ok.. ik ben ondertussen dus her en der gaan horen naar de mogelijkheden. Het blijkt niet zo heel vanzelfsprekend te zijn om een top-end goed op te meten. De meeste motorwinkels (maar niet allemaal en soms zelfs heel tegenstrijdig) gaan er ook van uit dat het "de zuiger wel zal zijn", ipv de kleppen...
Mijn vraag is nu eigelijk:
* laat ik de cylinder en zuiger opmeten, en als die versleten zijn worden daar wat aan gedaan en laat ik de cylinderkop voor wat ie is... of
* als de cylinder/piston verhoudingen binnen de specificaties zijn vervang ik enkel de segmenten en olieschraapveer en laat ik de cylinderkop voor wat ie is of
* laat ik de cylinderkop ook zowieso uit elkaar vijzen en opmeten, "just to be sure"
(scheelt hem aardig wat centjes aan werkuren, en zelf doen is geen optie wegens geen materiaal/onvoldoende kennis/veel risico)
Cylinderkoppakking kost 15,30 euro, dus da's eigelijk de enige kost die ik extra heb mocht de cylinderkop er achteraf alsnog terug afmoeten om te laten reviseren...(denk ik)
Suggesties en meningen zijn welkom
