Voorwiel eruit halen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Nols
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 16:46

Ben bezig met het ombouwen van mijn Husky SM450R. Ga er crosswielen insteken. Het achterwiel zit er reeds in maar het voorwiel krijg ik er niet uit. De as heeft langs 1 kant een inbus (vrij grote) en langs de andere kant is het gewoon een buis me 2 'kapjes' in, precies of je daar iets speciaal kan opzetten. Weet iemand hoe het werkt? Mss is het een speciaal systeem van draaien & klikken. Uitdraaien werkt niet.
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

gewoon de vijs losdraaien en dan langs die kant de as van het wiel naar buiten duwen.

Mvg,

Lennaart
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

onderaan je vorkpoten ziten aan twee m8 boutjes deze op beide vorkpoten losdraaien , en vervolgens schuif je de as er zo uit :idea:
4 strokes only !!
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

oei dat is waar
die was ik vergeten :oops:

sorry

Lennaart
Nols
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 16:46

Onderaan mijn vorkpoten zit telkens 1 grote moer, die dus losdraaien?
Der zitten aan de voorkant (onderaan) van de vork ook 2 vijzen langs elke kant, deze heb ik reeds losgedraaid. Heb er aan gedraait en terwijl op geklopt langs de andere kant, hij bougeerde niet :roll:
Het zal dan toch die grote moer langs de onderkant zijn? Ik dacht dat er dan olie v/d vork ging uitlopen.
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

Die grote vijzen helemaal onderaan hebben volgens mij idd wel iets met de vering te maken.

Om een voorwiel eruit te halen moet je bij die die kleine vijsjes aanderaan aan de voorkant van elke vorkpoot losmaken (4 int totaal dus, elke poot 2).
Vervolgens moet je de grote vijs die op de as staat losdraaien. Dan kan je bij mij de as er uit duwen. Ik moet er wel meestal iets tegenzetten en dan met de rubberen hamer daar op tikken.
Ik heb een Husky 125cr maar ik veronderstel dat dit bij de meeste merken zo wel zal zijn.

Mvg,

Lennaart
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

NIET DIE BOUTEN ONDERIN JE VORKPOTEN LOSDRAAIEN !!!!! dat zijn toch geen twee m8 boutjes!! (twee op elke vorkpoot) de zeskant ONDERIN je vorkpoten zijn idd van de vering ... wat ik hierboven beschrijf is de juiste manier om je as los te halen , waarschijnlijk zit de as ietwat vast op de lagers van je voorwiel gebruik een passend stuk rond en een hamer om de as uit het wiel te slaan !
4 strokes only !!
Nols
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 16:46

Wel ja, dat heb ik ook gedaan, proberen los te draaien en mijn vriend terwijl ertegen laten tikken (redelijke hard kloppen) maar het geeft geen krimp. Is er een draad aan die as, nee toch? Dit is zo simpel, en toch sukkel ik zo :oops:
Plaats reactie