benzine

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Dr_Bean
Contacteer:

Rudy schreef:Had ik er toch ook al staan.
Zegt hij beter lezen :wink:
Klopt, mijn originele comment was zowieso niet aan jou gericht; maar aan al die mensen die de term oktaanGEHALTE gebruikte.

Groet
Jo VdB

Sjokske schreef: Lopen die gevleugelde vrienden in veel gevallen dan niet op kerosine (hetgeen toch heel wat anders is dan benzine, kerosine lijkt meer op gezuiverde petroleum) :?:
Een jaartje of acht geleden heb ik voor mijn vorige baas midden tussen de startbanen van Schiphol kerosine (en dus geen AvGas)-leidingen en opslagtanks mee mogen bedenken en aanleggen.
Of is dat AvGas voor tweetakt-Jumbo's :?: :lol:
Sjokske, niet alle vliegtuigen vliegen op kerosine.
De kleintjes (type Cessna e.d., die je waarschijnlijk niet tegenkomt in Schiphol) gebruiken soms van dat AvGas-gedoe.
Commerciële toestellen vliegen inderdaad op kerosine (dat in feite slecht ontvlambaar is)

Jo VdB
Ad Ketelaars
Contacteer:

Voordat we verdergaan met jumbojets, F-zestiens, Messerschmitz enz. even een simpel vraagje tussendoor.......Heeft benzine in een "naftbakske" met een hoog octaangehalte (98Ron) zin voor een 4-takt en/of heeft het zin voor een 2-takt :?:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Rudy
Contacteer:

Is eigenlijk "alleen" afhankelijk van de compressie verhouding, op zich zit er geen verschil tussen 2 takt en 4 takt motoren tussen de octaanGETAL "behoefte"

Als een motor geen hoge compressie heeft loopt het op een brandstof met een hoger octaangetal niet beter..
Laatst gewijzigd door Rudy op za dec 04, 2004 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudy
Contacteer:

Jo VdB schreef:
Sjokske schreef: Lopen die gevleugelde vrienden in veel gevallen dan niet op kerosine (hetgeen toch heel wat anders is dan benzine, kerosine lijkt meer op gezuiverde petroleum) :?:
Een jaartje of acht geleden heb ik voor mijn vorige baas midden tussen de startbanen van Schiphol kerosine (en dus geen AvGas)-leidingen en opslagtanks mee mogen bedenken en aanleggen.
Of is dat AvGas voor tweetakt-Jumbo's :?: :lol:
Sjokske, niet alle vliegtuigen vliegen op kerosine.
De kleintjes (type Cessna e.d., die je waarschijnlijk niet tegenkomt in Schiphol) gebruiken soms van dat AvGas-gedoe.
Commerciële toestellen vliegen inderdaad op kerosine (dat in feite slecht ontvlambaar is)

Jo VdB
Zover ik weet is het afhankelijk of het ic (internal combustion engines) zijn of niet, in die kleine vliegtuiges zitten een soort gare (auto achtige)motoren in met een hele hoge compressie om hoog in de lucht nog een beetje vermogen te leveren. Dat houdt gewoon in dat je wel brandstof moet gebruiken met een hele hoge klopvastheid.
Turbine motoren hebben dat probleem niet zo
Jo VdB

Ad Ketelaars schreef:Heeft benzine in een "naftbakske" met een hoog octaangehalte (98Ron) zin voor een 4-takt
KTM schrijft voor de RFS 4takten "gewone" eurosuper van 95 octaan voor.
98 octaan is niet nodig...

Jo VdB
Sjokske

Rudy schreef: in die kleine vliegtuiges zitten een soort gare (auto achtige)motoren
En meestal ook nog met een lekke uitlaat, die krengen die bij mij regelmatig over het huis vliegen maken me toch een kolereherrie........
Moeten wij eens flikken in het bos :idea:
Maar ja, die kameraden van Bernhard (binnenkort na 60 jaar eindelijk weer eens naast z'n eigen vrouw trouwens) mogen waarschijnlijk meer vanwege de inhoudscapaciteit van hun portemonneekes.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
wilm

wat is een otto motor????

net zoiets als honda motor??
theresnootarlikesupemotar
stimpie

otto is auto :lol:
wilm

weer wat geleerd, ik hoop dat ik dit niet vergeet

bedankt
theresnootarlikesupemotar
pruus
Contacteer:

tjonge zeg, zie ze bijna vliegen! Geloof het of niet, lood is goed voor een motor. Mijn opa dronk het spul ook wel es en hij is tot Stalingrad gekomen!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Sjokske

pruus schreef:tjonge zeg, zie ze bijna vliegen! Geloof het of niet, lood is goed voor een motor. Mijn opa dronk het spul ook wel es en hij is tot Stalingrad gekomen!
Was het toch geen ijzervreter :?:
Enne, er overlijden tegenwoordig toch genoeg mensen aan een overdosis lood (weliswaar in kogelvorm, maar toch.....) :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie