levensduur kettingwielen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
TTT

Ik heb nu 1800km met de 525 gereden. Nu is het achterkettingwiel al behoorlijk assymtrisch aan het worden is. Een Renthal blad.
Is dit de normale levensduur?
smurf.
Jo VdB

Bij een aluminium exemplaar zou ik zeggen --> normaal

Daarom gebruik ook enkel nog maar van die Stealth-tandwielen.

Jo VdB
Joop

TTT schreef:Ik heb nu 1800km met de 525 gereden. Nu is het achterkettingwiel al behoorlijk assymtrisch aan het worden is. Een Renthal blad. Is dit de normale levensduur?
Dat vindt ik een mooie levensduur voor offroad rijden.
erwindob

Mijn originele stalen Huskie achterblad is ook al niet meer zo mooi na nog geen 800 km.
Voor al vervangen. (1 tandje meer)
husky#4

Het gebruik van volledig geharde stalen tandwielen + een degelijke ketting geeft de langste levensduur!

Een RK-ketting is onverslijtbaar in tegenstelling tot regina en renthal, (in dit geval spreek ik over o-ring kettingen!) :idea:

Moet je echt eens proberen!!! :P
Ronnie

Een RK-ketting is onverslijtbaar in tegenstelling tot regina en renthal, (in dit geval spreek ik over o-ring kettingen!)

Nooit van gehoord
RK = Rooms Katholiek ?? :oops:

Moet je dan ook de rozenkrans er bij doen? :roll:
Sjokske

TTT schreef:Ik heb nu 1800km met de 525 gereden. Nu is het achterkettingwiel al behoorlijk assymtrisch aan het worden is. Een Renthal blad.
Is dit de normale levensduur?
Veel vermogen vreet veel tandjes. Heb ongeveer dezelfde levensduur met m'n 530.
En Renthal is niet vanzelfsprekend zaligmakend. Binnenkort ga ik Talon eens uitproberen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
JBassie
Contacteer:

toen ik laatst een nieuw tandwielen setje ging aanschaffen wou ik ook zo'n stalen / aluminium tandwiel. De dealer heeft het mij afgeraden, omdat hij er absoluut niet over te spreken was. Vond het niks beter dan een gewoon tandwiel. :?

Afbeelding

De tandwielen van de fabrieks KTM's. Een aluminium tandwiel met een stalen buitenkrans. Licht van gewicht en duurzaam in gebruik. Slechts beperkt leverbaar. € 59,00
Jo VdB

JBassie schreef:De dealer heeft het mij afgeraden, omdat hij er absoluut niet over te spreken was. Vond het niks beter dan een gewoon tandwiel. :?
Dat is nogal logisch :!:
Hoe meer hij van die Stealths verkoopt (kosten trouwens meestal maar iets rond de 49€ voor de KTM), hoe minder alu tandwielen hij zal kunnen verkopen --> zijn massamarge zal zakken :wink:

Hij denkt dus aan zijn portemonnee...

Jo VdB
TTT

Bedankt voor de reacties. Dus een Stealth blad en nieuw voortandwiel kopen en voor de zekerheid meteen een RK ketting meenemen. Gaan we doen.
smurf.
Freek
Site Admin
Contacteer:

Laatst in een Duitse test gelezen, dat de DID-Xring de beste prijs/prestatieverhouding had.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Plaats reactie