Is dat echt zo'n grote klus?
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=216791
Ik heb bovenstaand verhaal eens goed doorgenomen en het lijkt me heel wat.
Hoe vaak halen jullie dat spul uitelkaar?
Noppy
Swingarm schoonmaken en invetten, een berenklus??
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik deed het bij mijn LC4 elk jaar 1 keer. Kwa hoeveelheid werk valt het klusje best mee en een beetje handigerd zou het zeker in twee uur moeten kunnen doen. Het belangrijkste is alles heel goed schoonmaken en zorgen dat er geen zand in de lagers komt.
Verder spoot ik er na iedere wasbeurt via de nippel ook wat vet in.
Verder spoot ik er na iedere wasbeurt via de nippel ook wat vet in.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik haal het altijd 1x per jaar los (en als ik een andere motorkoop meteen). Heb mijna laatst losgehad, je bent er een uurtje of 2-3 mee bezig denk ik.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
2x per jaar , heb het klusje tussen kerst en nieuw weer geklaard.
Ik ben er ongeveer zo'n 2.5 uur mee bezig.
Ik ben er ongeveer zo'n 2.5 uur mee bezig.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
... Maar wel met andere lagers die zo nu en dan ook eens een beetje onderhoud nodig hebbenJan :) schreef:Er zijn ook motoren zonder link
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Precies! Zoeentje heb ik er nu ook De lagers van de brug en schokemper moet je inderdaad ook onderhouden maar die hebben het kwa vuil lang niet zo slecht als zo'n prolink waar elke rit bakken met zand tegenaan gegooid wordt.Jan :) schreef:Er zijn ook motoren zonder link
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
en zolang je sm rij heb je er zowizo vrij weinig last vanspeedphreax schreef:Precies! Zoeentje heb ik er nu ook De lagers van de brug en schokemper moet je inderdaad ook onderhouden maar die hebben het kwa vuil lang niet zo slecht als zo'n prolink waar elke rit bakken met zand tegenaan gegooid wordt.Jan :) schreef:Er zijn ook motoren zonder link
watje
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
En daar ga je de fout in!Rudy schreef: en zolang je sm rij heb je er zowizo vrij weinig last van
...
watje
Ik heb op het ogenblik niet eens SM wielen meer liggen en met de LC4 reed ik ook gewoon offroad ritten..
die wielen komen nog
Mag het ook eens per 2 jaar zijn?
Ik heb de lagers en bussen van het linksysteem vervangen door kogelkoppen, wat vet erin via de nippels en juh.
Lagers van de brug lopen nog steeds "gesmeerd".
Met die normale lagers was het om de paar maanden prijs en niet meer afspuiten met hoge druk, gewoon waterstraaltje en een borstel.
En dat er wat van de wereld aan de buitenkant blijft hangen heb ik geen moeite mee (valt niet echt op ).
Ik heb de lagers en bussen van het linksysteem vervangen door kogelkoppen, wat vet erin via de nippels en juh.
Lagers van de brug lopen nog steeds "gesmeerd".
Met die normale lagers was het om de paar maanden prijs en niet meer afspuiten met hoge druk, gewoon waterstraaltje en een borstel.
En dat er wat van de wereld aan de buitenkant blijft hangen heb ik geen moeite mee (valt niet echt op ).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
ik heb het laatst ook nog gedaan vlak voor ik mijn motor verkocht, het zag er allemaal nog goed uit en ik was er ook een uur of 3 mee bezig geweest. maar alle lagers en bussen zijn dan ook vervangen van de brug en het linksysteem.
geen honda cr80 meer
Kan je dat een beetje uitleggen? (weet niet wat kogelkoppen zijn... ), maar heb de hele zwik nu toch uit elkaar leggen dus als ik het op een betere manier in elkaar kan zetten... graag!gassen schreef:
Ik heb de lagers en bussen van het linksysteem vervangen door kogelkoppen, wat vet erin via de nippels en juh.
Lagers van de brug lopen nog steeds "gesmeerd".
Stijn V.
Montesa Cota 315R
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Kogelkoppen zijn lagers met een ronde binnenste schaal die je iets kunt verdraaien.
Heb ik nog niet gedaan. Ik heb ook nog niet een en dezelfde motor een jaar gehad.