Ik ben al een paar zaterdagen bezig om mijn Husaberg fc 550 uit 2002 weer superstrak te maken voor het nieuwe seisoen. Nu ik bezig ben loop ik tegen een aantal dingen aan. Ik heb mijn koelvloeistof afgetapt en de radiateur eraf gehaald om goed bij de cilinderkop te komen, ik denk, nu ik er toch goed bij kan, kijk ik meteen even of ik de klepspeling kan controleren(nog nooit gedaan), volgens mij had ik de zuiger in het bovenste dode punt, maar hoe weet je nou of je deze exact goed hebt staan?. Daar komt bij dat ik mijn voelermaat van 0.01mm niet tussen het klepstelboutje en de klep zelf krijg, je kan er trouwens enorm slecht bij. Ik heb de boel maar weer dicht geschroefd, en ben daarna ook weer de radiateur gaan monteren. Maar hoe krijg ik het koelsysteem weer goed ontlucht?
Verder moeten er volgens de handleiding de lagers van de tuimelaars vervangen worden, ik denk dat dit een klusje is voor een motorzaak, maar waar kun je een beetje normaal terecht? Ik ben al een keer bij Brouwer in Zwartebroek geweest, maar ik vind deze gasten niet echt sympathiek, en sinds ik daar de laatste keer kleppen heb laten stellen, lijkt het of er in de kop een tik zit.
Heeft iemand wat goede tips voor me?
kleppen stellen
Moderator: ghulst
Rob van der Pelt bellen om advies?? Hij lijkt me een echte Husaberg freak en via Mars of Arjen Hilbers kan je hem vast wel te pakken krijgen.
By the way, Arjen rijdt ook sinds kort Husaberg (maar ook een Teneré, vermoed ik), ik weet alleen niet of hij het zelfde model heeft als jij. Arjen is vrij technisch, dus die weet het misschien wel!
Nou suc6,
Noppy
By the way, Arjen rijdt ook sinds kort Husaberg (maar ook een Teneré, vermoed ik), ik weet alleen niet of hij het zelfde model heeft als jij. Arjen is vrij technisch, dus die weet het misschien wel!
Nou suc6,
Noppy
zuiger op tdc kan je met een staafje in je bougiegat controleren, hij moet wel in de compressieslag staan als je hem af gaat stellen....
Als het kan, eerst de afstand heel ruim zetten, dan kun je het maatje er wel in krijgen en weet je voortaan waar je moet priegelen. Maar het kan altijd een enorm rotklusje blijven.
Die tik klinkt alsof je heel snel moet gaan kijken in de kop, naar de nokkenassen enzovoort. ik zou er niet mee verder rijden voor je dat gedaan hebt.
KTMZ (niet ingelogd)
Die tik klinkt alsof je heel snel moet gaan kijken in de kop, naar de nokkenassen enzovoort. ik zou er niet mee verder rijden voor je dat gedaan hebt.
KTMZ (niet ingelogd)
Misschien een
Met een meetklokje kan het ook, op de stelbout, al denk in niet dat iedereen deze heeft liggen.
Met een meetklokje kan het ook, op de stelbout, al denk in niet dat iedereen deze heeft liggen.
stuur maar een pm dan kun je langs komen en zal ik het je laten zien wat het probleem is
OP DEZE MANIER NIET GAAN RIJDEN SCHADE IS BIJNA ONBETAALBAAR
symphatieke husaberg adressen in de omgeving;
http://www.fittersmotoren.nl/ doet er niet veel meer in maar heeft veel ervaring
http://www.robbemotoren.nl/is actief heeft er een aantal op voorraad en ook de motor van rob van pelt komt hiervandaan
OP DEZE MANIER NIET GAAN RIJDEN SCHADE IS BIJNA ONBETAALBAAR
symphatieke husaberg adressen in de omgeving;
http://www.fittersmotoren.nl/ doet er niet veel meer in maar heeft veel ervaring
http://www.robbemotoren.nl/is actief heeft er een aantal op voorraad en ook de motor van rob van pelt komt hiervandaan
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Oh ja, ouwe truck;
Stelschroef indraaien tot het je het einde voelt, en dan 1/8-ste slag weer naar buiten draaien.
Zo deden de monteurs van Smets het ook in zijn 'Berg jaren.
Stelschroef indraaien tot het je het einde voelt, en dan 1/8-ste slag weer naar buiten draaien.
Zo deden de monteurs van Smets het ook in zijn 'Berg jaren.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Ik heb de motor in 2003 bij Robbe gekocht, op dat moment is niet echt duidelijk gemaakt dat de motor meer onderhoud nodig heeft dan een andere crosser, maar verder heeft Ronald Robbe me altijd netjes geholpen. In het begin heeft Ronald ook het onderhoud gedaan, en altijd goed, maar binnenkort ga ik naar Nijkerk verhuizen, en dan is Robbe een beetje te ver weg. Vandaar dat ik bij Brouwer in Zwartebroek terecht kwam, maar deze gasten zien je volgens mij liever gaan dan komen, dus ik was van plan om het onderhoud(zoals kleppen stellen) zelf uit te gaan voeren. Maar zoals je in het eerste bericht kunt lezen, valt dit nog niet echt mee.
oh ja vergeten de redding van je husaberg
http://www.husaberg.org/
http://www.husaberg.org/
husamik schreef: sinds ik daar de laatste keer kleppen heb laten stellen, lijkt het of er in de kop een tik zit.
Heeft iemand wat goede tips voor me?
Het kan zo zijn dat voor dat jij je kleppen had laten stellen in het geheel geen klepspeling meer had, zoals nu ook bijna het geval is, er vanuitgaande dat je hem tegen de arbeidslag aan had staan toe je die voelermaat van 0.01 er niet tussen kreeg.
Na het stellen heb je weer de juiste klepspeling en hoor je ze weer ietsje tikken. Kan dus juist zo horen!!!
Breng die motor anders even naar WPM!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ook wpm draait hem een 1/8 terug.Ik wil graag een voelermaatje van 0,12 mm aanschaffen,maar waar. Meestal beginnen ze met 0,05 en lopen ze met 0,05 op.