Moderator: ghulst
Wat houdt dat "Dual-Sport"kitje precies in? En is de DR400S ook om te bouwen naar een DR400E? Dit omdat de DR400S velen malen meer wordt aangeboden dan de DR400E.DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
- De S staat voor street (met dual sport kitje)
- De E is meer enduro oriented (you want this)
- De Z blijft voor mij voorlopig een mysterie
Voor straat werk is de S een goede keuze, is ook de goedkoopste. Voor enduro / offroad werk zou ik de E kiezen, dit is namelijk een echte enduro met electrische starter. Het grote verschil tussen de S en de E is het vermogen. De E heeft een grotere carburateur, andere nokkenas en een kunststof tank terwijl de S een stalen tank heeft. De Z is volgend mij hetzelfde als de E, alleen heeft de Z een kickstarter en geen elektrische starter. Overveld in Halle (Gld) is gespecialeerd in de enduro offroad Suzuki's dus de E en de Z.xr250_1988 schreef:DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
Hoi "Dirtfreak", Ik zie dat je uit Sinaai (Belgie) komt. Nu is het zo dat ik morgen voor een paar dagen naar Koewacht (NL) ga (waarschijnlijk wel bekend terrein voor jouw). Nu is mijn vraag waar ik in de buurt lekker kan off-roaden (en dan niet op de crossbanen in Axel en Westdorpe)?DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
Oeps, even vergeten in te loggen.Anonymous schreef:Hoi "Dirtfreak", Ik zie dat je uit Sinaai (Belgie) komt. Nu is het zo dat ik morgen voor een paar dagen naar Koewacht (NL) ga (waarschijnlijk wel bekend terrein voor jouw). Nu is mijn vraag waar ik in de buurt lekker kan off-roaden (en dan niet op de crossbanen in Axel en Westdorpe)?DirtFreak.Q schreef:Hangt ten eerste al vanaf in welk land je ziet, in belgië bvb is enkel de DR-Z 400 E een frequent model.
Hey noppy, blijkbaar ben je toch nog het 1 en ander "vergeten" te vermelden bij al die uitleg over die SUZUKI DR, "of mis ik hier iets ?".Redski schreef:Helaas moet je om een DR400 wedstrijdklaar te krijgen nog meer sleutelen om hem net zo competitief te krijgen als een ECHTE enduro. Die kampioens DRrijdt met ; andere nokkenas, einddemper, behoorlijk aangepaste vering en nog voor 2 weken sleutelen andere aanpassing waarvan enkele "Homemade". Resultaat, nog te weinig vermogen, mindere vering en te veel kilo's. Zet daar echter een voormalig kampioen (ex inter) endurorijder op bij de nationalen en zie. Ik neem niet weg dat in stock-trim zo'n fiets voor de off-roader een bullitproof gebeuren is.
Volgens mij vroeg ik toch waar hij hem voor zou gaan gebruiken?Rob, betreffende je vraag, die zal je misschien ietsje moeten nuanceren. Off-road gebruik, bedoel je daarmee een beetje spelen in het terrein en op zondag een roadbookritje?
Hoi Dirtfreak,DirtFreak.Q schreef:Hi xr250_1988,
Ik denk dat je dan best afzakt naar Moerbeke Waas en naar onder, vermijdt Stekene want daar zit het vergeven van de anti-motard borden.
Rond Moerbeke is er nog voldoende te doen.
Check even hier ik heb een toerke gezet dat ik vantijd rij, best leuk en niet te lang, en als je oplet ook niet echt iets illegaal:
http://www.motor-europe.com/discussions ... hichpage=2
Groetjes,
Q