Help alstublieft!!
Ik overweeg een DR800 te kopen, echter zou ik graag willen weten welke model technisch het best is, b.v. welke bouwjaar ezv.
Groet Fanis
De beste DR 800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Kijk even in de DR-BIG hoek op dit forum.
Groeten,
Bas
Groeten,
Bas
Volgens mij zijn er technisch gezien niet veel verschillen tussen de verschillende modellen, het zijn vooral esthetische dingen die het verschil maken (kuipwerk, plastic, tellers,tank,...).
Je moet met die zware eencilinders wel opletten voor slijtage aan het big-end, maar dat merk je meestal goed (mechanisch geluid aan het blok en
hard trillen).
Roesten doen die bigs allemaal, zowel aan frame als aan de uitlaten. Het luchtfilter is wel beter bereikbaar bij de modellen vanaf '92. Remleidingen zijn slecht, maar eenmaal vervangen door stalen exemplaren doen de remmen het prima. Betrouwbare moto voor weinig geld. En je kan er ook vrij goed mee uit de voeten op de veldwegen.
Je moet met die zware eencilinders wel opletten voor slijtage aan het big-end, maar dat merk je meestal goed (mechanisch geluid aan het blok en
hard trillen).
Roesten doen die bigs allemaal, zowel aan frame als aan de uitlaten. Het luchtfilter is wel beter bereikbaar bij de modellen vanaf '92. Remleidingen zijn slecht, maar eenmaal vervangen door stalen exemplaren doen de remmen het prima. Betrouwbare moto voor weinig geld. En je kan er ook vrij goed mee uit de voeten op de veldwegen.
Keep on smiling!