motor slaat op hol bij starten

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
honda13

Vandaag mijn honda gaan ophalen bij de mechanieker na een herstelling
(pruttelde). Thuis effe willen starten noppes, effe nieuwe bougie erin, nog niks , dan even plat gelegd en toen starte die, maar hoe, hij ging zo hoog in toeren zonder dat ik aan het gashendel kwam, kreeg dat kreng niet af en durfde hem ook niet in tweede duwen daar hij enorm aan het janken was. benzinekraan dan maar dichgedraaid en het kreng laten uitjanken.
Hoe is in godsnaam zoiets mogelijk, juist nagezien door een mechanieker,
en dan zoiets, de gasschuif zit niet vast , dit al vermelden :cry:
huskie

Dat is een heel erg arm mengsel dat je motortje krijgt. Waarschijnlijk door valse lucht dat hij ontvangt tussen carb en cilinder, of eventueel vanaf de ontstekingskant, dus een keerring. Of hij is de cilindervoet pakking vergeten en het lekt daar.
Waar heeft de mechanieker(alhoewel dat waarschijnlijk niet goede benaming is :evil: )met zijn handjes aan gezeten?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
honda13

hij heeft aan de carbu gewerkt en de powervalve die niet correct stond :?

Hij liep perfect zei hij toen ik hem ging halen, had hem beter effe gestart terplaatse :twisted:
JoeBaR

kijk eens of de gaskabel juist in het tonnetje zit daar boven op de carb... en boven aan het gashandle .. :idea:
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
mxrider#28

en kijk ook even of je gaskabel niet in 3 haakse bochten zit, en of je binnenkabel niet te strak staat afgesteld (wil ook wel eens uitmaken) en als hij vol toeren jankt zou het ook kunnen dat er een druppel water in de vlotterbak zit
Fox-kid
Contacteer:

mxrider#28 schreef: en als hij vol toeren jankt zou het ook kunnen dat er een druppel water in de vlotterbak zit
:?: Lopen die dingen ook op water dan?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
honda13

vandaag terug in gang gekickt draaide perfect, raaaraa ,

probleem dus opgelost :lol:
huskie

Je moet wel de bezinekraan open zetten :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pruus
Contacteer:

Druppel water kan heus wel het euvel zijn geweest. Zeker als het ook nog bevroren was...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
huskie

Hallo allemaal, bedankt iedereen, topic is goed behandeld. Gaarne de rest voortzetten aan de bar.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JBassie
Contacteer:

hmm , vandaag mijn honda gestart en hij begon ook te janken. (kan ook zijn dat hij 2 weken niet crossen te lang vindt :oops: )

paar weken terug op de crossbaan is het me ook eens gebeurd. Kabels is niks mis mee.
Als hij het morgen weer doet moet ik toch even nader onderzoek plegen :roll: want ik denk niet dat jullie zin hebben in een jankende motor zondag.
huskie

Mijn motor heeft als ie koud is ook een erg hoog toerental als hij de choke erop heeft.
Choke eraf en hij loopt normaal.
Dat komt waarschijnlijk omdat hij nogal arm staat, de pilotjet dus, en dat de choke als ie koud is voor een perfect mengsel zorgt waar die lekker op loopt. Zodra die warm is, en ik zou de choke gebruiken loopt hij slecht.
Bij koude motor slaat veel mengsel tegen de motoronderdelen(cilinderwand, carter etc) aan en komt dus niet bij de vonk terecht. Dat is ook waarom je de choke bij koude motor moet gebruiken. Mengsel dusdanig verrijken zodat er nog wat brandbaars overblijft voor de vonk :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
honda13

wanneer ik de choke afzette ging die nog hoger in toeren
huskie

:? Blijkt wel weer dat het een moeilijke materie blijft. En helemaal vervelend als het opeens opgelost is, zonder dat je hebt hoeven sleutelen :wink: veel plezier met rijden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie