Voorwiel eruit halen
Moderator: ghulst
Ben bezig met het ombouwen van mijn Husky SM450R. Ga er crosswielen insteken. Het achterwiel zit er reeds in maar het voorwiel krijg ik er niet uit. De as heeft langs 1 kant een inbus (vrij grote) en langs de andere kant is het gewoon een buis me 2 'kapjes' in, precies of je daar iets speciaal kan opzetten. Weet iemand hoe het werkt? Mss is het een speciaal systeem van draaien & klikken. Uitdraaien werkt niet.
gewoon de vijs losdraaien en dan langs die kant de as van het wiel naar buiten duwen.
Mvg,
Lennaart
Mvg,
Lennaart
oei dat is waar
die was ik vergeten
sorry
Lennaart
die was ik vergeten
sorry
Lennaart
Onderaan mijn vorkpoten zit telkens 1 grote moer, die dus losdraaien?
Der zitten aan de voorkant (onderaan) van de vork ook 2 vijzen langs elke kant, deze heb ik reeds losgedraaid. Heb er aan gedraait en terwijl op geklopt langs de andere kant, hij bougeerde niet
Het zal dan toch die grote moer langs de onderkant zijn? Ik dacht dat er dan olie v/d vork ging uitlopen.
Der zitten aan de voorkant (onderaan) van de vork ook 2 vijzen langs elke kant, deze heb ik reeds losgedraaid. Heb er aan gedraait en terwijl op geklopt langs de andere kant, hij bougeerde niet
Het zal dan toch die grote moer langs de onderkant zijn? Ik dacht dat er dan olie v/d vork ging uitlopen.
Die grote vijzen helemaal onderaan hebben volgens mij idd wel iets met de vering te maken.
Om een voorwiel eruit te halen moet je bij die die kleine vijsjes aanderaan aan de voorkant van elke vorkpoot losmaken (4 int totaal dus, elke poot 2).
Vervolgens moet je de grote vijs die op de as staat losdraaien. Dan kan je bij mij de as er uit duwen. Ik moet er wel meestal iets tegenzetten en dan met de rubberen hamer daar op tikken.
Ik heb een Husky 125cr maar ik veronderstel dat dit bij de meeste merken zo wel zal zijn.
Mvg,
Lennaart
Om een voorwiel eruit te halen moet je bij die die kleine vijsjes aanderaan aan de voorkant van elke vorkpoot losmaken (4 int totaal dus, elke poot 2).
Vervolgens moet je de grote vijs die op de as staat losdraaien. Dan kan je bij mij de as er uit duwen. Ik moet er wel meestal iets tegenzetten en dan met de rubberen hamer daar op tikken.
Ik heb een Husky 125cr maar ik veronderstel dat dit bij de meeste merken zo wel zal zijn.
Mvg,
Lennaart
NIET DIE BOUTEN ONDERIN JE VORKPOTEN LOSDRAAIEN !!!!! dat zijn toch geen twee m8 boutjes!! (twee op elke vorkpoot) de zeskant ONDERIN je vorkpoten zijn idd van de vering ... wat ik hierboven beschrijf is de juiste manier om je as los te halen , waarschijnlijk zit de as ietwat vast op de lagers van je voorwiel gebruik een passend stuk rond en een hamer om de as uit het wiel te slaan !
4 strokes only !!