
Erik V

Wat ik al eens gezien heb is een helm waar opzij van de gezichtsopening velcrostrips geplakt zijn. De crossbrill is gekortwiekt, dus zit niet meer rond de helm, maar alleen met velcrostrips bevestigd op de strips van de helm. Als je moet stoppen kun je zo heel snel je crossbril aan 1 kant losmaken zodat die aan de andere kant gewoon langs je helm bungelt. Als je opnieuw vertrekt bevestig je de strip weer op de helm en rijden maar.
gast

ik heb ook dit probleem maar gebruik zo'n antidamp doekjes van Smith, ze gaan een hele tijd mee, weet wel niet hoe het werkt , het legt een soort film op je crossbril binnenkant alsook op je gewone bril.
Ik moet dit wel enkele keren herhalen op een rit van 3 - 4 uur.
TTT

Joop schreef:
TTT schreef:
Joop schreef: ja

Kom met een off the road rit nat bezweet maar eens stil te staan in een bos of een helling op met een aantal andere OTR rijders voor je, dan zul je wel merken dat je bril wel beslaat :cry: . Het enigste wat dan nog werkt is je cossbril afzetten. Soms kan ik het redden door met 1 hand de bril een stukje van de helm af te houden en zo een stuk door te rijden, maar ideaal is dit niet.

Wat ik ook al jaren doe is het boren van een aantal kleine gaatjes onderaan in het glas van de crossbril en dit helpt ok wel iets, alleen hier kun je weer niet altijd meerijden.
Dat gebeurt mij nooit .... :wink:
Zonder gekheid, tuurlijk beslaat mijn bril dan, maar na een stukje rijden is dat weer weg.
Ik gebruik wel een Pro-Grip met dubbel glas. Bij gewoon glas beslaat de hele zooi ook rijdend bij lagere snelheden.
smurf.
STTEVE
Contacteer:

Erik V schreef:Wat ik al eens gezien heb is een helm waar opzij van de gezichtsopening velcrostrips geplakt zijn. De crossbrill is gekortwiekt, dus zit niet meer rond de helm, maar alleen met velcrostrips bevestigd op de strips van de helm. Als je moet stoppen kun je zo heel snel je crossbril aan 1 kant losmaken zodat die aan de andere kant gewoon langs je helm bungelt. Als je opnieuw vertrekt bevestig je de strip weer op de helm en rijden maar.
Dat systeempje heet QUICKSTRAP
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sjokske

En zo'n glas wat direct in de crossbril geplaatst wordt met ingeslepen lenzen (staat ook als artikel met foto in de laatste Noppen Nieuws) :?: :?: :?:

Persoonlijk gebruik ik zachte lenzen met een duurdere crossbril (Smith Top Fuel met extra fleece op het schuimrubber, dicht stukken beter af tegen fijn stof als een El Cheapo)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
stimpie

Sjokske schreef:En zo'n glas wat direct in de crossbril geplaatst wordt met ingeslepen lenzen (staat ook als artikel met foto in de laatste Noppen Nieuws) :?: :?: :?:

Persoonlijk gebruik ik zachte lenzen met een duurdere crossbril (Smith Top Fuel met extra fleece op het schuimrubber, dicht stukken beter af tegen fijn stof als een El Cheapo)
dat systeem van in de laatste noppen nieuws heet "pro vue"

dat zijn speciale bril gelazen die je in je smith of scoot bril kan zetten
er staat nog een site bi jvoor meer advies :www.motocrossadvies.com

groetjes
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Sjokske

Systeem staat ook iedere keer als advertentie in Moto Verte, maar dan voor Oakley-brillen :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie