koppelingskabels

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Ad Ketelaars
Contacteer:

Omdat ik in het bezit ben van een omgebouwde KX crosser :D , heb ik helaas ook een (veel te) lange eerste versnelling :cry: . Zeer onhandig in de bergen en onhandig bij veel kruip-door/sluip door werk :x . Omdat je veel de koppelingshandel erbij moet pakken, is de kabel regelmatig aan vervanging toe. Ik ben dan verplicht om een binnen/buitenkabel aan te schaffen, terwijl de buitenkabel nog 100% goed is. De binnenkabels van de fietsenmaker zijn wat dunner en stugger dan de originele KAWA kabels. Weet iemand hoe ik aan een goede kwaliteit binnenkabel kan komen??!!? Ik zet zelf passende nippels op de uiteinden.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
speedphreax

Ad Ketelaars schreef:Omdat ik in het bezit ben van een omgebouwde KX crosser :D , heb ik helaas ook een (veel te) lange eerste versnelling :cry: . Zeer onhandig in de bergen en onhandig bij veel kruip-door/sluip door werk :x . Omdat je veel de koppelingshandel erbij moet pakken, is de kabel regelmatig aan vervanging toe. Ik ben dan verplicht om een binnen/buitenkabel aan te schaffen, terwijl de buitenkabel nog 100% goed is. De binnenkabels van de fietsenmaker zijn wat dunner en stugger dan de originele KAWA kabels. Weet iemand hoe ik aan een goede kwaliteit binnenkabel kan komen??!!? Ik zet zelf passende nippels op de uiteinden.
De betere fietsenmaker zal die dikkere binnenkabels ook los in een universele lengte kunnen leveren. Andere leverancier zoeken dus.
Noppy

Ad,

Is een Rekluse Autoclutch dan niet een perfecte oplossing voor jou?

Grx,

Noppy
:toost:
Dr_Bean
Contacteer:

Hoi,

Volgens mij vind je ze bij o.a. Louis (motozoom) e.d. wel.
kijk maar eens bij:

bowdenzuge

profi firma's voor wat grotere hoeveelheden (10meter ofzo):

Van der Veer (enschede): Geen site maar hier is het adres:
http://www.fbg.nl/58523

RSH Hillegom: idem:
http://www.fbg.nl/49877

en wat meer speciaal motorfiets:
Bekkenkamp B.V., Chr. J.
Postbus 660, 9400 AR, Assen, Nederland
tel: 0592 - 39 87 07, fax: 0592 - 39 87 08
Aktiviteiten: bowdenkabel-industrie en verzamelaar antieke motoren

ps.: Zoek op Bowdenkabel, BowdenZuge, bowdencable
zo heet dat spul.
Zot
Contacteer:

imitatie koppelingskabel van een MT kost 7 euro binnen en buiten. Anders imitatie achterrenmkabel van Honda vision of Kymco DJ stuk knippen en de juiste nippel erop solderen. Verkrijgbaar bij de betere bromfietsen handel. Geen schroeftonnetje gebruiken!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
adje

Noppy schreef:Ad,

Is een Rekluse Autoclutch dan niet een perfecte oplossing voor jou?

Grx,

Noppy
Daar wil Ad niet aan denk ik.
Hij heeft met mijn motor proefgereden maar heeft er nooit wat van gezegd of hij het fijn vond of niet.
En we rijden toch bijna elke zondagmorgen samen "onze" ronde want we wonen bij elkaar om de hoek.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gast

Gaat die koppeling zo zwaar dan?
Heb dat probleem ook gehad totdat ik de kabel verlegd heb om m zo licht mogelijk te bedienen.

Ik gebruikte kabels van de Praxis, ATB
peewee niet ingelogd

Goede begin maar alvast met kritiek over budgetten maar een featherlite, (merknaam) gaat 2 x zo lang mee en trekt veel lichter. Vaak is het zo dat de buitenkabel er nog goed uitziet maar de beschermlaag is dan wel in gevreten aan de binnenzijde.

Ja het is een kwestie van budgetten maar mijn ervaring is (uitzonderingen daargelaten) goedkoop is duurkoop.

groeten peewee
Dr_Bean
Contacteer:

peewee niet ingelogd schreef:Goede begin maar alvast met kritiek over budgetten maar een featherlite, (merknaam) gaat 2 x zo lang mee en trekt veel lichter. Vaak is het zo dat de buitenkabel er nog goed uitziet maar de beschermlaag is dan wel in gevreten aan de binnenzijde.
groeten peewee
geen kritiek: Ik ben het met je eens: Vaak ziet de buitenkabel er nog prima uit, maar is ie van binnen kapot of vuil.
De meeste buitenkabels hebben een teflon liner, die vroeg of laat wel in/doorslijt. Ik smeer ze altijd wel, maar met Teflon spray (gewoon vaak doen, met zo'n kabeloilertje.

featherlite ken ik niet: vertel eens? Echt lichter kan het niet veel gaan: Een goed gesmeerde, niet geknikte kabel die mooi rond ligt loopt soepel en stootvrij: de kracht is 95% de kracht van de koppelingsveren die je moet intrekken. Lichter wordt het dan alleen door de 'overbrenging' te veranderen (hevel goed haaks op de kabel, langere hevel= meer kracht maar minder slag)
gassen

Ik smeer "m ook :roll:

al jaren en geen probleem
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Ad Ketelaars
Contacteer:

Oplossingen van 1.95 euro tot ?? In ieder geval goede ideeen. Een Recluse Autoclutch is misschien voor mij een goede oplossing. Ik geloof dat clubleden van Adje 25 % korting krijgen. Werkt uitstekend. Soms ben je zo ondersteboven van een produkt dat je gewoon sprakeloos bent............. :wink:
adje

Dan moet ik je helaas teleurstellen Ad want een Rekluse voor een kawasaki KX 250 is nog niet leverbaar :cry:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske

Is zeker een smoesje om onder die 25% korting uit te komen :!:
Maar staat er op die KAABELKRAANT geen alternatief voor een koppelings...................KAABEL :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
mxrider#28

koop KTM dan hoef je nooit meer een koppelingskabel te vervangen :wink:
JBassie
Contacteer:

mxrider#28 schreef:koop KTM dan hoef je nooit meer een koppelingskabel te vervangen :wink:
maar wel soms ontluchten en dat gaat niet zo makkelijk als bij een rem :wink:
mxrider#28

JBassie schreef:
mxrider#28 schreef:koop KTM dan hoef je nooit meer een koppelingskabel te vervangen :wink:
maar wel soms ontluchten en dat gaat niet zo makkelijk als bij een rem :wink:
haha ja dat is zo, komt moeilijk weer op druk...
Ad Ketelaars
Contacteer:

Even gezocht en gevonden!!! :D 2mm dik en dezelfde soepele kwaliteit. Prijs :shock: 0,75 cent per strekkende meter.....................................
Verkrijgbaar bij een winkel in technische materialen (bouten,moeren,gereedschappen enz enz.
huskie

2mm dik, dat is dikker dan een atb rem kabel?
Waarom moet ie zo dik zijn?
Het is losse kabel, hoe zet je dat tonnentje voor de kopphendel erop zonder de kans dat hij tijdens een rit los springt. Gesoldeerd?
Is het "Pianosnaar"?
Onder wat voor een artikel naam ligt het bij de ijzerwaren handel?
Ben altijd in voor goedkope alternatieven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Ad Ketelaars
Contacteer:

Het is gevlochten staaldraad. Het tonnetje is met een schroefnippel, maar voor de zekerheid soldeer ik het nog wat vast. Blijft overigens goed zitten. Ik heb exact dezelfde kwaliteit genomen als de originele kabel. Dus ook 2 mm. Ik heb overigens naast mijn koppelingskabel nog een koppelingskabel lopen. Deze hoef ik bij een breuk maar even in te klikken en kan dan mijn weg weer vervolgen.
huskie

Alleen jammer dat net bij een val de hendel breekt en niet de kabel :twisted:
Neee zeg nou niet dat je die ook bij je hebt :D
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sjokske

huskie schreef:Alleen jammer dat net bij een val de hendel breekt en niet de kabel :twisted:
Wedden dat......... :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
sjikkentip

Sjokske schreef:
huskie schreef:Alleen jammer dat net bij een val de hendel breekt en niet de kabel :twisted:
Wedden dat......... :lol:
Dat heeft iedereen toch mee onderweg.Ik zou daarvoor mijn zondag niet laten verknallen.Stel dat je na een 10tal KM je versnellingshendel breekt...... :evil:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Estivie
Contacteer:

Ik heb het zelf één keer meegemaakt tijdens een nachtrit met Bart M. Gelukkig was hij beter voorzien op noodsituaties als ik, en hebben we het nog kunnen vasttapen met ductape (het bevestigingsoog was afgebroken). Vanaf toen heb ik altijd een reserve hendel & een reparatiesset bij (incl. ductape :D )
Montesa Cota 315R
huskie

Heet geen ducttape..... dat heet Mcgyvertape :D
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Ad Ketelaars
Contacteer:

Sjokske kent me..............
Ik zal maar niet vermelden wat ik nog meer bij me heb. Dat kan er niet op denk ik. Ik heb alles nog hetzelfde laten zitten, als toen ik als gids reed. Er was toen elke week wel iemand met pech :evil: . De ervaring leerde dat bijna niemand, ook maar iets bij zich had. Toch veel ritten weten te redden door wat bij me te hebben............
Plaats reactie