Ik heb nu 1800km met de 525 gereden. Nu is het achterkettingwiel al behoorlijk assymtrisch aan het worden is. Een Renthal blad.
Is dit de normale levensduur?
levensduur kettingwielen
Moderator: ghulst
Bij een aluminium exemplaar zou ik zeggen --> normaal
Daarom gebruik ook enkel nog maar van die Stealth-tandwielen.
Jo VdB
Daarom gebruik ook enkel nog maar van die Stealth-tandwielen.
Jo VdB
Dat vindt ik een mooie levensduur voor offroad rijden.TTT schreef:Ik heb nu 1800km met de 525 gereden. Nu is het achterkettingwiel al behoorlijk assymtrisch aan het worden is. Een Renthal blad. Is dit de normale levensduur?
Het gebruik van volledig geharde stalen tandwielen + een degelijke ketting geeft de langste levensduur!
Een RK-ketting is onverslijtbaar in tegenstelling tot regina en renthal, (in dit geval spreek ik over o-ring kettingen!)
Moet je echt eens proberen!!!
Een RK-ketting is onverslijtbaar in tegenstelling tot regina en renthal, (in dit geval spreek ik over o-ring kettingen!)
Moet je echt eens proberen!!!
Een RK-ketting is onverslijtbaar in tegenstelling tot regina en renthal, (in dit geval spreek ik over o-ring kettingen!)
Nooit van gehoord
RK = Rooms Katholiek ??
Moet je dan ook de rozenkrans er bij doen?
Veel vermogen vreet veel tandjes. Heb ongeveer dezelfde levensduur met m'n 530.TTT schreef:Ik heb nu 1800km met de 525 gereden. Nu is het achterkettingwiel al behoorlijk assymtrisch aan het worden is. Een Renthal blad.
Is dit de normale levensduur?
En Renthal is niet vanzelfsprekend zaligmakend. Binnenkort ga ik Talon eens uitproberen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
toen ik laatst een nieuw tandwielen setje ging aanschaffen wou ik ook zo'n stalen / aluminium tandwiel. De dealer heeft het mij afgeraden, omdat hij er absoluut niet over te spreken was. Vond het niks beter dan een gewoon tandwiel.
De tandwielen van de fabrieks KTM's. Een aluminium tandwiel met een stalen buitenkrans. Licht van gewicht en duurzaam in gebruik. Slechts beperkt leverbaar. € 59,00
De tandwielen van de fabrieks KTM's. Een aluminium tandwiel met een stalen buitenkrans. Licht van gewicht en duurzaam in gebruik. Slechts beperkt leverbaar. € 59,00
Dat is nogal logischJBassie schreef:De dealer heeft het mij afgeraden, omdat hij er absoluut niet over te spreken was. Vond het niks beter dan een gewoon tandwiel.
Hoe meer hij van die Stealths verkoopt (kosten trouwens meestal maar iets rond de 49€ voor de KTM), hoe minder alu tandwielen hij zal kunnen verkopen --> zijn massamarge zal zakken
Hij denkt dus aan zijn portemonnee...
Jo VdB