Vandaag mijn honda gaan ophalen bij de mechanieker na een herstelling
(pruttelde). Thuis effe willen starten noppes, effe nieuwe bougie erin, nog niks , dan even plat gelegd en toen starte die, maar hoe, hij ging zo hoog in toeren zonder dat ik aan het gashendel kwam, kreeg dat kreng niet af en durfde hem ook niet in tweede duwen daar hij enorm aan het janken was. benzinekraan dan maar dichgedraaid en het kreng laten uitjanken.
Hoe is in godsnaam zoiets mogelijk, juist nagezien door een mechanieker,
en dan zoiets, de gasschuif zit niet vast , dit al vermelden
motor slaat op hol bij starten
Moderator: ghulst
Dat is een heel erg arm mengsel dat je motortje krijgt. Waarschijnlijk door valse lucht dat hij ontvangt tussen carb en cilinder, of eventueel vanaf de ontstekingskant, dus een keerring. Of hij is de cilindervoet pakking vergeten en het lekt daar.
Waar heeft de mechanieker(alhoewel dat waarschijnlijk niet goede benaming is )met zijn handjes aan gezeten?
Waar heeft de mechanieker(alhoewel dat waarschijnlijk niet goede benaming is )met zijn handjes aan gezeten?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
en kijk ook even of je gaskabel niet in 3 haakse bochten zit, en of je binnenkabel niet te strak staat afgesteld (wil ook wel eens uitmaken) en als hij vol toeren jankt zou het ook kunnen dat er een druppel water in de vlotterbak zit
Lopen die dingen ook op water dan?mxrider#28 schreef: en als hij vol toeren jankt zou het ook kunnen dat er een druppel water in de vlotterbak zit
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Druppel water kan heus wel het euvel zijn geweest. Zeker als het ook nog bevroren was...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
hmm , vandaag mijn honda gestart en hij begon ook te janken. (kan ook zijn dat hij 2 weken niet crossen te lang vindt )
paar weken terug op de crossbaan is het me ook eens gebeurd. Kabels is niks mis mee.
Als hij het morgen weer doet moet ik toch even nader onderzoek plegen want ik denk niet dat jullie zin hebben in een jankende motor zondag.
paar weken terug op de crossbaan is het me ook eens gebeurd. Kabels is niks mis mee.
Als hij het morgen weer doet moet ik toch even nader onderzoek plegen want ik denk niet dat jullie zin hebben in een jankende motor zondag.
Mijn motor heeft als ie koud is ook een erg hoog toerental als hij de choke erop heeft.
Choke eraf en hij loopt normaal.
Dat komt waarschijnlijk omdat hij nogal arm staat, de pilotjet dus, en dat de choke als ie koud is voor een perfect mengsel zorgt waar die lekker op loopt. Zodra die warm is, en ik zou de choke gebruiken loopt hij slecht.
Bij koude motor slaat veel mengsel tegen de motoronderdelen(cilinderwand, carter etc) aan en komt dus niet bij de vonk terecht. Dat is ook waarom je de choke bij koude motor moet gebruiken. Mengsel dusdanig verrijken zodat er nog wat brandbaars overblijft voor de vonk
Choke eraf en hij loopt normaal.
Dat komt waarschijnlijk omdat hij nogal arm staat, de pilotjet dus, en dat de choke als ie koud is voor een perfect mengsel zorgt waar die lekker op loopt. Zodra die warm is, en ik zou de choke gebruiken loopt hij slecht.
Bij koude motor slaat veel mengsel tegen de motoronderdelen(cilinderwand, carter etc) aan en komt dus niet bij de vonk terecht. Dat is ook waarom je de choke bij koude motor moet gebruiken. Mengsel dusdanig verrijken zodat er nog wat brandbaars overblijft voor de vonk
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?