Ik ben al een paar zaterdagen bezig om mijn Husaberg fc 550 uit 2002 weer superstrak te maken voor het nieuwe seisoen. Nu ik bezig ben loop ik tegen een aantal dingen aan. Ik heb mijn koelvloeistof afgetapt en de radiateur eraf gehaald om goed bij de cilinderkop te komen, ik denk, nu ik er toch goed bij kan, kijk ik meteen even of ik de klepspeling kan controleren(nog nooit gedaan), volgens mij had ik de zuiger in het bovenste dode punt, maar hoe weet je nou of je deze exact goed hebt staan?. Daar komt bij dat ik mijn voelermaat van 0.01mm niet tussen het klepstelboutje en de klep zelf krijg, je kan er trouwens enorm slecht bij. Ik heb de boel maar weer dicht geschroefd, en ben daarna ook weer de radiateur gaan monteren. Maar hoe krijg ik het koelsysteem weer goed ontlucht?
Verder moeten er volgens de handleiding de lagers van de tuimelaars vervangen worden, ik denk dat dit een klusje is voor een motorzaak, maar waar kun je een beetje normaal terecht? Ik ben al een keer bij Brouwer in Zwartebroek geweest, maar ik vind deze gasten niet echt sympathiek, en sinds ik daar de laatste keer kleppen heb laten stellen, lijkt het of er in de kop een tik zit.
Heeft iemand wat goede tips voor me?
![Vraagteken/Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)