wie weet waar deze schroef voor dient ?
schroef onder mijn motorblok
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
waarschijnlijk om je olie mee af te tappen...
Bij een XT350 zit daar de toerentelleraandrijving, en is een TT350 blok vrijwel hetzelfde blokje.
Sorry, die zit aan de andere kant, bij dat andere schakelpookje
Sorry, die zit aan de andere kant, bij dat andere schakelpookje
Wat ik zo zie is dat er een buitenzeskant zit met daarin een kruiskop schroef.
Kan volgens mij alleen maar een schakelaar zijn.
Als je de kruiskopschroef losdraait (zal een M4 zijn) dan kun je daaronder de draad klemmen die naar het neutraalstand lampje gaat.
Kan volgens mij alleen maar een schakelaar zijn.
Als je de kruiskopschroef losdraait (zal een M4 zijn) dan kun je daaronder de draad klemmen die naar het neutraalstand lampje gaat.
Zie http://parts.yamaha-motor.com/
daar staan wat werkplaatshandboek tekeningen
daar staan wat werkplaatshandboek tekeningen
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
't is gewoon je olie aftapplug. Gewoon losdraaien met ringsleugel 17. Je kan hem eerst een zet geven en dan met een grote kruiskop er helemaal uitdraaien. Zo voorkom je dat je (hete) olie over je poten krijgt.
Yamaha sleutelaars zouden dat toch moeten weten....
Yamaha sleutelaars zouden dat toch moeten weten....
Dat is simpel te beantwoorden.
Voor het gemak van de minder ervarene rijders of om er zeker van te zijn dat de motor in neutraal staat ipv tussen 2 andere tandwielen.
De straatversies hebben een dashboard met daarin een groen lampje.
Dit groene lampje gaat branden als de pilot de motor in neutraal zet.
Voor het gemak van de minder ervarene rijders of om er zeker van te zijn dat de motor in neutraal staat ipv tussen 2 andere tandwielen.
De straatversies hebben een dashboard met daarin een groen lampje.
Dit groene lampje gaat branden als de pilot de motor in neutraal zet.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Hey Tim,
Eigelijk is het niet zo moeilijk. Volgens gassen is het een contactje voor je neutraal lampje. Het vijsje er uit draaien, en dan kan je zien of dat klopt...
Volgens Berry is het je olie aftapplug. Vijsje er uit draaien en dan kan je zien of dat klopt. (je motor hangt vol olie, dus ik vermoed dat je daar ook ergens mee bezig was)
En wil je het op voorhand helemaal zeker weten, dan koop je een werkplaatshandboek van jou motor. Op http://www.motorboektiek.com moet je wel iets kunnen vinden denk ik.
Groeten
Stijn V.
Eigelijk is het niet zo moeilijk. Volgens gassen is het een contactje voor je neutraal lampje. Het vijsje er uit draaien, en dan kan je zien of dat klopt...
Volgens Berry is het je olie aftapplug. Vijsje er uit draaien en dan kan je zien of dat klopt. (je motor hangt vol olie, dus ik vermoed dat je daar ook ergens mee bezig was)
En wil je het op voorhand helemaal zeker weten, dan koop je een werkplaatshandboek van jou motor. Op http://www.motorboektiek.com moet je wel iets kunnen vinden denk ik.
Groeten
Stijn V.
Montesa Cota 315R