De beste DR 800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Fani

Help alstublieft!!
Ik overweeg een DR800 te kopen, echter zou ik graag willen weten welke model technisch het best is, b.v. welke bouwjaar ezv.
Groet Fanis
BasGort
Contacteer:

Kijk even in de DR-BIG hoek op dit forum.

Groeten,
Bas
Internationale DR Big Meeting
19 - 20 - 21 MEI 2006
Zie www.DRBigClubHolland.nl
Bart M

Volgens mij zijn er technisch gezien niet veel verschillen tussen de verschillende modellen, het zijn vooral esthetische dingen die het verschil maken (kuipwerk, plastic, tellers,tank,...).
Je moet met die zware eencilinders wel opletten voor slijtage aan het big-end, maar dat merk je meestal goed (mechanisch geluid aan het blok en
hard trillen).
Roesten doen die bigs allemaal, zowel aan frame als aan de uitlaten. Het luchtfilter is wel beter bereikbaar bij de modellen vanaf '92. Remleidingen zijn slecht, maar eenmaal vervangen door stalen exemplaren doen de remmen het prima. Betrouwbare moto voor weinig geld. En je kan er ook vrij goed mee uit de voeten op de veldwegen.
Keep on smiling!
BIG88

wat wel belangrijk is.
de torq begrenzer op de startmotor van latere modellen
niet meer die irritante tik bij het uitzetten die ook nog eens je tandwielen beschadigd
have BIG fun

D.F.M.T.
Hans

Mijn ,,DR,,is van 93 en er zit geen spatje roest op ,kwestie van bijhouden.Gemiddeld verbruik is 1 op 18. En al staat hij 6 weken stil, 1 keer op de starter en hij loopt . Ik vind het een fijne betrouwbare motor.
Plaats reactie