Langs de randen van mijn crossbril zie ik te weinig wat er achter mij gebeurd op de openbare weg dus ik heb minstens één, liefst twee spiegels nodig. Ook op een endurotrack kan het handig zijn of je links of rechts ingehaald dreigt te worden. Hoe hebben jullie dat opgelost?
(Moet bekennen dat het Halfords-idee van Noppenpagine kwam)
Spiegels
Moderator: ghulst
1 ronde kunststof "dode hoek" spiegel op een gebogen staafje (90 mm) gemonteerd op de plaats waar normaal de spiegel zit.
Makkelijk om vuil uit je oog te halen ,
en in het donker kun je de lichten achter je zien
Tis alleen voor bromsnor eigelijk.
En links en rechts ingehaald worden is een kwestie van wennen.
Diegene die inhaalt weet meestal wel waar hij je voorbij gaat (meestal) . Hij zal dit van te voren in moeten "plannen".
Jij bent degene die daar rijdt en wie in wil halen moet dat zelf in kunnen schatten.
Ga alsjeblief niet denken: "ik rij in de weg voor al die andere", je brengt jezelf, en misschien ook andere, alleen maar in de problemen.
Dus gewoon door blijven rijden in je eigen spoor en tempo.
Makkelijk om vuil uit je oog te halen ,
en in het donker kun je de lichten achter je zien
Tis alleen voor bromsnor eigelijk.
En links en rechts ingehaald worden is een kwestie van wennen.
Diegene die inhaalt weet meestal wel waar hij je voorbij gaat (meestal) . Hij zal dit van te voren in moeten "plannen".
Jij bent degene die daar rijdt en wie in wil halen moet dat zelf in kunnen schatten.
Ga alsjeblief niet denken: "ik rij in de weg voor al die andere", je brengt jezelf, en misschien ook andere, alleen maar in de problemen.
Dus gewoon door blijven rijden in je eigen spoor en tempo.
Ha Gast,
Van dat inhalen bedoelde ik eigenlijk preventief, met name voor de wedstrijdgeorienteerde motorrijders; kunnen ze wellicht makkelijker een gat dichtrijden als ze zien dat het gat gevuld gaat worden indien ze geen actie ondernemen.
Hoe snel zit jouw spiegeltje onder de modder?
Noppy
Van dat inhalen bedoelde ik eigenlijk preventief, met name voor de wedstrijdgeorienteerde motorrijders; kunnen ze wellicht makkelijker een gat dichtrijden als ze zien dat het gat gevuld gaat worden indien ze geen actie ondernemen.
Hoe snel zit jouw spiegeltje onder de modder?
Noppy
Gast was ik zieik.
Mijn spiegeltje zit bijna nooit onder de modder , tis te klein om modder te vangen, of ik moet er zelf in gaan liggen.
Gat dicht houden werkt niet en doe je ook niet , zeker niet tijdens de endurowedstrijden (cross is anders maar daar zitten ook geen spiegels op).
In de Enduro proef rijdt ieder voor zich, met andere starttijden.
Dus als er iemand voor je rijdt dan ga je hem voorbij als het kan (ben je 1 minuut sneller als je voorganger)
Komt er iemand achter je aan dan moet hij maar zorgen dat hij je voorbij komt, maar je houdt niet bewust iemand achter.
Mijn spiegeltje zit bijna nooit onder de modder , tis te klein om modder te vangen, of ik moet er zelf in gaan liggen.
Gat dicht houden werkt niet en doe je ook niet , zeker niet tijdens de endurowedstrijden (cross is anders maar daar zitten ook geen spiegels op).
In de Enduro proef rijdt ieder voor zich, met andere starttijden.
Dus als er iemand voor je rijdt dan ga je hem voorbij als het kan (ben je 1 minuut sneller als je voorganger)
Komt er iemand achter je aan dan moet hij maar zorgen dat hij je voorbij komt, maar je houdt niet bewust iemand achter.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik heb zelf geen spiegels.
En ik wil ze ook niet.
Je moet gewoon je eigen rit rijden en niet in spiegels gaan kijken want dan ga je juist rare dingen van doen zodat er sneller iets gebeurd.
Al men sneller is als jouw moeten ze met jouw rekening houden en jij niet met hun.
En ik wil ze ook niet.
Je moet gewoon je eigen rit rijden en niet in spiegels gaan kijken want dan ga je juist rare dingen van doen zodat er sneller iets gebeurd.
Al men sneller is als jouw moeten ze met jouw rekening houden en jij niet met hun.
zal ik onthouden als jij tijdens een rit achter me zitFirestorm schreef: Al men sneller is als jouw moeten ze met jouw rekening houden en jij niet met hun.
rekening houden doe je met elkaar toch ?
spiegels op je enduro vind ik onzin , ze zijn zo stuk , zitten zo vol met bagger ,en ontiegelijk lelijk !! en je kijkt net zo vlug even achterom als dat je duidelijk in je spiegel kan kijken wat er achter je gebeurd ..
4 strokes only !!
zal ik onthouden als jij tijdens een rit achter me zit
rekening houden doe je met elkaar toch ?
Heb je gelijk in rekening houden met elkaar.
Maar als je teveel rekening met sneller deelnemers ga houden ga je juist rare dingen doen.
een sneller deelnemer moet naar mijn idee meer rekening houden met langzame deelnemers al andersom.
rekening houden doe je met elkaar toch ?
Heb je gelijk in rekening houden met elkaar.
Maar als je teveel rekening met sneller deelnemers ga houden ga je juist rare dingen doen.
een sneller deelnemer moet naar mijn idee meer rekening houden met langzame deelnemers al andersom.
Eigenlijk snap ik ook niet dat een enduro motor zogenaamd aan de RDW eisen of zoiets moet voldoen maar dat niemand zich (gelukkig) druk maakt over een spiegel en knipperlichten.
Een spiegel moet altijd, als je harder kunt dan 100 of zo moet je d'r 2
Knipperlichten zijn sinds 97 verplicht.
Laat ze het maar niet lezen, de keurmeesters van de KNMV.
Een spiegel moet altijd, als je harder kunt dan 100 of zo moet je d'r 2
Knipperlichten zijn sinds 97 verplicht.
Laat ze het maar niet lezen, de keurmeesters van de KNMV.
Ik lees in die poll iets van dodehoekspiegels in je handkappen!?
Legaal zal het in ieder geval niet zijn, maar werkt het wel?
Daan!
Legaal zal het in ieder geval niet zijn, maar werkt het wel?
Daan!
Het werkt beter dan een Acerbis spiegeltje. En het is crash bestendiger! Handkappen trillen bijna niet, dus beter beeld.
Hoe het bij 150 op de snelweg werkt, dat moet ik aanstaand weekend nog even testen
Noppy
Hoe het bij 150 op de snelweg werkt, dat moet ik aanstaand weekend nog even testen
Noppy
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41
Frank man jij hebt helemaal geen tijd om in je spiegels te kijken. Met de snelheid waarmee jij rijdt komt er alleen gevaar van voren
Ook een KTM heeft grenzen