Wanneer je een occassion zoekt als een Suzuki DR400 dan heb je verschillende uitvoeringen. Zo zie ik dat er een DR400S, een DR400E en een DR400Z bestaan. wat is het verschil tussen deze machines? Welke kun je het best gebruiken voor het (echte) off-road werk?
DR400S
DR400E
DR400Z
Verschil tussen Suziki DR400E / DR400S en DR400Z?!
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
- De S staat voor street (met dual sport kitje)
- De E is meer enduro oriented (you want this)
- De Z blijft voor mij voorlopig een mysterie
- De S staat voor street (met dual sport kitje)
- De E is meer enduro oriented (you want this)
- De Z blijft voor mij voorlopig een mysterie
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Wat houdt dat "Dual-Sport"kitje precies in? En is de DR400S ook om te bouwen naar een DR400E? Dit omdat de DR400S velen malen meer wordt aangeboden dan de DR400E.DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
- De S staat voor street (met dual sport kitje)
- De E is meer enduro oriented (you want this)
- De Z blijft voor mij voorlopig een mysterie
Voor straat werk is de S een goede keuze, is ook de goedkoopste. Voor enduro / offroad werk zou ik de E kiezen, dit is namelijk een echte enduro met electrische starter. Het grote verschil tussen de S en de E is het vermogen. De E heeft een grotere carburateur, andere nokkenas en een kunststof tank terwijl de S een stalen tank heeft. De Z is volgend mij hetzelfde als de E, alleen heeft de Z een kickstarter en geen elektrische starter. Overveld in Halle (Gld) is gespecialeerd in de enduro offroad Suzuki's dus de E en de Z.xr250_1988 schreef:DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
- De S staat voor street (met dual sport kitje)
- De E is meer enduro oriented (you want this)
- De Z blijft voor mij voorlopig een mysterie
Hoi "Dirtfreak", Ik zie dat je uit Sinaai (Belgie) komt. Nu is het zo dat ik morgen voor een paar dagen naar Koewacht (NL) ga (waarschijnlijk wel bekend terrein voor jouw). Nu is mijn vraag waar ik in de buurt lekker kan off-roaden (en dan niet op de crossbanen in Axel en Westdorpe)?DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
- De S staat voor street (met dual sport kitje)
- De E is meer enduro oriented (you want this)
- De Z blijft voor mij voorlopig een mysterie
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Oeps, even vergeten in te loggen.Anonymous schreef:Hoi "Dirtfreak", Ik zie dat je uit Sinaai (Belgie) komt. Nu is het zo dat ik morgen voor een paar dagen naar Koewacht (NL) ga (waarschijnlijk wel bekend terrein voor jouw). Nu is mijn vraag waar ik in de buurt lekker kan off-roaden (en dan niet op de crossbanen in Axel en Westdorpe)?DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
- De S staat voor street (met dual sport kitje)
- De E is meer enduro oriented (you want this)
- De Z blijft voor mij voorlopig een mysterie
Laat ik Noppy eens voor zijn
Kijk eens bij Merken/types ervaringen!
De S en E staan er beiden bij.
De Z is inderdaad zonder el. start. Een E starter is best prettig maar het scheelt wel 6 kg (113 om 119) en deels draaiend (starterkrans)
Rwin
Kijk eens bij Merken/types ervaringen!
De S en E staan er beiden bij.
De Z is inderdaad zonder el. start. Een E starter is best prettig maar het scheelt wel 6 kg (113 om 119) en deels draaiend (starterkrans)
Rwin
DRZ400 is de normale benaming in Belgie waaronder de volgende varianten:
DRZ400S = Streetlegal uitvoering
DRZ400E = Elektrisch gestarte versie
DRZ400 = Versie met kickstarter
DRZ400S = Streetlegal uitvoering
DRZ400E = Elektrisch gestarte versie
DRZ400 = Versie met kickstarter
Misschien dit ter aanvulling:
citaat uit correspondentie met Nimag(Suzuki importeur NL)
"Ondanks dat de DR-Z400E niet wordt gevoerd in Nederland zijn het de volgende verschillen:
De DR-Z400E heeft andere kleppen, kleptiming, nokkenassen en uitlaatbocht. Daarnaast wordt hij gevoerd in 'Enduro trim'. (noppen banden, spatbord handkappen e.d.)
De DR-Z400S is overigens vrij eenvoudig te tunen en om te bouwen. Laurense motoren in Boekel is bijvoorbeeld een adres waar u meer informatie kunt krijgen over het 'ombouwen naar Enduro' en Hoegee Motortechniek in Giessen is de absolute specialist op het gebied van tunen van motoren (16 jaar tuner van de Suzuki MotoGp coureur Kenny Roberts geweest) "
En uit opvolgende correspondentie met nimag:
"Ja, deze komt uit het 'grijze' kanaal. Op zich voor u niet zo heel erg. Let wel op dat u (ondanks dat het een 2004 model is) geen fabrieksgarantie hebt. Op een DR-Z400S heeft u dit wel. (waarschijnlijk vindt u deze zo rond de prijs van € 5.590,-)
Dealers merken het wel op een gegeven moment. Er komen van allerlei kanten motoren het land binnen, die niet meer te exporteren zijn (BPM en BTW is al betaald, in andere landen zijn onze motoren 'duur')
Hierdoor raakt ons land simpelweg overvol met motoren (véél meer aanbod dan vraag) en kan een dealer zijn voorraad op een gegeven moment niet meer kwijt. Hierdoor (rente, voorraad financiering) vallen steeds meer dealers 'financieel om'. Maar aan de andere kant, door schade en schande raakt men wijs....We merken dat de import al iets afneemt omdat men langzaam maar zeker 'wakker aan het worden' is.
Veel succes met de DR-Z, en onderdelen e.d. zijn gewoon te verkrijgen! "
Conclusie: 2004 "E' zijn grijze import.Dus gezeur met garantie,en eventueel andere specificaties.(De gewone "S" heeft twee jaar garantie.)
En uit een andere bron heb ik vernomen,dat wanneer je een "grijze" (bijv.uit de VS) weer wilt verkopen,opeens erg weinig mensen intresse hebben.
Kortom,de prijs moet in overeenstemming zijn met het aangebodene.
De Zoekende word wijzer
De Tevredene blijft tevreden
Groet,
Rob
citaat uit correspondentie met Nimag(Suzuki importeur NL)
"Ondanks dat de DR-Z400E niet wordt gevoerd in Nederland zijn het de volgende verschillen:
De DR-Z400E heeft andere kleppen, kleptiming, nokkenassen en uitlaatbocht. Daarnaast wordt hij gevoerd in 'Enduro trim'. (noppen banden, spatbord handkappen e.d.)
De DR-Z400S is overigens vrij eenvoudig te tunen en om te bouwen. Laurense motoren in Boekel is bijvoorbeeld een adres waar u meer informatie kunt krijgen over het 'ombouwen naar Enduro' en Hoegee Motortechniek in Giessen is de absolute specialist op het gebied van tunen van motoren (16 jaar tuner van de Suzuki MotoGp coureur Kenny Roberts geweest) "
En uit opvolgende correspondentie met nimag:
"Ja, deze komt uit het 'grijze' kanaal. Op zich voor u niet zo heel erg. Let wel op dat u (ondanks dat het een 2004 model is) geen fabrieksgarantie hebt. Op een DR-Z400S heeft u dit wel. (waarschijnlijk vindt u deze zo rond de prijs van € 5.590,-)
Dealers merken het wel op een gegeven moment. Er komen van allerlei kanten motoren het land binnen, die niet meer te exporteren zijn (BPM en BTW is al betaald, in andere landen zijn onze motoren 'duur')
Hierdoor raakt ons land simpelweg overvol met motoren (véél meer aanbod dan vraag) en kan een dealer zijn voorraad op een gegeven moment niet meer kwijt. Hierdoor (rente, voorraad financiering) vallen steeds meer dealers 'financieel om'. Maar aan de andere kant, door schade en schande raakt men wijs....We merken dat de import al iets afneemt omdat men langzaam maar zeker 'wakker aan het worden' is.
Veel succes met de DR-Z, en onderdelen e.d. zijn gewoon te verkrijgen! "
Conclusie: 2004 "E' zijn grijze import.Dus gezeur met garantie,en eventueel andere specificaties.(De gewone "S" heeft twee jaar garantie.)
En uit een andere bron heb ik vernomen,dat wanneer je een "grijze" (bijv.uit de VS) weer wilt verkopen,opeens erg weinig mensen intresse hebben.
Kortom,de prijs moet in overeenstemming zijn met het aangebodene.
De Zoekende word wijzer
De Tevredene blijft tevreden
Groet,
Rob
Mannen,
Mijn complimenten; jullie hebben het juist weergegeven.
Uit overleg met Overveld bleek dat de Kickstartversie (de Z) niet meer gefabriceerd wordt.
Voor een occaission moet je even opletten dat de S-modellen van 2000-2002 nog niet dezelfde meervoudig verstelbare 'cartridge suspension' hebben in vergelijking tot het 2003-2004-model. Absolute meerwaarde dus van de recentere modellen!
E en Z vetter?
Waar zie je dat dan precies? Aan de handkappen? Ik kan aan de buitenkant niet zien wat er vetter is, afgezien van het feit dat er alleen maar zaken ontbreken of minimaler zijn uitgevoerd op de E en dat de carburateur werkelijk vetter is. Lichter is natuurlijk ook beter in het terrein!
Groot voordeel van de E-serie is dat hij op diverse plekken royaal voorzien is van smeernippels. Indien je er ieder weekend off-road mee gaat, dan is dat ontegenzeggelijk een voordeel.
Het prijsverschil tussen de E- en de S-versie is aanzienlijk en een echte sleutelaar gebruikt maar de helft van dit gat om zijn S- naar een E- op te waarderen, plus het additionele voordeel dat je nog een subframe hebt.
Nadeel van de S- is dat je altijd nog zo'n 4 kilo zwaarder blijft in vergelijking tot de E-versie, verder slopen kan niet.
De koeling van de S- is anders dan die van de E-; bij de laatste loopt de koelvloeistof parallel door de twee radiatoren heen. Bij de S- is dit seriëel, waarbij er een additionele koelvin geplaatst is op één radiator. In de woestijn zou ik de voorkeur geven aan het koelsysteem van de S- omdat die een vinnetje heeft. Maar wellicht is de thermoschakelaar en radiator van de S los te bestellen en kan je dit misschien ook wel op je E- monteren?
Voor de handel is het wellicht niet handig dat ze een dergelijke machine niet kunnen herexporteren. Als consument zou ik daar echter niet mee zitten!
Let ook op dat er een batch E-versies in Nederland in het grijze circuit circuleert die voor de Californische markt bedoeld waren en zeer 'restricted' zijn (Mikuni 36mm CV carburateur ipv Keihin 40mm vlakschuif). Deze worden aangeboden zonder kenteken, dus je moet zelf nog ff langs de RDW, hoop heisa.
Tweedehands zou ik adviseren absoluut voor de E- te gaan, of hij nu uit Duitsland komt of elders waar je je slag kunt slaan; de garantie is toch al voorbij. Ga je nieuw kopen, dan weet ik eigenlijk niet goed welk model ik je zou moeten adviseren, gegeven de bovenstaande adviezen die je al gehad hebt
Stuur me eens een privéberichtje, dan bellen we eens!
Groeten en heel veel voorpret gewenst,
Noppy
Mijn complimenten; jullie hebben het juist weergegeven.
Uit overleg met Overveld bleek dat de Kickstartversie (de Z) niet meer gefabriceerd wordt.
Voor een occaission moet je even opletten dat de S-modellen van 2000-2002 nog niet dezelfde meervoudig verstelbare 'cartridge suspension' hebben in vergelijking tot het 2003-2004-model. Absolute meerwaarde dus van de recentere modellen!
E en Z vetter?
Waar zie je dat dan precies? Aan de handkappen? Ik kan aan de buitenkant niet zien wat er vetter is, afgezien van het feit dat er alleen maar zaken ontbreken of minimaler zijn uitgevoerd op de E en dat de carburateur werkelijk vetter is. Lichter is natuurlijk ook beter in het terrein!
Groot voordeel van de E-serie is dat hij op diverse plekken royaal voorzien is van smeernippels. Indien je er ieder weekend off-road mee gaat, dan is dat ontegenzeggelijk een voordeel.
Het prijsverschil tussen de E- en de S-versie is aanzienlijk en een echte sleutelaar gebruikt maar de helft van dit gat om zijn S- naar een E- op te waarderen, plus het additionele voordeel dat je nog een subframe hebt.
Nadeel van de S- is dat je altijd nog zo'n 4 kilo zwaarder blijft in vergelijking tot de E-versie, verder slopen kan niet.
De koeling van de S- is anders dan die van de E-; bij de laatste loopt de koelvloeistof parallel door de twee radiatoren heen. Bij de S- is dit seriëel, waarbij er een additionele koelvin geplaatst is op één radiator. In de woestijn zou ik de voorkeur geven aan het koelsysteem van de S- omdat die een vinnetje heeft. Maar wellicht is de thermoschakelaar en radiator van de S los te bestellen en kan je dit misschien ook wel op je E- monteren?
Voor de handel is het wellicht niet handig dat ze een dergelijke machine niet kunnen herexporteren. Als consument zou ik daar echter niet mee zitten!
Let ook op dat er een batch E-versies in Nederland in het grijze circuit circuleert die voor de Californische markt bedoeld waren en zeer 'restricted' zijn (Mikuni 36mm CV carburateur ipv Keihin 40mm vlakschuif). Deze worden aangeboden zonder kenteken, dus je moet zelf nog ff langs de RDW, hoop heisa.
Tweedehands zou ik adviseren absoluut voor de E- te gaan, of hij nu uit Duitsland komt of elders waar je je slag kunt slaan; de garantie is toch al voorbij. Ga je nieuw kopen, dan weet ik eigenlijk niet goed welk model ik je zou moeten adviseren, gegeven de bovenstaande adviezen die je al gehad hebt
Stuur me eens een privéberichtje, dan bellen we eens!
Groeten en heel veel voorpret gewenst,
Noppy
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Hi xr250_1988,
Ik denk dat je dan best afzakt naar Moerbeke Waas en naar onder, vermijdt Stekene want daar zit het vergeven van de anti-motard borden.
Rond Moerbeke is er nog voldoende te doen.
Check even hier ik heb een toerke gezet dat ik vantijd rij, best leuk en niet te lang, en als je oplet ook niet echt iets illegaal:
http://www.motor-europe.com/discussions ... hichpage=2
Groetjes,
Q
Ik denk dat je dan best afzakt naar Moerbeke Waas en naar onder, vermijdt Stekene want daar zit het vergeven van de anti-motard borden.
Rond Moerbeke is er nog voldoende te doen.
Check even hier ik heb een toerke gezet dat ik vantijd rij, best leuk en niet te lang, en als je oplet ook niet echt iets illegaal:
http://www.motor-europe.com/discussions ... hichpage=2
Groetjes,
Q
Gisteren gesproken met de mannen van NIMAG: de Z wordt wel nog altijd gefabriceerd in Japan, maar niet (net als de E) in Nederland gehomologeerd en geïmporteerd.
Rob, betreffende je vraag, die zal je misschien ietsje moeten nuanceren. Off-road gebruik, bedoel je daarmee een beetje spelen in het terrein en op zondag een roadbookritje?
Of bedoel je daarmee, afranselen op een endurotrack, of hij nu warm of koud is? Laten gillen tegen de toerentalbegrenzer in een maisveld? Laten stuiteren op een mislukte hill-climb?
(S) staat niet voor Street, maar voor Streetlegal, wat wil zeggen dat het minimale er op zit om hem door een homologatie heen te krijgen.
Eergisteren uit eerste hand vernomen van de kampioen Enduro Nationalen van vorig seizoen: hij heeft zijn E-serie een rondje uitgeleend aan de kampioen 2004. Feedback: grappig, deze Suzuki doet echt éxact wat je wilt. Voor de duidelijkheid, deze persoon zweert bij KTM, maar zou net zo lief de E-serie pakken. Dat betekent niet dat die kampioen nu plots Suzuki gaat rijden, maar geeft wel aan dat die E-serie geen misselijke fiets is, maar echter wél als soft-enduro gezien wordt!
Ik heb liever een soft-enduro, waar ik 50.000 km op kan zetten dan een fiets waarbij ik iedere 500 uur het blok mag splitsen Indien sleutelen je hobby is, dan heb je direct een geldig excuus om een KTM te nemen, LOL!
Kerstgroeten,
Noppy
Rob, betreffende je vraag, die zal je misschien ietsje moeten nuanceren. Off-road gebruik, bedoel je daarmee een beetje spelen in het terrein en op zondag een roadbookritje?
Of bedoel je daarmee, afranselen op een endurotrack, of hij nu warm of koud is? Laten gillen tegen de toerentalbegrenzer in een maisveld? Laten stuiteren op een mislukte hill-climb?
(S) staat niet voor Street, maar voor Streetlegal, wat wil zeggen dat het minimale er op zit om hem door een homologatie heen te krijgen.
Eergisteren uit eerste hand vernomen van de kampioen Enduro Nationalen van vorig seizoen: hij heeft zijn E-serie een rondje uitgeleend aan de kampioen 2004. Feedback: grappig, deze Suzuki doet echt éxact wat je wilt. Voor de duidelijkheid, deze persoon zweert bij KTM, maar zou net zo lief de E-serie pakken. Dat betekent niet dat die kampioen nu plots Suzuki gaat rijden, maar geeft wel aan dat die E-serie geen misselijke fiets is, maar echter wél als soft-enduro gezien wordt!
Ik heb liever een soft-enduro, waar ik 50.000 km op kan zetten dan een fiets waarbij ik iedere 500 uur het blok mag splitsen Indien sleutelen je hobby is, dan heb je direct een geldig excuus om een KTM te nemen, LOL!
Kerstgroeten,
Noppy
Hoi Noppy,
Omdat ik nog zo goed als moet beginnen met het "off-road"gebeuren(op 2 wielen althans)weet ik nog niet wat me dit gaat brengen.
Het lijkt me een goede zaak om maar rustig met "soft"off-road te
beginnen.
Al lerende zal het waarschijnlijk wel wat steviger worden.
Al suiterend van een berg aflazeren lijkt mij niet zo'n goed idee;ik hou graag de spullen heel.
Misschien wat minder "hardcore",maar ook heel wat minder pijnlijk(zowel lichamelijk als financieel).
(Ik heb afgelopen augustus mijn onderbeen gebroken,na overmoedigheid op een 1150GS.....niet voor herhaling vatbaar.)
Fijne dagen,
groet,
Rob
Omdat ik nog zo goed als moet beginnen met het "off-road"gebeuren(op 2 wielen althans)weet ik nog niet wat me dit gaat brengen.
Het lijkt me een goede zaak om maar rustig met "soft"off-road te
beginnen.
Al lerende zal het waarschijnlijk wel wat steviger worden.
Al suiterend van een berg aflazeren lijkt mij niet zo'n goed idee;ik hou graag de spullen heel.
Misschien wat minder "hardcore",maar ook heel wat minder pijnlijk(zowel lichamelijk als financieel).
(Ik heb afgelopen augustus mijn onderbeen gebroken,na overmoedigheid op een 1150GS.....niet voor herhaling vatbaar.)
Fijne dagen,
groet,
Rob
Helaas moet je om een DR400 wedstrijdklaar te krijgen nog meer sleutelen om hem net zo competitief te krijgen als een ECHTE enduro. Die kampioens DR rijdt met ; andere nokkenas, einddemper, behoorlijk aangepaste vering en nog voor 2 weken sleutelen andere aanpassing waarvan enkele "Homemade". Resultaat, nog te weinig vermogen, mindere vering en te veel kilo's. Zet daar echter een voormalig kampioen (ex inter) endurorijder op bij de nationalen en zie. Ik neem niet weg dat in stock-trim zo'n fiets voor de off-roader een bullitproof gebeuren is.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Hey noppy, blijkbaar ben je toch nog het 1 en ander "vergeten" te vermelden bij al die uitleg over die SUZUKI DR, "of mis ik hier iets ?".Redski schreef:Helaas moet je om een DR400 wedstrijdklaar te krijgen nog meer sleutelen om hem net zo competitief te krijgen als een ECHTE enduro. Die kampioens DR rijdt met ; andere nokkenas, einddemper, behoorlijk aangepaste vering en nog voor 2 weken sleutelen andere aanpassing waarvan enkele "Homemade". Resultaat, nog te weinig vermogen, mindere vering en te veel kilo's. Zet daar echter een voormalig kampioen (ex inter) endurorijder op bij de nationalen en zie. Ik neem niet weg dat in stock-trim zo'n fiets voor de off-roader een bullitproof gebeuren is.
Ik heb achter elkaar op een Z, E en een aangepaste S gereden.
De E was nog niet voorzien van de juiste uitlaat en voelde dan ook wat tammer. De Z voelde superlicht (en zou ook wel eens de lichtst verkrijgbare 400 kunnen zijn, als je toch geen E starter hoeft)
De E was duidelijk iets tammer, door de uitlaat en wellicht ook een beetje door het draaiende gewicht van de starterkrans (ik weer niet of ik dat merk) Of misschien alleen door het geluid van de uitlaat tussen de oren.
De S voelt gewoon als een hele andere motorfiets, die voornamelijk (veel) zwaarder aanvoelt. Er zat al een kunstof tank op en al het overbodige was eraf. Geen idee waar al die gevoelsmatige kilo's dan moeten zitten. Bij het opstappen was het al duidelijk.
Een goeie reden om toch een S te kopen is het enorme prijsverschil.
Ik heb uiteindelijk een Husky gekocht. Als het een Suzuki had geworden had ik nog eens 3x nagedacht of ik dan een E starter wil, als die zonder nog te krijgen is dan. Ik vond de S geen alternatief, voor KNMV offroadritjes gebruik maar wel voor allroadritjes, Ad Ketelaar achtige ritjes etc.
Rwin
De E was nog niet voorzien van de juiste uitlaat en voelde dan ook wat tammer. De Z voelde superlicht (en zou ook wel eens de lichtst verkrijgbare 400 kunnen zijn, als je toch geen E starter hoeft)
De E was duidelijk iets tammer, door de uitlaat en wellicht ook een beetje door het draaiende gewicht van de starterkrans (ik weer niet of ik dat merk) Of misschien alleen door het geluid van de uitlaat tussen de oren.
De S voelt gewoon als een hele andere motorfiets, die voornamelijk (veel) zwaarder aanvoelt. Er zat al een kunstof tank op en al het overbodige was eraf. Geen idee waar al die gevoelsmatige kilo's dan moeten zitten. Bij het opstappen was het al duidelijk.
Een goeie reden om toch een S te kopen is het enorme prijsverschil.
Ik heb uiteindelijk een Husky gekocht. Als het een Suzuki had geworden had ik nog eens 3x nagedacht of ik dan een E starter wil, als die zonder nog te krijgen is dan. Ik vond de S geen alternatief, voor KNMV offroadritjes gebruik maar wel voor allroadritjes, Ad Ketelaar achtige ritjes etc.
Rwin
@ Erik V
Of ik iets vergeten ben?
Je antwoord is dus ietsje te voorbarig, aangezien Rob nog achter z'n kalkoen zit Laten we wachten op zijn antwoord; wij vieren hier in Olland een tweede kerstdag
De S- zou ik adviseren indien hij op zondag een roadbookritje wil rijden of een beetje spelen in het terrein. Of persé een nieuwe wil, maar dat speelt geloof ik niet. (De aktieprijzen zijn sowieso al over).
Betreffende Jurgen Overveld zijn DRZ, da's een E-serie, maar nog zonder aangepaste nokkenas. En dat sleutelen van twee weken, da's voor sommigen een uitdaging, maar het betreft hier in de regel zeer simpele zaken: rim locks in je velgen monteren om je binnenbanden te behoeden voor kruipen, handbeschermers monteren, ijzerdraadjes aan de rem en schakelpedaal tegen boomwortels e.d., vering inrijden en afstemmen op de eerstvolgende rit. UItlaatbochtje vervangen en een serieuze demper er op, misschien andere tandwielset.
Verder alle mileuregelingen eraf slopen. Throttle position sensor, bijmenging van lucht bij de uitlaatkleppen, indien ik mij niet vergis, al deze zooi d'r af. Knipperbollen d'r af, reflectoren d'r af, LED achterlicht en LED remlicht d'r op.
Verder alle draaipunten nogmaals inspuiten met een vetspuit. Mijns inziens allemaal zaken die je sowieso zou moeten doen voordat je serieus enduro gaat rijden, toch?
Deze zaken doet Overveld parts overigens voor iedere DRZ-E die ze verkopen! Voor €8.200 incl. BTW vind ik dat geen slechte service
Ik heb mijn S-versie nooit bij Overveld gekocht maar ben daar evengoed altijd met respect behandeld, dat kan je tegenwoordig helaas niet van alle dealers zeggen:!:
Waar dat extra gewicht hem inzit tussen de S- en de E-serie? Cockpitje, kabelboom (en vele veiligheidsschakelaartjes), zwaardere dynamo, zwaardere startmotor?, zwaarder achterwiel met rubberblokken, milieuspullen, subframe, achterlichtunit, ik geloof dat dat het wel is.
Bij Overveld crosst er iemand met een S-versie. Als ik hem weer eens zie zal ik hem vragen of hij hem op de weegschaal wil zetten. Dan ding is helemaal kaal, op het contactslot na. Ben benieuwd
Of ik iets vergeten ben?
Volgens mij vroeg ik toch waar hij hem voor zou gaan gebruiken?Rob, betreffende je vraag, die zal je misschien ietsje moeten nuanceren. Off-road gebruik, bedoel je daarmee een beetje spelen in het terrein en op zondag een roadbookritje?
Je antwoord is dus ietsje te voorbarig, aangezien Rob nog achter z'n kalkoen zit Laten we wachten op zijn antwoord; wij vieren hier in Olland een tweede kerstdag
De S- zou ik adviseren indien hij op zondag een roadbookritje wil rijden of een beetje spelen in het terrein. Of persé een nieuwe wil, maar dat speelt geloof ik niet. (De aktieprijzen zijn sowieso al over).
Betreffende Jurgen Overveld zijn DRZ, da's een E-serie, maar nog zonder aangepaste nokkenas. En dat sleutelen van twee weken, da's voor sommigen een uitdaging, maar het betreft hier in de regel zeer simpele zaken: rim locks in je velgen monteren om je binnenbanden te behoeden voor kruipen, handbeschermers monteren, ijzerdraadjes aan de rem en schakelpedaal tegen boomwortels e.d., vering inrijden en afstemmen op de eerstvolgende rit. UItlaatbochtje vervangen en een serieuze demper er op, misschien andere tandwielset.
Verder alle mileuregelingen eraf slopen. Throttle position sensor, bijmenging van lucht bij de uitlaatkleppen, indien ik mij niet vergis, al deze zooi d'r af. Knipperbollen d'r af, reflectoren d'r af, LED achterlicht en LED remlicht d'r op.
Verder alle draaipunten nogmaals inspuiten met een vetspuit. Mijns inziens allemaal zaken die je sowieso zou moeten doen voordat je serieus enduro gaat rijden, toch?
Deze zaken doet Overveld parts overigens voor iedere DRZ-E die ze verkopen! Voor €8.200 incl. BTW vind ik dat geen slechte service
Ik heb mijn S-versie nooit bij Overveld gekocht maar ben daar evengoed altijd met respect behandeld, dat kan je tegenwoordig helaas niet van alle dealers zeggen:!:
Waar dat extra gewicht hem inzit tussen de S- en de E-serie? Cockpitje, kabelboom (en vele veiligheidsschakelaartjes), zwaardere dynamo, zwaardere startmotor?, zwaarder achterwiel met rubberblokken, milieuspullen, subframe, achterlichtunit, ik geloof dat dat het wel is.
Bij Overveld crosst er iemand met een S-versie. Als ik hem weer eens zie zal ik hem vragen of hij hem op de weegschaal wil zetten. Dan ding is helemaal kaal, op het contactslot na. Ben benieuwd
Oops, sorry
Ik had je blijkbaar verkeerd begrepen!
Mij was/is onbekend welke plaats die ex-inter/kampioen 2004 heeft kunnen bereiken in de Enduro, mij ging het slechts om het commentaar dat hij heeft gegeven op de fiets zelf, en dat viel hem dus niet tegen.
Ik vermoed dat ze op een zondag zijn gaan rijden, tijdens een off-road ritje, of iets dergelijks, dus niet tijdens een wedstrijd. Het lijkt me onmogelijk dat er op een zaterdag fietsen geruild worden
Grx,
Noppy
Ik had je blijkbaar verkeerd begrepen!
Mij was/is onbekend welke plaats die ex-inter/kampioen 2004 heeft kunnen bereiken in de Enduro, mij ging het slechts om het commentaar dat hij heeft gegeven op de fiets zelf, en dat viel hem dus niet tegen.
Ik vermoed dat ze op een zondag zijn gaan rijden, tijdens een off-road ritje, of iets dergelijks, dus niet tijdens een wedstrijd. Het lijkt me onmogelijk dat er op een zaterdag fietsen geruild worden
Grx,
Noppy
Ger,
Dit zijn draadjes die je van je frame (bij de uitlaat) naar het tipje van je rempedaal laat lopen (dubbele draad, in elkaar gedraaid) om takken en wortels langs de pedalen te geleiden.
Diverse vrienden van mij hebben al met een pedaal gestaan die achterstevoren gedraaid stond na een aanvaring met de natuur. Het is lastig schakelen en terugbuigen resulteert vaak in afbreken
Het kost amper wat, zo'n draadje, maar bespaart heel veul...
Noppy
Dit zijn draadjes die je van je frame (bij de uitlaat) naar het tipje van je rempedaal laat lopen (dubbele draad, in elkaar gedraaid) om takken en wortels langs de pedalen te geleiden.
Diverse vrienden van mij hebben al met een pedaal gestaan die achterstevoren gedraaid stond na een aanvaring met de natuur. Het is lastig schakelen en terugbuigen resulteert vaak in afbreken
Het kost amper wat, zo'n draadje, maar bespaart heel veul...
Noppy
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Hoi Dirtfreak,DirtFreak.Q schreef:Hi xr250_1988,
Ik denk dat je dan best afzakt naar Moerbeke Waas en naar onder, vermijdt Stekene want daar zit het vergeven van de anti-motard borden.
Rond Moerbeke is er nog voldoende te doen.
Check even hier ik heb een toerke gezet dat ik vantijd rij, best leuk en niet te lang, en als je oplet ook niet echt iets illegaal:
http://www.motor-europe.com/discussions ... hichpage=2
Groetjes,
Q
Bedankt voor je tourrit! Daar ken ik zeker wel wat plaatsen van en deze ga ik zeker nog eens rijden als ik weer naar Zeeland ga. Leuk!
Laatst gewijzigd door xr250_1988 op di jan 11, 2005 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.