Hoe repareer je je motor indien je in een diepe (stromende) doorwading, 20 km van je aanhanger, valt en de hele zijkant van je motor, incl blok openhaalt en je luchtfilter scheurt? Last but not least, je 450 CC Yamaha slikt 450 CC water naar binnen plus een litertje of wat in je uitlaat
Met dit leuke verjaardagskado schijn je de wereld aan te kunnen; lees het avontuurlijke bijbehorende verhaal: http://www.blueridgeracing.com/featureStory.htm
Noppy
Leuk kadootje voor als je jarig bent...
Moderator: ghulst
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Ook loc-tide maakt een dergelijk 2 componenten metaal.
Ooit reed ik samen met mijn maat van Arlit (Niger) naar Tamanrasset (Algerije).
Na een goeie 100km kreeg mijn maat zijn jas (die op zijn bagage geknoopt zat) tussen de ketting.
De ketting brak en sloeg een hoek uit het koppelings-huis van zijn XR-500.
Het asje van de koppeling lag bloot.
We hebben toen de hele boel ontvet met benzine, het asje iets ingevet (zodat ie draaibaar zou blijven) en er Tuff-Stuff (zoals dat goedje toen heette) omheen gekneed.
Na een uurtje was het droog genoeg om de reis te hervatten.
Het bleef de rest van de reis goed zitten.
Ook heb ik er eens een lekke olietank van een XT600-tenere mee gerepareerd.Nooit weer lek gegaan.
Later nog eens een (kunststof)benzinetank mee gerepareerd. Ging ook goed.
Kortom; goed spul om bij je te hebben als je wat verder van huis gaat.
Ooit reed ik samen met mijn maat van Arlit (Niger) naar Tamanrasset (Algerije).
Na een goeie 100km kreeg mijn maat zijn jas (die op zijn bagage geknoopt zat) tussen de ketting.
De ketting brak en sloeg een hoek uit het koppelings-huis van zijn XR-500.
Het asje van de koppeling lag bloot.
We hebben toen de hele boel ontvet met benzine, het asje iets ingevet (zodat ie draaibaar zou blijven) en er Tuff-Stuff (zoals dat goedje toen heette) omheen gekneed.
Na een uurtje was het droog genoeg om de reis te hervatten.
Het bleef de rest van de reis goed zitten.
Ook heb ik er eens een lekke olietank van een XT600-tenere mee gerepareerd.Nooit weer lek gegaan.
Later nog eens een (kunststof)benzinetank mee gerepareerd. Ging ook goed.
Kortom; goed spul om bij je te hebben als je wat verder van huis gaat.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
dat klinkt niet goed Huskie.Ik repareer er mijn radiatoren er altijd mee. Gaat prima
Vroeger repareerde ik m'n uitllaten met Gun Gum (vreoger is 25 jaar geleden). Ik denk dat dit allemaal hetzelfde soort spul is.
Afgelopen september nog een BMW kleppendeksel gerepareerd met vloeibaar aluminium. Inderdaad, moet je bij je hebben, zeker in rotsig terrein.
Afgelopen september nog een BMW kleppendeksel gerepareerd met vloeibaar aluminium. Inderdaad, moet je bij je hebben, zeker in rotsig terrein.
smurf.
Volgens mij was Gun-Gum (uit zo'n plat blikkie toch.......) geen twee componentenprut zoals de kneedbare metalen maar meer voor afdichtingen tussen platte vlakken zoals bij verbindingen tussen (uitlaat)pijp en bus in bv. (uitlaat)dempers.
Maar kneedbaar metaal op twee componentenbasis is en blijft ideaal spul voor noodreparaties zoals gaten in carters (toch Jac TTR )
Maar kneedbaar metaal op twee componentenbasis is en blijft ideaal spul voor noodreparaties zoals gaten in carters (toch Jac TTR )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!