Beste noppers,
Ik wil graag op het achterwiel leren rijden, maar waar moet je allemaal mee rekening houden.
Het doorschakel wil ik ook beheersen.
Zijn hiervoor speciale technieken om dit goed onder de knie te krijgen.
Graag serieuse reacties.
Weelie leren rijden
Moderator: ghulst
Angst voor achterover gaan is de grootste handicap. Overwin je die dan ben je al een stuk verder. Dat kost dus tijd en mentale kracht.
Dus hoe jonger je bent, hoe gekker, hoe eerder je het kunt.
Een ander ding, neem een viertakt, omdat die wat rustiger op je gas hendel reageert.
Ik heb zelf een tweetakt, 250cc, en dat kost veel oefening om ze gecontroleerd te doen. Ik kan het nu aardig(stapvoets wheely rijden) maar ik schakel nog steeds niet door de versnellingen heen. Angst is mijn handicap. Ik ben dus te oud begonnen met die onzin
Succes nn bestel wat achterspatborden.
Dus hoe jonger je bent, hoe gekker, hoe eerder je het kunt.
Een ander ding, neem een viertakt, omdat die wat rustiger op je gas hendel reageert.
Ik heb zelf een tweetakt, 250cc, en dat kost veel oefening om ze gecontroleerd te doen. Ik kan het nu aardig(stapvoets wheely rijden) maar ik schakel nog steeds niet door de versnellingen heen. Angst is mijn handicap. Ik ben dus te oud begonnen met die onzin
Succes nn bestel wat achterspatborden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
achterspadbordje op voorraad is idd geen slecht idee. Broer heeft mijn oude cr keertje lekker achterover getrokken (halfgas ).
Maar met 125 valt het niet mee, onderin komt hij niet omhoof en bovenin sla je gelijk achterover
Maar met 125 valt het niet mee, onderin komt hij niet omhoof en bovenin sla je gelijk achterover
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
mischien helpt dit
http://www.supermotard.be/stunts/wheelie.htm
http://www.supermotard.be/stunts/wheelie.htm
husqvarna te570
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
wat ook wel werkt is met een heel licht brommertje oefenen een puch maxi ofzo
dan leer je op dat punt te blijven "hangen" enz
dan leer je op dat punt te blijven "hangen" enz
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
De "grap" zit hem in het spelen met je achterrem waardoor je de motor kunt blijven beheersen.
Door met gevoel (subtiel) op je rem te trappen kun je voorkomen dat je achterover kukelt.
Als je dit beheerst kun je, als je motor te ver achterover dreigt te vallen,
kilometers lang doorrijden.
Hierbij is het ook beter dat je dan opschakelt, maar dit doe je vanzelf als je in bijv de 2e of 3e versnelling rijdt en de motor op de top van z'n toeren (en snelheid) is.
Je leert dit met een trialmotor ook sneller dan met een zware off-road.
Maar als je het eenmaal beheerst kun je het met alle typen motoren.
Je moet rijden in bijv de 2e versnelling en dan voel je op een gegeven moment dat de motor z'n trekkracht gaat brengen, dan trek je aan het stuur (event. helpen met de koppeling) en huppakee daar gaat ie.
Gaat het te ver, op de rem trappen en de hele hap valt abrupt weer naar voren (en dat is beter dan naar achteren).
Heeeeeeeeeeel veel oefenen is het parool, maar dat moet je met de meeste dingen waar je goed in wilt worden................
Je kunt eens kijken op de site van Ro de ex zot (even zoeken op dit noppenforum), die kan het ook heeeeel goed (zelfs met wegmotoren).
Je kunt hem ook middels een PB vragen hoe hij dat doet.
En als je nieuwe dingen te weten komt kun jij het ons ook weer vertellen op dit forum, zo houden we elkaar op de hoogte.
En leeftijd speelt een hele grote rol, des te ouder des te moeilijker het te leren is omdat je doordrongen bent van de eventuele gevolgen.
Door met gevoel (subtiel) op je rem te trappen kun je voorkomen dat je achterover kukelt.
Als je dit beheerst kun je, als je motor te ver achterover dreigt te vallen,
kilometers lang doorrijden.
Hierbij is het ook beter dat je dan opschakelt, maar dit doe je vanzelf als je in bijv de 2e of 3e versnelling rijdt en de motor op de top van z'n toeren (en snelheid) is.
Je leert dit met een trialmotor ook sneller dan met een zware off-road.
Maar als je het eenmaal beheerst kun je het met alle typen motoren.
Je moet rijden in bijv de 2e versnelling en dan voel je op een gegeven moment dat de motor z'n trekkracht gaat brengen, dan trek je aan het stuur (event. helpen met de koppeling) en huppakee daar gaat ie.
Gaat het te ver, op de rem trappen en de hele hap valt abrupt weer naar voren (en dat is beter dan naar achteren).
Heeeeeeeeeeel veel oefenen is het parool, maar dat moet je met de meeste dingen waar je goed in wilt worden................
Je kunt eens kijken op de site van Ro de ex zot (even zoeken op dit noppenforum), die kan het ook heeeeel goed (zelfs met wegmotoren).
Je kunt hem ook middels een PB vragen hoe hij dat doet.
En als je nieuwe dingen te weten komt kun jij het ons ook weer vertellen op dit forum, zo houden we elkaar op de hoogte.
En leeftijd speelt een hele grote rol, des te ouder des te moeilijker het te leren is omdat je doordrongen bent van de eventuele gevolgen.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
denk dat veel mensen daar zin in hebbende ex zot schreef:Het beste om te leren is een keer bij mij of iemand anders die weet wat ie doet achterop stappen. Dan voel je exact wat er gebeurd.
Ro.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Dat op vermogen wheelien en doorschakelen lukt wel, maar dat achterem erbij is puur voor noodgevallen en dan moet je nog snel zijn ook. PS schakelen zonder koppeling.
Veel knapper is het idd om juist op de hoogste punt te blijven hangen en zo km's door rijden.
PS als je het probeert te leren doe dat wel zittend. Staand heb ik het merdere malen geprobeerd maar de controle is een eind te zoeken. Net als mijn achterlicht.
succes
Veel knapper is het idd om juist op de hoogste punt te blijven hangen en zo km's door rijden.
PS als je het probeert te leren doe dat wel zittend. Staand heb ik het merdere malen geprobeerd maar de controle is een eind te zoeken. Net als mijn achterlicht.
succes
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
staan is idd al helemaal geen succes.Volgens mijn broer is ½-¾ gas door modder heen rijden en dan op harde grondkomen ook geen succespeewee schreef:Dat op vermogen wheelien en doorschakelen lukt wel, maar dat achterem erbij is puur voor noodgevallen en dan moet je nog snel zijn ook. PS schakelen zonder koppeling.
Veel knapper is het idd om juist op de hoogste punt te blijven hangen en zo km's door rijden.
PS als je het probeert te leren doe dat wel zittend. Staand heb ik het merdere malen geprobeerd maar de controle is een eind te zoeken. Net als mijn achterlicht.
succes
ergste was dat het op mijn cr was (had hem toen net 3 dagen ofzo
???SHIT HAPPENS TO THE NICEST PEOPLE
"ZIN" de kunst van het onderhoud te laten doen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja, het blijft lachen dat wheelie oefenen. Kosten zijn zo gemaakt. Het heeft mij tot op dit moment maar een achterspatbord gekost. Mijn huidige heeft slechts een bartsje, valt dus mee.
Veel oefenen is zeker het parool. Maar ga oefenen als je nog fit bent en niet nadat je een uur door het zand hebt gecrosst. Je reaktie snelheid neemt af en dat moet je niet hebben. Wees fris en alert en oefen tot je erbij neer valt. Letterlijk oeps dat was mijn spatbord.
Houdt de achterrem als noodrem, maar probeer zoveel mogelijk met de koppeling te balancen. De achterrem is nogal bruuks. En je gebruikt hem al gauw te hard, veel.
Veel plezier en houdt jezelf ook heel.
Veel oefenen is zeker het parool. Maar ga oefenen als je nog fit bent en niet nadat je een uur door het zand hebt gecrosst. Je reaktie snelheid neemt af en dat moet je niet hebben. Wees fris en alert en oefen tot je erbij neer valt. Letterlijk oeps dat was mijn spatbord.
Houdt de achterrem als noodrem, maar probeer zoveel mogelijk met de koppeling te balancen. De achterrem is nogal bruuks. En je gebruikt hem al gauw te hard, veel.
Veel plezier en houdt jezelf ook heel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bij een 4takt is het vaak al voldoende om gewoon van het gas te gaan. De motorrem is vaak al voldoende.huskie schreef:Houdt de achterrem als noodrem
Zie ook
http://offroadforen.de/ultimatebb.cgi?u ... 4&t=000134
http://offroadforen.de/ultimatebb.cgi?u ... 4&t=000131
http://offroadforen.de/ultimatebb.cgi?u ... 4&t=000022
http://offroadforen.de/ultimatebb.cgi?u ... 4&t=000106
Jo (die ook graag kilometers zou kunnen wheelieën
Een tijdje geleden reed ik op de "rondweg" van Gouda. Een weg met veel bochten en waar je max. 60 mag rijden, ik rij er meestal 80. Werd ik toch effies ingehaald door een gast op een XR600.....op z'n achterwiel. Voor ik het in de gaten had was ie op die manier 3 auto's gepasseerd.
2 maanden later had ik een XR en weer een doel in mijn leven
2 maanden later had ik een XR en weer een doel in mijn leven
±2 mnd geleden trok ik mijn vriend over de vluchtstrook naar huis........hij had de ontsteking kapot van de xr. Komt er een yamaha R1 op de linkerbaan een auto inhalend over de 120km/h voorbij op het achterwiel.
Dat was echt te gek ............alleen die bejaarde die ingehaald werden dachten#*@*#**##@# .
Die had hem FULL UNDER CONTROL .
Dat was echt te gek ............alleen die bejaarde die ingehaald werden dachten#*@*#**##@# .
Die had hem FULL UNDER CONTROL .
Nog altijd breukloos
tja, ik heb es iemand laten rijden op mn CR250 ... dat gastje dehele tijd aan het vragen hoe ie een wheelie moest doen, ik zei: ' op een wiel is ni moeilijk, op 2 wielen is lastiger, leer dat maar eerst' ... Afin laat ik hem vertrekken op het parkeerterrein van de Heesterbergen in lommel, maakt ie (ongewild) een wheelie en kreeg ie hem niet meer naar omlaag, paar 100 meter verder hging ie de grond op
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
als je pech heb rij je je buddy dan kapotAnonymous schreef:Verwijder achterspatbord en oefen op een zachte ondergrond.
Balance is the keyword
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300