WR naar YZ setting?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
un-mx-perience

Heb een WR426 van 2002 en wil deze kietelen. Nu heb ik een uitlaat van een YZ gemonteerd; wat een verschil!!

Ik heb gehoord dat ik de sproeierbezetting ook moet aanpassen en de clip van de gasnaald moet verzetten. Wie kan mij wijze informatie hierover geven?
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Kon je bij een WR ook niet de nokkenasketting in de YZ stand zetten?? Vraag me geen details, maar ik heb zoiets wel eens gelezen
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Arnoud

Haal ook even die deksel van je luchtfilter af en knip even dat backfiregaasje uit het luchtfilterframe.

Het verschil in vermogen van een WR426F als je een yz-uitlaat monteert in combinatie met deze luchtfiltermod, ten opzichte van een originele WR426F is maarliefst 10 PK! Dit is getest op de vermogentestbank bij Hartelman.

Doe er je voordeel mee!
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Iemand bij ons op de club heeft dat gedaan.
Hij heeft de uitlaat nokkenas een tandje verzet en een ander sproeier en een FP einddemper . Kwam ongeveer 10pk meer uit.
Succes
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

gasje bij schreef:Iemand bij ons op de club heeft dat gedaan.
Hij heeft de uitlaat nokkenas een tandje verzet en een ander sproeier en een FP einddemper . Kwam ongeveer 10pk meer uit.
Succes
10 pk meer dan wat? Met andere woorden: Hoeveel heeft zo'n ding eigenlijk standaard?
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 53
Lid geworden op: wo jul 17, 2002 21:26

op het kenteken staat 28kw maar dan schijnt ie wel zo erg geknepen te zijn dat zelfs het gas niet helemaal open gaat :!:
als het gas wel open gaat en je het gaasje uit het luchtfilter haalt en de luchtfilterdeksel er afhaalt (met een iets andere sproeier bezetting) doet hij t al een heel stuk beter vedders is hij op de demper heel erg geknepen :!:
de voorbocht van de uitlaat is volgens mij t zelfde als van een YZF

en dat van die nokkenas verzetten heb ik nou al een keer of wat gelezen hier en daar, maar iedereen heeft het van horen zeggen oid WIE WEET DIT ZEKER???????
de bestel nummers zijn wel anders van een YZF of een WRF nokkenas (1 lettertje)
mstar

wat is de toepassing van het backfire gaasje dan.
mstar

mstar schreef:wat is de toepassing van het backfire gaasje dan.
oja en wat zijn dan de ideale sproeiermaten voor een wr400 uit 99?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

mstar schreef:wat is de toepassing van het backfire gaasje dan.
Dat zorgt ervoor dat indien er backfire is (doorheen je carburator), dat dan je luchtfilter en de rest van de moto niet in de fik vliegt...
Laat dus dat gaasje maar zitten, want die 0.0005 PK extra ga je niet voelen m.i.

Jo VdB
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 53
Lid geworden op: wo jul 17, 2002 21:26

Jo VdB schreef:Laat dus dat gaasje maar zitten, want die 0.0005 PK extra ga je niet voelen m.i.
ben ik wel een beetje met je eens maar hij was er bij mij al uit toen ik 'm kocht :oops: en hij doet het heel best dus.....
Plaats reactie