Leuk kadootje voor als je jarig bent...

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy

Hoe repareer je je motor indien je in een diepe (stromende) doorwading, 20 km van je aanhanger, valt en de hele zijkant van je motor, incl blok openhaalt en je luchtfilter scheurt? Last but not least, je 450 CC Yamaha slikt 450 CC water naar binnen plus een litertje of wat in je uitlaat :lol: :P :lol: :P :lol:

Met dit leuke verjaardagskado schijn je de wereld aan te kunnen; lees het avontuurlijke bijbehorende verhaal: http://www.blueridgeracing.com/featureStory.htm

Noppy
:toost:
Freek
Site Admin
Contacteer:

Ook loc-tide maakt een dergelijk 2 componenten metaal.

Ooit reed ik samen met mijn maat van Arlit (Niger) naar Tamanrasset (Algerije).
Na een goeie 100km kreeg mijn maat zijn jas (die op zijn bagage geknoopt zat) tussen de ketting.
De ketting brak en sloeg een hoek uit het koppelings-huis van zijn XR-500.
Het asje van de koppeling lag bloot.
We hebben toen de hele boel ontvet met benzine, het asje iets ingevet (zodat ie draaibaar zou blijven) en er Tuff-Stuff (zoals dat goedje toen heette) omheen gekneed.
Na een uurtje was het droog genoeg om de reis te hervatten.

Het bleef de rest van de reis goed zitten.

Afbeelding

Ook heb ik er eens een lekke olietank van een XT600-tenere mee gerepareerd.Nooit weer lek gegaan.

Later nog eens een (kunststof)benzinetank mee gerepareerd. Ging ook goed.

Kortom; goed spul om bij je te hebben als je wat verder van huis gaat.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
huskie

JB weld, alleen het droogt wat traag, maar is wel goed. Ik repareer er mijn radiatoren er altijd mee. Gaat prima.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JBassie
Contacteer:

Ik repareer er mijn radiatoren er altijd mee. Gaat prima
dat klinkt niet goed Huskie. :lol:
Noppy

Bassie koopt geen motoren meer van Huskie :lol:
:toost:
TTT

Vroeger repareerde ik m'n uitllaten met Gun Gum (vreoger is 25 jaar geleden). Ik denk dat dit allemaal hetzelfde soort spul is.
Afgelopen september nog een BMW kleppendeksel gerepareerd met vloeibaar aluminium. Inderdaad, moet je bij je hebben, zeker in rotsig terrein.
smurf.
Sjokske

Volgens mij was Gun-Gum (uit zo'n plat blikkie toch.......) geen twee componentenprut zoals de kneedbare metalen maar meer voor afdichtingen tussen platte vlakken zoals bij verbindingen tussen (uitlaat)pijp en bus in bv. (uitlaat)dempers.
Maar kneedbaar metaal op twee componentenbasis is en blijft ideaal spul voor noodreparaties :idea: zoals gaten in carters (toch Jac TTR :?: )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT

Ja Sjoske, da's waar ook. Dat was 1 componenten spul, en harde uit door de hoge temperatuur van de uitlaat. Kon je ook als een soort tape kopen.
smurf.
Plaats reactie