Spiegels

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie

Hoe heb jij het probleem met je spiegels opgelost?

Niet, want ik hoef van oom agent geen spiegels te hebben
10
53%
Niet, want ik heb geen kenteken
2
11%
Ik heb een klapspiegel gemonteerd, Acerbis
1
5%
Ik heb een klapspiegel gemonteerd, ander merk
1
5%
Ik heb de orginele spiegel(s) er nog op zitten!
3
16%
Ik heb dodehoekspiegels gemonteerd in mijn handkappen
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 19
Noppy
Berichten: 2999
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Langs de randen van mijn crossbril zie ik te weinig wat er achter mij gebeurd op de openbare weg dus ik heb minstens één, liefst twee spiegels nodig. Ook op een endurotrack kan het handig zijn of je links of rechts ingehaald dreigt te worden. Hoe hebben jullie dat opgelost?

(Moet bekennen dat het Halfords-idee van Noppenpagine kwam) :o
:toost:
Gast

1 ronde kunststof "dode hoek" spiegel op een gebogen staafje (90 mm) gemonteerd op de plaats waar normaal de spiegel zit.
Makkelijk om vuil uit je oog te halen :shock: ,
en in het donker kun je de lichten achter je zien :roll:

Tis alleen voor bromsnor eigelijk.

En links en rechts ingehaald worden is een kwestie van wennen.
Diegene die inhaalt weet meestal wel waar hij je voorbij gaat (meestal) :!: . Hij zal dit van te voren in moeten "plannen".
Jij bent degene die daar rijdt en wie in wil halen moet dat zelf in kunnen schatten.
Ga alsjeblief niet denken: "ik rij in de weg voor al die andere", je brengt jezelf, en misschien ook andere, alleen maar in de problemen.
Dus gewoon door blijven rijden in je eigen spoor en tempo.
Noppy
Berichten: 2999
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ha Gast,

Van dat inhalen bedoelde ik eigenlijk preventief, met name voor de wedstrijdgeorienteerde motorrijders; kunnen ze wellicht makkelijker een gat dichtrijden als ze zien dat het gat gevuld gaat worden indien ze geen actie ondernemen.

Hoe snel zit jouw spiegeltje onder de modder?

Noppy
:toost:
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Gast was ik zieik. :oops:

Mijn spiegeltje zit bijna nooit onder de modder , tis te klein om modder te vangen, of ik moet er zelf in gaan liggen.

Gat dicht houden werkt niet en doe je ook niet , zeker niet tijdens de endurowedstrijden (cross is anders maar daar zitten ook geen spiegels op).
In de Enduro proef rijdt ieder voor zich, met andere starttijden.
Dus als er iemand voor je rijdt dan ga je hem voorbij als het kan (ben je 1 minuut sneller als je voorganger)
Komt er iemand achter je aan dan moet hij maar zorgen dat hij je voorbij komt, maar je houdt niet bewust iemand achter.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Firestorm
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 08, 2004 22:57
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Ik heb zelf geen spiegels.
En ik wil ze ook niet.
Je moet gewoon je eigen rit rijden en niet in spiegels gaan kijken want dan ga je juist rare dingen van doen zodat er sneller iets gebeurd.
Al men sneller is als jouw moeten ze met jouw rekening houden en jij niet met hun.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Firestorm schreef: Al men sneller is als jouw moeten ze met jouw rekening houden en jij niet met hun.
zal ik onthouden als jij tijdens een rit achter me zit :twisted:
rekening houden doe je met elkaar toch ?

spiegels op je enduro vind ik onzin , ze zijn zo stuk , zitten zo vol met bagger ,en ontiegelijk lelijk !! en je kijkt net zo vlug even achterom als dat je duidelijk in je spiegel kan kijken wat er achter je gebeurd ..
4 strokes only !!
Firestorm
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 08, 2004 22:57
Locatie: Betuwe
Contacteer:

zal ik onthouden als jij tijdens een rit achter me zit :twisted:
rekening houden doe je met elkaar toch ?

Heb je gelijk in rekening houden met elkaar.
Maar als je teveel rekening met sneller deelnemers ga houden ga je juist rare dingen doen.
een sneller deelnemer moet naar mijn idee meer rekening houden met langzame deelnemers al andersom.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Eigenlijk snap ik ook niet dat een enduro motor zogenaamd aan de RDW eisen of zoiets moet voldoen maar dat niemand zich (gelukkig) druk maakt over een spiegel en knipperlichten.

Een spiegel moet altijd, als je harder kunt dan 100 of zo moet je d'r 2
Knipperlichten zijn sinds 97 verplicht.

Laat ze het maar niet lezen, de keurmeesters van de KNMV.
daanlc8

Ik lees in die poll iets van dodehoekspiegels in je handkappen!?

Legaal zal het in ieder geval niet zijn, maar werkt het wel?

Daan!
Noppy
Berichten: 2999
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Het werkt beter dan een Acerbis spiegeltje. En het is crash bestendiger! Handkappen trillen bijna niet, dus beter beeld.

Hoe het bij 150 op de snelweg werkt, dat moet ik aanstaand weekend nog even testen :lol:

Noppy
:toost:
Jan Vlietland
Berichten: 76
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41

Frank man jij hebt helemaal geen tijd om in je spiegels te kijken. Met de snelheid waarmee jij rijdt komt er alleen gevaar van voren :roll:
Ook een KTM heeft grenzen
Plaats reactie