Noppenforum cross

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Waar?

Midden nederland de Hooilaan (Arnhem)
14
47%
Midden Nederland Seven Hills (N-Brabant)
8
27%
Belgie Neeroeteren
8
27%

Totaal aantal stemmen: 30
JBassie
Contacteer:

erwindob schreef:
Rudy schreef:En krijgen we nog een verslag van vandaag? :lol:
Ja graag, om ons voor te bereiden op morgen...
Gisteren was de auto een beetje raar gaan doen, waardoor ik vandaag geen vervoer zou hebben. Maar Jan heeft mij samen met Joep opgepikt vanochtend en om half 12 zaten Jan en ik al op de fiets. Joep heeft gefilmd in de kou.
We hebben ons vermaakt en toch wel rustig gehouden tussen die GP rijders en andere vliegende schotels. :P Baan lag er mooi bij en ik heb wel even lekker kunnen oefenen vandaag, voor morgen.
Mijn tandwielen heb ik tot bijna het laatste tandje op gereden :oops:
ben benieuwd naar de foto's en films :D

tot morgen

o ja, Rudy heb jij misschien nog een plekje vrij op de aanhangwagen voor een mooie witte honda die weer gepoets is voor morgen :lol: want mijn vader stond(staat) met pech langs de weg en weet nog niet wat er loos id dus kan zijn dat ik geen beschikking heb over een auto morgen.

JB
huskie

Via sluiproutes gewoon op de motor komen MX-sint.
Vandaag heeft m'n motor weer gelopen sinds nieuwe zuiger etc. Ga morgen daarom maar even zelf rondrijden. Veel plezier jullie en ik hoop snel dat filmpje over berghem te zien, want volgens mij is dat wel een mooie baan, niet dan?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB

Jongens,

met spijt in het hart, maar ik kan niet komen morgen :cry:

Ik moet nog een hele powerpoint-presentatie klaarkrijgen tegen maandagmorgen, die moet dienen voor het investeringscomité dat zal beslissen over de financiële en andere middelen voor de geplande verbouwingen begin volgend jaar...
Ik heb niet alles tijdig klaargekregen op mijn werk, dus moet ik nu de rest morgen (zondag) thuis doen. En ik heb daar toch nog wel een uurtje of 8 werk aan... Helaas ...

Jo VdB
JBassie
Contacteer:

Jammer jongens dat jullie niet komen. :cry: en Jo werk ze nog :o

wie komen er morgen nou zeker wel
Ik ga straks een nieuw tandwielenset en een ketting erop zetten, want mijn vader is reeds gearriveerd en dus de auto doet het weer :D

ik wil gelijk even de assen met zuurvrije vaseline insmeren. Die vaseline kan ik daar toch voor gebruiken?? :?:
Rudy
Contacteer:

MX-Sinterklaas schreef:Jammer jongens dat jullie niet komen. :cry: en Jo werk ze nog :o

wie komen er morgen nou zeker wel
Ik ga straks een nieuw tandwielenset en een ketting erop zetten, want mijn vader is reeds gearriveerd en dus de auto doet het weer :D
Mooi mooi :d, anders was ik wel langsgekomen :wink:. Ik kom morgen iig, vandaag ff banden vd kar opgepompt. Rest vd dag me verveeld tussen alle oudjes :lol:
erwindob

ik ben er ook zeker.
YZ 80 DAVID
Contacteer:

Ik ben er ook zekerweten
Yamaha YZF 250!!

www.tt600plus.nl
adje

Ik weet het nog niet zeker of ik wel kom :oops:
Vandaag ook gereden en er 2 maal lelijk afgevallen met als gevolg wederom een wat pijnlijke knie.
Ik zal toch eens moeten gaan onderzoeken wat de reden is dat ik er de laatste paar weken al meer onvrijwillig af ben gestapt dan anders in een heel jaar :?:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jan :)

adje schreef:Ik weet het nog niet zeker of ik wel kom :oops:
Vandaag ook gereden en er 2 maal lelijk afgevallen met als gevolg wederom een wat pijnlijke knie.
Ik zal toch eens moeten gaan onderzoeken wat de reden is dat ik er de laatste paar weken al meer onvrijwillig af ben gestapt dan anders in een heel jaar :?:
Je hebt toch niet geprobeerd de koppeling in te knijpen?

Ik heb vandaag ook nog twee keer bodem onderzoek gedaan :oops: en ik ben overtuigd Berghum is een zandbaan :wink:
adje

Jan :) schreef: Je hebt toch niet geprobeerd de koppeling in te knijpen?
Ik heb vandaag ook nog twee keer bodem onderzoek gedaan :oops: en ik ben overtuigd Berghum is een zandbaan :wink:
Die remhendel heb ik er al weer afgehaald want dat hield me alleen maar tegen ( moest ik iedere keer veel te veel bij nadenken )
Je hebt toch in BerghEm gereden ? Dat is idd een zandbaan.

Afbeelding Afbeelding

JBassie
Contacteer:

euhhhheeeeeuuu m weet niet zeker :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: ik dacht: even ketting en tandwielen vervangen..

lukt me dus niet; ketting is te lang en heb geen apperaat om schakelyjes te verwiijderen. Ben nuu al een uur bezig met een hamer en een priem en een ijzer zaag maar eeuh nee :oops: :evil:
ben ook wel aan de late kant met vervangen maarja
HEEFT IEMAND EEN SPOETTIP VOOR MIJ OM SCHAKELTJES VAN DE KETTING TE HALEN :!:

wil morgen ook graag naar arnhem nml :lol:
adje

Gewoon naar Arnhem gaan Jan Bas en je ketting los meenemen.
Er is altijd wel iemand die een kettingbreker in zijn gereedschapkist heeft liggen ( ik iig wel )
Of je pakt een slijptol en slijpt de geklonken pennetjes even weg en dan kan je de schakel er ook zo uithalen.

Afbeelding Afbeelding

barry!!

idd, ff met de slijptol de kop van de schakel afslijpen/bramen. dan het buitenste schakel die er overheen geschoven zit omhoog buigen, en dan kun je hem er af schuiven.

zo doe ik het altijd :)

2min werk
erwindob

Ik zal slijpschijf en iets waarvan ik denk dat het kettingbreker heet meenemen.
(Slijpschijf is eerst noodzakelijk en dan kun je met het ding pennetje terugduwen uit de ketting zeg maar....)
Slijpschijf heeft wel 220 nodig.

Heb je een visje, ik heb geen klinkspullen, anders dan een grote hamer.

Rwin
erwindob

Jan :) schreef:
adje schreef: Vandaag ook gereden en er 2 maal lelijk afgevallen
Heeft er iemand rem en koppeling verwisseld of zo :?:
JBassie
Contacteer:

ik ben nu nog bezig met ijzerzaagje maar als het niet lukt dan zie ik jullie morgen vroeg op de baan en hopen dat het dan snel geklaard is. hoelaat ben jij er Erwin?
slijptol zijn de buren niet blij mee denk ik om middernacht. (kan natuurlijk ook zeggen dat het sinterklaas was die de schoorsteen niet binnenkwam ... :roll: )

iig beddankt voor de (aangeboden)hulp
jofa
Contacteer:

Zij rijden allebei met automatische koppeling, waardoor ze geen koppelingshendel meer nodig hebben, en er dus een achterrem op het stuur gemonteerd zit wat best verwarrend kan werken denk ik.
Ik heb vandaag een paar metertjes op de motor van Jan gereden en ik moet zeggen, IK zal er denk ik niet niet snel aan kunnen wennen.
erwindob

Ik ben d'r zo rond 9 uur.
Met slijptol, kettingding en verlengsnoer

Automatische koppeling heb ik al eens van gelezen. M'n auto heeft ook een automaat, erg lekker maar ook gevaarlijk in het begin als je er net aan begint te wennen en onderaan de afrit van de snelweg denkt de koppeling in te trappen
adje

erwindob schreef:
Jan :) schreef:
adje schreef: Vandaag ook gereden en er 2 maal lelijk afgevallen
Heeft er iemand rem en koppeling verwisseld of zo :?:
Ja ik had er een handrem opgezet om de achterrem mee te kunnen bedienen.
Dit is mogelijk omdat wij ( Jan 8) ) en ik met een automatische koppeling rijden waar je in principe geen koppelingshendel meer bij nodig hebt.
Voor Jan werkt het wel goed maar voor mij niet omdat ik al zo'n 28 jaar motor rijd pak ik toch nog steeds de koppeling beet om te schakelen maar omdat daar nu opeens een rem zat trok ik die ook steeds in.
Dat is zo'n automatisme geworden na al die tijd dat ik er te veel over moet nadenken om de handrem alleen maar te moeten pakken als ik moet remmen en dat vind ik ten koste gaan van mijn concentratie om zo veilig mogelijk zo hard mogelijk te gaan.

Afbeelding Afbeelding

JBassie
Contacteer:

Dat slijpen met die slijptol hoeft toch niet als je al zo'n ''kettingbreker hebt?

het is niet gelukt met de ketting.
Maar ik neem dus gewoon alles mee naar de baan en hopen dat ik het dan snel kan fiksen. Ik zal iets voor 9 op de baan zijn.

Witte Honda> grijze volvo 740 station en een klein wit aanhangwagentje.
Kan niet missen. :wink:

ik heb trouwens ook geen stroom ofzo dus slijptol kun je denk ik thuis laten Erwin.
erwindob

Ik vertrek over een minuut of 10. (7:30)
zie je daar, blauwe 940 met mooie nieuwe Husky op de aanhanger.
JBassie
Contacteer:

Vandaag dus naar Arnhem geweest om te rijden.
Was al vanaf het eerste half uur poepie druk en dus gezellig. Erwin kwam al gauw na mij en heeft mij heel goed geholpen met de ketting. (heb ik gisteren als een idioot zo'n schakeltje er af proberen te krijgen, vandaag leen ik een kettingbreker en 1 min klaar :oops: ) Die ga ik dus ook aanschaffen.
Wat later in de ochtend kwam ik niet meer vooruit :evil: motor liep perfect, schakeld goed maar in geen een versnelling vooruit.
Was dus afgelopen met rijden.

Ik denk dat het langzaam tijd wordt voor een winterstopje, met de bedoeling de motor na te kijken en onderdelen vernieuwen, zodat hij weer fris kan beginnen in januari schat ik. :wink:

Mijn beursje is ook wel ver leeg nu :oops: :( en oud op nieuw komt er ook aan.
erwindob

Ik heb ook lol gehad, en m'n "doel" bereikt, aan het eind ging het beter dan in het begin... (je moet je doel niet te hoog leggen nietwaar.

Voortaan pak ik ook niet meer eerst de slijpschijf om vervolgens met de kettingbreker t pennetje eruit te drukken, het gaat zonder ook goed.

Jammer dat de opkomst niet zo groot was, maar wel alle ruimte op de baan zo.

Ben heel benieuwd naar de foto's van Steve en ehh Rob? of zo. Komen ze snel via de digitale ontwikkelcentrale op 't web Steve?

Rwin
KX125
Contacteer:

ik ben benieuwd naar de foto's ;)
kwou zelf eigenlijk ook komen, maar kheb op het moment zware rugproblemen dus crossen gaat voorlopig ff niet op voor mij :?
SX125 '04
Rudy
Contacteer:

Beterschap rick, ik ben er wel geweest.. alleen zonder yamaha :cry:. Ziek, niet de eerste keer de laatste tijd :cry: , maargoed dat komt ook wel weer goed denk ik :lol:
Plaats reactie